Тема: Рахівник – мандрівник ритм (Музичне мистецтво. 1 клас)
Мета:
♦ навчальна: розширювати уявлення учнів про емоційний зміст музики;
♦ розвивальна: активізувати образне мислення учнів, використовуючи сюжетно- рольові ігри; засвоїти поняття «ритм»; розвивати творчу фантазію, уяву, уміння імпровізувати;
♦ виховна: виховувати вокальні, виконавські навички, інтерес до музики, співу. Музичний матеріал: Д. Кабалевський «Клоуни»; поспівка «Раз-два-три-чотири»; українські народні пісні «Ой, є в лісі калина», «Ходить гарбуз по городу»; ігри «Неслухняне пташеня», «Упізнай пісню».
Наочні посібники: нотна хрестоматія; портрет композитора Д. Кабалевського; ілюстрації до музичних творів; «Музичний віночок. Робочий зошит із музичного мистецтва. 1 клас».
Обладнання: музичні інструменти; комп”ютер; фонохрестоматія.
Тип уроку: комбінований урок.
Хід уроку
Учні заходять до класу під музичний супровід (українська народна пісня «Ой, є в лісі калина»).
- ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
Перевірка готовності класу до уроку
Музичне вітання
- АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
♦ Якими бувають музичні звуки?
♦ Кого музика може зобразити високими звуками, а кого — низькими?
Гра «Неслухняне пташеня»
♦ Як називають «кроки» у музиці?
♦ Як позначають короткі та довгі звуки? (Робота у зошитах, с. 8.)
- МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
Учитель. За вікном осінь. Усе частіше накрапає дощик — крап, крап- крап, крап-крап-крап. Так стукають краплинки у вікно, і ми кажемо: це дощик вистукує ритм.
Що означає це слово — ритмі 3 чого ж він виникає? Про це ми дізнаємося сьогодні на уроці.
- ОСНОВНА ЧАСТИНА
4.1. Засвоєння нових знань
Засвоєння понять
Чергування довгих і коротких звуків — це ритм. За ритмом можна впізнати пісню.
Погляньте: на дошці записаний ритм пісні.
Проплескування ритму
Гра «Упізнай пісню»
Чи здогадались ви, ритм якої пісні, що ми вивчали на попередніх уроках, записаний на дошці?
ПППІПППІ ППІПІІІППІПІІІ
4.2. Слухання музики
Учитель. А тепер рахівник-мандрівник ритм запрошує нас у подорож до цирку. Скільки тут артистів! Пригадайте, хто виступає в цирку.
Одного разу композитор Д. Кабалевський відвідав цирк, а потім у музиці передав свої враження від найвеселіших артистів, які бавлять глядачів своїми жартами.
♦ Про кого йдеться?
♦ Якою може бути музика про клоунів?
Слухання п’єси «Клоуни» Д. Кабалевського
♦ Який настрій передав нам композитор своєю музикою?
Повторне слухання п’єси «Клоуни» Д. Кабалевського з використанням танцювальної імпровізації
♦ Яке сонечко слухало п’єсу «Клоуни» Д. Кабалевського? (Робота у зошитах, с. 8.)
4.3. Вокально-хорова робота
Виконання поспівки «Раз-два-три-чотири» з проплескуванням пульсу, ритму.
Розучування української народної пісні «Ой, є в лісі калина», робота над текстом, визначення особливостей ритму та робота над ними
Продовження роботи над українською народною піснею «Ходить гарбуз по городу», робота над виразністю виконання, інсценування пісні
- ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ
Учитель. Сьогодні у нашій подорожі нам допомагав рахівник-мандрівник ритм.
♦ Що таке ритм?
♦ Чи може ритм допомогти впізнати пісню?
♦ Які звуки утворюють ритм?
Учні виходять із класу під музичний супровід (народна пісня «Ой, є в лісі калина»).
Завантажити: Тема: Рахівник - мандрівник ритм (Музичне мистецтво. 1 клас) (Розмір: 13.4 KB, Завантажень: 451)