Тема: Пожежна безпека твоєї оселі (Основи здоров’я 6 клас. Нова програма)

Мета: Ознайомити учнів з пожежною безпекою власного дому. Розвивати уміння аналізувати причини пожеж. Виховувати серйозне ставлення до правил пожежної безпеки.
Обладнання: Підручник  для  6-го  кл.  загальноосв.  навч.  закл.  /  І.  Д.  Бех,  Т.  В.  Воронцова, В.  С.  Пономаренко,  С.  В.  Страшко.  —  К.:  Видавництво «Алатон»,  2014.  —  200  с., наочність.
Тип уроку: комбінований
Терміни: «трикутник вогню»; негорючі, важкогорючі та легкозаймисті речовини і матеріали
Очікувані результати
Після цього уроку учні зможуть:

  • назвати чотири основні причини виникнення пожеж;
  • пояснити, що означає «трикутник вогню»;
  • розрізняти негорючі, важкогорючі та легкозаймисті речовини і матеріали;
  • навести приклади ситуацій, в яких вогонь може бути особливо небезпечним;
  • продемонструвати вміння у разі пожежі організовано евакуюватися з приміщення (класу чи власного дому), перевіряти пожежну безпеку своєї оселі.

ХІД УРОКУ
І.  Організаційний момент
Повідомлення теми та мети уроку.

ІІ. Актуалізація опорних знань
Пригадайте, що таке «трикутник вогню». Наведіть приклади горючих матеріалів і джерел запалювання.

Гра «Трикутник вогню»
Повторення матеріалу 5-го класу.

Вчитель кидає м’яч і називає: «Джерело запалювання». Діти відповідають: «сірник, запальничка…». Учитель говорить: «Займиста речовина». Діти називають приклади: «папір, тканина…»

ІІІ.  Мотивація навчальної діяльності
Мозковий штурм: «В яких приміщеннях може виникнути пожежа?»

ІV. Вивчення нового матеріалу
Об’єднайтесь у 3 групи (негорючі, важкогорючі та легкозаймисті матеріали). Намалюйте плакат про властивості цих речовин і матеріалів. Для чого їх використовують, як треба з ними поводитися?

  • Негорючі — ті, що не горять за будь-яких умов.
  • Важкогорючі — ті, що загоряються, тліють чи обвуглюються під дією вогню, але перестають горіти, якщо джерело запалювання видалити чи загасити.
  • Легкозаймисті — ті, що загоряються від джерела запалювання і продовжують самостійно горіти, коли це джерело видалити.

Назвіть ситуації, за яких вогонь може бути вкрай небезпечним (на бензозаправці, при витіканні газу, коли вогонь виходить з-під контролю…).

Робота в групах
Мета: ознайомити учнів з найпоширенішими причинами виникнення пожеж.

  • Учні об’єднуються в 3 групи (актори, художники, журналісти). «Актори» показують пантоміму про причини виникнення пожеж; «Художники» малюють їх; «Журналісти» готують інтерв’ю з пожежниками про те, як запобігти пожежам.
  • Виступи груп, обговорення.

Підсумкове завдання

  • Розглянути план евакуації з приміщення школи.
  • Провести організовану евакуацію.

V. Закріплення знань учнів

Завдання

  1. Які основні причини виникнення пожежі в оселі?
  2. Назви стадії пожежі.
  3. У яких ситуаціях вогонь може бути особливо небезпечним?
  4. Назви підручні засоби, які можна використовувати для пожежогасіння.
  5. Чим відрізняються легкозаймисті речовини від важкозаймистих, негорючих?
  6. Які правила пожежної безпеки знаєш? Чому їх слід додержуватися?

VІ. Домашнє завдання

  1. Опрацювати § 27

Підсумки

Умовами виникнення горіння є: наявність кисню, джерела запалювання та горючих матеріалів.

Пожежну службу було створено понад два століття тому. Відтоді хоробрі пожежники врятували чимало людських життів і майна.

Найпоширенішими причинами пожеж є: тютюнопаління (особливо в нетверезому стані), порушення правил експлуатації електричних і газових приладів, необережне поводження з вогнем та розряди блискавки.

Щоб запобігти виникненню пожежі, треба дбати про пожежну безпеку помешкання. У кожному будинку має бути план евакуації.

Шкільне життя

Завантажити: Тема: Пожежна безпека твоєї оселі (Основи здоров'я 6 клас. Нова програма) (Розмір: 14.7 KB, Завантажень: 1129)

Залишити коментар

Ваша електронна адреса не буде опублікована.Обов'язкові поля позначені *

*