Тема: Що таке явища природи? (2 клас. Природознавство)

Мета: ознайомити учнів з  поняттям «явища  природи», «сезонні явища»; розвивати спостережливість,  допитливість,  увагу;  прищеплювати  бажання  працювати  в  групі.

Хід уроку

ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ, МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ 

  1. Ознайомлення з підручником «Природознавство»

—  Розгляньте  підручник.  Що  зображено  на  обкладинці?  Хто  автори  підручника? Де видано підручник?

—  Чим ви займалися на уроках природознавства у 1-му класі?

—  Які тварини допомагали вам навчатися?

—  Розгляньте умовні позначення на с. 2.

—  Прочитайте  звернення  вашого  друга-підручника  на с.  3.  Що  вас  чекає у 2-му класі?

—  Чому корисно знати всі секрети природи? Для чого ми вивчаємо природознавство?

  1. Розповідь учителя

—  Вивчаючи  природознавство у  1-му  класі,  ви  ознайомилися з тілами неживої  природи  та  організмами.  Дізналися  про  зв’язок  між  живою  і  неживою природою,  про  те,  як  людина може  впливати  на  природу.  Ви  вже  знаєте,  що життя природи різноманітне,  цікаве, у ньому є свої таємниці.  Деякі з них вам уже відомі, а відкриття інших — ще попереду.

Вивчаючи  природознавство  у  2-му  класі,  ви  зрозумієте,  чому  змінюються пори  року,  ознайомитеся  з  явищами  неживої  і  живої  природи  у  різні  пори року, з тим,  як змінюється рослинний і тваринний світ у різні пори року. Підручник  допоможе  вам  поринути  в  дивовижний  світ  явищ  природи  і  живих істот  та  зрозуміти  найголовніше  —  у  природі  все  взаємопов’язане. Природу треба охороняти!

III.  ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

—  Сформулювати тему уроку вам допоможуть загадки.

  • Червоне коромисло — через річку повисло. (Веселка)
  • Спершу —  блиск,  за  блиском  —  тріск,  за  тріском  —  плеск.  (Блискавка, грім, дощ)
  • Щось на небі гуркотить,

Наче звір страшний, летить.

Сильний дощ на землю ллється,

Звір у руки не дається.

Очі світяться яскраво —

Всі у дім тікайте жваво! (Грім та блискавка)

—  Отже,  про  що  ми  з  вами  говоритимемо  на  уроці?  (Про  веселку,  блискавку, дощ.)

—  Як назвати це одним словом? (Явища природи.)

—  Тема нашого уроку «Явища природи».

  1. ВИВЧЕННЯ НОВОГО  МАТЕРІАЛУ
  2. Робота за підручником (с 5-7)

—  Чому  давні  люди  повинні  були  добре  знати  природу?  Що  природа  дає для людини? Чому природу з повагою називають Матінка-Природа?

—  Що таке природа?

—  Доведіть, що природа мінлива.

—  ПригадайтеІ Що називають явищами природи? Наведіть приклади явищ природи. Чи можна їх заборонити чи відмінити?

—  Чого не буває взимку? влітку? восени? навесні?

—  Уважно прочитайте і роздивіться зміст підручника (с. 4).З яких розділів він складається?

—  Які умовні позначення є на його сторінках, що вони означають (с. 5)?

—  Відгадайте загадку.

  • Чотири кольори мають,

Раз у три місяці барви міняють. (Пори року)

—  Розгляньте  фотографії  на  с.  4.  Скільки  є  пір  року?  Скільки  місяців триває кожна пора року?

—  Назвіть, які ви знаєте пори року.

—  У якому місяці ви святкуєте свій день народження?

—  Яка це пора року?

—  Чи є у вас улюблена пора року? Яка? Поясніть чому?

—  Розгляньте фотографії природних  явищ.  Які  явища природи  зображені на малюнку? Для якої пори року вони характерні?

  1. Фізкультхвилинка (пантоміма)

Учні зображують дією текст, який читає вчитель.

—  Ви  —  сніжинки.  Вас  крутить вітер,  він  то  підкидає  вас угору,  то  знову опускає  на землю.  Удень ви  блищите  від сонечка,  а вночі,  коли крутить заметіль, вам хочеться танцювати сніговий вальс.

УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

Робота в групах

—  Які пори року ви знаєте? (Осінь, зима, весна, літо)

—  Скільки їх? (4)

—  Зараз ми об’єднаємося у 4 групи.

Учні обирають жетончики 4-х кольорів: жовтий, білий, зелений, червоний.

—  У нас утворилися 4 групи.

—  Учні  з  жетончиками  жовтого  кольору  мають  виявити  не  менше  5  сезонних змін якої пори року? (Осені)Правильно.

—  Учні з жетончиками білого кольору мають виявити не менше 5 сезонних змін якої пори року? (Зими)Правильно.

—  Учні  з  жетончиками  зеленого  кольору  мають  виявити  не  менше  5  сезонних змін якої пори року? (Весни)Правильно.

—  Учні  з  жетончиками  червоного  кольору  мають  виявити  не  менше  5  сезонних змін якої пори року? (Літа)Правильно.

Вислуховуються виступи кожної групи.

На дошку вивішуються ілюстрації із картинами цієї пори року як допомога і підтвердження сказаному.  Звертається увага на зміни в живій і неживій природі.

Висновок: кожна  пора  року  гарна  по-своєму,  має  свої  особливості,  тобто свої сезонні зміни.

ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ

—  Що нового дізналися на уроці? (Про явища природи.)

—  Що таке явища природи? (Явища природи — це зміни, що відбуваються в природі.)

—  З чим пов’язані явища природи? (І з сезонними змінами.)

—  Наведіть  приклади  осінніх  змін.  (Дощ,  дні  коротші,  птахи  відлітають.)

—  Які явища природи бувають узимку? навесні? влітку?

—  Яке найулюбленіше і яскравіше явище зимової природи ви знаєте?

—  Розкажіть про  сезонні явища в житті дерев,  за якими  вам удалося спостерігати минулого навчального року.

VII.  ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

С. 4-7.

—  Поясніть назви деяких місяців (за вибором). Які явища природи для них характерні?

—  Доберіть загадки, у яких  ідеться  про сезонні зміни  в природі.  Відгадайте їх.

Шкільне життя

Завантажити: Тема: Що таке явища природи? (2 клас. Природознавство) (Розмір: 13.2 KB, Завантажень: 180)

Залишити коментар

Ваша електронна адреса не буде опублікована.Обов'язкові поля позначені *

*