Тема: Підліткові компанії (Основи здоров’я 6 клас. Нова програма)
Мета: Ознайомити учнів із ознаками дружніх, недружніх і небезпечних компаній, відпрацювати навички протидії агресії та насиллю. Визначити поняття «насилля», «види насилля», розширювати знання учнів про правила поведінки в учнівському середовищі; розвивати вміння протидіяти психологічному тиску; виховувати загальнолюдські чесноти.
Обладнання: Підручник для 6-го кл. загальноосв. навч. закл. / І. Д. Бех, Т. В. Воронцова, В. С. Пономаренко, С. В. Страшко. — К.: Видавництво «Алатон», 2014. — 200 с., наочність.
Тип уроку: комбінований
Терміни: «насилля», «види насилля».
Очікувані результати
Після цього уроку учні зможуть:
- розпізнавати дружні, недружні і небезпечні компанії;
- аналізувати соціальні групи, до яких вони належать;
- назвати приклади фізичного і психологічного насилля;
- продемонструвати здатність припиняти агресію і насилля у своєму середовищі.
ХІД УРОКУ
І. Організаційний момент
Повідомлення теми та мети уроку.
ІІ. Актуалізація опорних знань
Завдання
- Що таке ескалація конфлікту?
- Як запобігти ескалації конфлікту?
- Як навчитися контролювати емоції під час конфлікту?
- Чому не слід допускати ескалації конфлікту?
- Як загострення конфлікту може вплинути на здоров’я твоє й оточуючих?
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
Розділіть класну дошку навпіл. Напишіть вгорі «+» і «— ».
Мозковий штурм: «Назвіть «плюси» і «мінуси» належності до групи. Що вони вам дають? Чого вимагають?»
ІV. Вивчення нового матеріалу
Друзі впливають на нас і нашу поведінку. У народі кажуть: «З ким поведешся, від того й наберешся», «Скажи мені, хто твій друг, і я скажу, хто ти». Тому для твого здоров’я і безпеки важливо навчитися розрізняти дружні, недружні і небезпечні компанії.
Об’єднатись у 3 групи:
група 1 — дружні компанії;
група 2 — недружні компанії;
група 3 — небезпечні компанії.
Завдання групам: розіграти сценку про заданий тип компанії, назвати його ознаки.
Демонстрації груп, обговорення:
- Які дружні групи (компанії) є у вашому класі, школі, на вашій вулиці?
- Чим вони займаються?
- Як вони розважаються?
- Чи знаєте ви недружні або небезпечні компанії?
- Що робить їх такими?
Як припиняти агресію та насилля
На жаль, молоді люди не завжди вміють розв’язувати свої проблеми мирним шляхом. Тому в колективі, де панує недружня атмосфера, трапляються агресивні конфлікти сварки, бійки, знущання зі слабших тощо. Усе це прояви насилля.
Назвіть причини, з яких підлітки поводяться агресивно (не вміють інакше розв’язувати конфлікти; невиховані; не контролюють себе; їм подобається відчувати свою силу; за компанію; беруть приклад з дорослих; це вплив засобів масової інформації…).
Назвіть фільми та комп’ютерні ігри, що романтизують жорстокість і насилля. Як ви вважаєте, чи варто дивитися такі фільми?
V. Закріплення знань учнів
Слово вчителя: «Майже кожен потрапляв у ситуацію, коли його виключали з компанії. Можливо, не запросили на день народження або ваші друзі пішли в кіно і не взяли вас із собою. Неприйняття людини може бути різним, але незалежно від цього воно завжди викликає одне почуття — образу!»
- Запропонуйте тим, хто бажає, дати відповіді на запитання:
«Коли мої друзі ігнорують мене, я відчуваю…»
«Коли я неприязний з кимось, я відчуваю…»
«Коли мої друзі піклуються про мене, я відчуваю…»
«Коли я виявляю турботу про іншу людину, я відчуваю…»
- Написати записку новачку, який щойно прийшов у ваш клас і потерпає від самотності, від того, що не має друзів. Прочитати ці записки. А потім уявити себе на місці новачка, який отримав записку. Що ви відчуваєте?
VІ. Домашнє завдання
- Опрацювати § 25
Підсумки
Бажання мати друзів і компанію — природна потреба підлітків.
Деякі компанії є недружними і навіть небезпечними. У підлітковій компанії ти можеш зіткнутися з проявами агресії та насилля. Тому важливо навчитися протидіяти агресії і припиняти насилля.
Завантажити: Тема: Підліткові компанії (Основи здоров'я 6 клас. Нова програма) (Розмір: 15.3 KB, Завантажень: 2885)