Тема: Підліткові компанії (Основи здоров’я 6 клас. Нова програма)

Мета: Ознайомити учнів із ознаками дружніх, недружніх і небезпечних компаній, відпрацювати навички протидії агресії та насиллю. Визначити поняття «насилля», «види насилля», розширювати знання учнів про правила поведінки в учнівському середовищі; розвивати вміння протидіяти психологічному тиску; виховувати загальнолюдські чесноти.
Обладнання: Підручник  для  6-го  кл.  загальноосв.  навч.  закл.  /  І.  Д.  Бех,  Т.  В.  Воронцова, В.  С.  Пономаренко,  С.  В.  Страшко.  —  К.:  Видавництво «Алатон»,  2014.  —  200  с., наочність.
Тип уроку: комбінований
Терміни: «насилля», «види насилля».
Очікувані результати
Після цього уроку учні зможуть:

  • розпізнавати дружні, недружні і небезпечні компанії;
  • аналізувати соціальні групи, до яких вони належать;
  • назвати приклади фізичного і психологічного насилля;
  • продемонструвати здатність припиняти агресію і насилля у своєму середовищі.

ХІД УРОКУ
І.  Організаційний момент
Повідомлення теми та мети уроку.

ІІ. Актуалізація опорних знань
Завдання

  1. Що таке ескалація конфлікту?
  2. Як запобігти ескалації конфлікту?
  3. Як навчитися контролювати емоції під час конфлікту?
  4. Чому не слід допускати ескалації конфлікту?
  5. Як загострення конфлікту може вплинути на здоров’я твоє й оточуючих?

ІІІ.  Мотивація навчальної діяльності
Розділіть класну дошку навпіл. Напишіть вгорі «+» і «— ».
Мозковий штурм: «Назвіть «плюси» і «мінуси» належності до групи. Що вони вам дають? Чого вимагають?»

ІV. Вивчення нового матеріалу

Друзі впливають на нас і нашу поведінку. У народі кажуть: «З ким поведешся, від того й наберешся», «Скажи мені, хто твій друг, і я скажу, хто ти». Тому для твого здоров’я і безпеки важливо навчитися розрізняти дружні, недружні і небезпечні компанії.

Об’єднатись у 3 групи:
група 1 — дружні компанії;
група 2 — недружні компанії;
група 3 — небезпечні компанії.

Завдання групам: розіграти сценку про заданий тип компанії, назвати його ознаки.
Демонстрації груп, обговорення:

  • Які дружні групи (компанії) є у вашому класі, школі, на вашій вулиці?
  • Чим вони займаються?
  • Як вони розважаються?
  • Чи знаєте ви недружні або небезпечні компанії?
  • Що робить їх такими?

Як припиняти агресію та насилля
На жаль, молоді люди не завжди вміють розв’язувати свої проблеми мирним шляхом. Тому в колективі, де панує недружня атмосфера, трапляються агресивні конфлікти сварки, бійки, знущання зі слабших тощо. Усе це прояви насилля.

Назвіть причини, з яких підлітки поводяться агресивно (не вміють інакше розв’язувати конфлікти; невиховані; не контролюють себе; їм подобається відчувати свою силу; за компанію; беруть приклад з дорослих; це вплив засобів масової інформації…).

Назвіть фільми та комп’ютерні ігри, що романтизують жорстокість і насилля. Як ви вважаєте, чи варто дивитися такі фільми?

V. Закріплення знань учнів

Слово вчителя: «Майже кожен потрапляв у ситуацію, коли його виключали з компанії. Можливо, не запросили на день народження або ваші друзі пішли в кіно і не взяли вас із собою. Неприйняття людини може бути різним, але незалежно від цього воно завжди викликає одне почуття — образу!»

  • Запропонуйте тим, хто бажає, дати відповіді на запитання:

«Коли мої друзі ігнорують мене, я відчуваю…»
«Коли я неприязний з кимось, я відчуваю…»
«Коли мої друзі піклуються про мене, я відчуваю…»
«Коли я виявляю турботу про іншу людину, я відчуваю…»

  • Написати записку новачку, який щойно прийшов у ваш клас і потерпає від самотності, від того, що не має друзів. Прочитати ці записки. А потім уявити себе на місці новачка, який отримав записку. Що ви відчуваєте?

VІ. Домашнє завдання

  1. Опрацювати § 25

Підсумки

Бажання мати друзів і компанію — природна потреба підлітків.

Деякі компанії є недружними і навіть небезпечними. У підлітковій компанії ти можеш зіткнутися з проявами агресії та насилля. Тому важливо навчитися протидіяти агресії і припиняти насилля.

Завантажити: Тема: Підліткові компанії (Основи здоров'я 6 клас. Нова програма) (Розмір: 15.3 KB, Завантажень: 1522)
Мета: Ознайомити учнів із ознаками дружніх, недружніх і небезпечних компаній, відпрацювати навички протидії агресії та насиллю. Визначити поняття «насилля», «види насилля», розширювати знання учнів про правила поведінки в учнівському середовищі; розвивати вміння протидіяти психологічному тиску; виховувати загальнолюдські чесноти. Обладнання: Підручник  для  6-го  кл.  загальноосв.  навч.  закл.  /  І.  Д.  Бех,  Т.  В.  Воронцова, В.  С.  Пономаренко,  С.  В.  Страшко.  —  К.:  Видавництво «Алатон»,  2014.  —  200  с., наочність. Тип уроку: комбінований Терміни: «насилля», «види насилля». Очікувані результати Після цього уроку учні зможуть: розпізнавати дружні, недружні і небезпечні компанії; аналізувати соціальні групи, до яких вони належать; назвати приклади фізичного і психологічного…

Оцінити

0

Залишити коментар

Ваша електронна адреса не буде опублікована.Обов'язкові поля позначені *

*