Тема: Рахівник – мандрівник ритм (Музичне мистецтво. 1 клас)

Мета:
♦    навчальна: розширювати уявлення учнів про емоційний зміст музики;
♦    розвивальна: активізувати образне мислення учнів, використовуючи сюжетно- рольові ігри; засвоїти поняття «ритм»; розвивати творчу фантазію, уяву, уміння імп­ровізувати;
♦     виховна: виховувати вокальні, виконавські навички, інтерес до музики, співу. Музичний матеріал: Д. Кабалевський «Клоуни»; поспівка «Раз-два-три-чотири»; укра­їнські народні пісні «Ой, є в лісі калина», «Ходить гарбуз по городу»; ігри «Неслухня­не пташеня», «Упізнай пісню».
Наочні посібники: нотна хрестоматія; портрет композитора Д. Кабалевського; ілю­страції до музичних творів; «Музичний віночок. Робочий зошит із музичного мисте­цтва. 1 клас».

Обладнання: музичні інструменти; комп”ютер; фонохрестоматія.
Тип уроку: комбінований урок.

Хід уроку

Учні заходять до класу під музичний супровід (українська народна піс­ня «Ой, є в лісі калина»).

  1. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Перевірка готовності класу до уроку

 Музичне вітання

  1. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

♦    Якими бувають музичні звуки?
♦    Кого музика може зобразити високими звуками, а кого — низькими?
Гра «Неслухняне пташеня»
♦    Як називають «кроки» у музиці?
♦    Як позначають короткі та довгі звуки? (Робота у зошитах, с. 8.)

  1. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Учитель. За вікном осінь. Усе частіше накрапає дощик — крап, крап- крап, крап-крап-крап. Так стукають краплинки у вікно, і ми кажемо: це до­щик вистукує ритм.

Що означає це слово — ритмі 3 чого ж він виникає? Про це ми дізнаємося сьогодні на уроці.

  1. ОСНОВНА ЧАСТИНА

4.1.  Засвоєння нових знань
Засвоєння понять
Чергування довгих і коротких звуків — це ритм. За ритмом можна впі­знати пісню.
Погляньте: на дошці записаний ритм пісні.
Проплескування ритму
Гра «Упізнай пісню»
Чи здогадались ви, ритм якої пісні, що ми вивчали на попередніх уро­ках, записаний на дошці?
ПППІПППІ ППІПІІІППІПІІІ

4.2.   Слухання музики

Учитель. А тепер рахівник-мандрівник ритм запрошує нас у подорож до цирку. Скільки тут артистів! Пригадайте, хто виступає в цирку.

Одного разу композитор Д. Кабалевський відвідав цирк, а потім у музиці передав свої враження від найвеселіших артистів, які бавлять глядачів своїми жартами.

♦   Про кого йдеться?
♦   Якою може бути музика про клоунів?

Слухання п’єси «Клоуни» Д. Кабалевського

♦   Який настрій передав нам композитор своєю музикою?
Повторне слухання п’єси «Клоуни» Д. Кабалевського з використанням танцювальної імпровізації
♦     Яке сонечко слухало п’єсу «Клоуни» Д. Кабалевського? (Робота у зоши­тах, с. 8.)

4.3.        Вокально-хорова робота

Виконання поспівки «Раз-два-три-чотири» з проплескуванням пульсу, ритму.

Розучування української народної пісні «Ой, є в лісі калина», робота над текстом, визначення особливостей ритму та робота над ними

Продовження роботи над українською народною піснею «Ходить гарбуз по городу», робота над виразністю виконання, інсценування пісні

  1. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

Учитель. Сьогодні у нашій подорожі нам допомагав рахівник-мандрівник ритм.

♦   Що таке ритм?
♦   Чи може ритм допомогти впізнати пісню?
♦   Які звуки утворюють ритм?

Учні виходять із класу під музичний супровід (народна пісня «Ой, є в лі­сі калина»).

Шкільне життя

Завантажити: Тема: Рахівник - мандрівник ритм (Музичне мистецтво. 1 клас) (Розмір: 13.4 KB, Завантажень: 283)

Залишити коментар

Ваша електронна адреса не буде опублікована.Обов'язкові поля позначені *

*