Тема: Перевір себе (Музичне мистецтво. 1 клас)

Мета:
♦   навчальна: допомогти учням продемонструвати свої виконавські досягнення, самовиразитися;
♦   розвивальна: поглибити розуміння учнями зв’язків музики (мистецтва) з навко­лишнім середовищем; допомогти усвідомити, що музика є необхідною складовою життя людини;
♦   виховна: виховувати інтерес і любов до музики, пісні, творчої праці, бажання вчи­тися музики.
Музичний матеріал: Е. Ґріґ «Пташка»; П. Чайковський «Нова лялька»; В. Косенко «Не хочуть купити ведмедика», «Купили ведмедика»; Р. Шуман «Дід Мороз», «Сміли­вий вершник»; А. Філіпенко «То сніжинки, мов пушинки»; українські народні танці «Метелиця», «Гопачок»; колядки та щедрівки; гра «Хто швидше».
Наочні посібники: нотна хрестоматія; портрети композиторів П. Чайковського, В. Косенка, Р. Шумана, А. Філіпенка; ілюстрації до музичних творів; «Музичний віночок. Робочий зошит із музичного мистецтва. 1 клас».
Обладнання: комп’ютер; фонохрестоматія; «сніжинки».
Тип уроку: урок узагальнення знань, умінь і навичок.

Хід уроку

Учні заходять до класу під музичний супровід (український народний танець «Метелиця»).

  1. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

 Перевірка готовності класу до уроку

Музичне вітання

  1. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Учитель. Добігає кінця рік, у якому ви вперше завітали до школи. З’ясуймо, що нового ви дізналися за цей час.

  1. ОСНОВНА ЧАСТИНА

Учитель. Увесь цей час музика нас хвилювала, відкривала свої таємни­ці, розповідала про настрої та почуття, про таємниці лісу та лісових мешкан­ців, про картини природи, знайомила нас із різними музичними інструмента­ми, танцями, піснями.

Незабаром Новий рік, і Дід Мороз надіслав свої музичні загадки. Хто їх швидше розгадає — команда «Сніжинки» чи команда «Метелиця»?

Учні класу об’єднується у дві команди.

Гра «Хто швидше?»

Учитель. Той, хто дасть правильну відповідь, отримає «сніжинку».

♦   Якими бувають музичні звуки?
♦   Хто пише музику?
♦   Хто потрібен для того, щоб музика жила?
♦   Які музичні інструменти вам відомі?

(Робота у зошитах, с. 19.)

♦   Дайте ритмічну відповідь на запитання «Що висить на ялинці? ».

(Робота у зошитах, с. 19.)

Дід Мороз надіслав листа, у якому просив вашої допомоги. Він дуже лю­бить музику, але старенький, тому забув назви деяких музичних творів. Допо­можіть йому, будь ласка!

Слухання фрагментів творів за вибором учителя.

  1. Е. Ґріґ «Пташка».
  2. П. Чайковський «Нова лялька».
  3. В. Косенко «Не хочуть купити ведмедика».
  4. В. Косенко «Купили ведмедика».
  5. Р. Шуман «Дід Мороз».
  6. Р. Шуман «Сміливий вершник».

Учні по черзі читають віршовані уривки про зиму. Між виступами зву­чать аудіозаписи творів або виконуються пісні. Наприкінці конкурсу учень, який найкраще, на думку учнів-слухачів, прочитає вірш, отри­мує «сніжинку».

1 -й учень

Білий снігу-сніженьку,   
Постели доріженьку
Від хати до хати —         
Новий рік стрічати.
Виконання пісні «То сніжинки, мов пушинки» А. Філіпенка

2-й        учень

По усіх усюдах нині                
Новий рік вітають діти
Чути пісеньку дзвінку                
Круг ялиночок в танку.

Виконання пісні «Запросини Діда Мороза» В. Верменича

3-й        учень

То Метелиця-Зима              
Вже ж вона старалася —
Хоровод свій завела.      
В танці розігралася.

Слухання та виконання танцювальних рухів українського народного танцю «Метелиця»

4-й        учень

В Новий рік, під ялинкою                
Затанцюєм гопачок —
Заспіваймо пісню дзвінко ми,    
Цоки-цоки каблучок]

Слухання та виконання з музичними інструментами танцю «Гопак»

5-й        учень

Ой, устань, устань, господареньку,
Побуди свою всю челядоньку.
Ой, хай же вона раненько встає,
Світлі світлоньки позамітає,
Тисові столи позастилає,
Бо прийдуть до вас вдячні гостеньки,
Врічні гостеньки — колядниченьки.

Виконання колядок

6-й        учень

Сію, вію, посіваю,                                
З Новим роком вас вітаю,               
Щоб було у вас в стіжку,
В мішку, і в коморі,
І в оборі, в ложці, в мисці,               
І в колисці.
Виконання щедрівок

Підбиття підсумків конкурсу. Нагородження найкращих виконавців. Методична порада. Винагороду мають отримати всі діти.

  1. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

Учитель. Ви добре попрацювали, допомогли Дідові Морозу пригадати на­зви музичних творів, відгадали його загадки та звеселили його своїми піснями!

Учні виходять із класу під музичний супровід (український народний танець «Метелиця»),

Шкільне життя

Завантажити: Тема: Перевір себе (Музичне мистецтво. 1 клас) (Розмір: 14.5 KB, Завантажень: 133)

Залишити коментар

Ваша електронна адреса не буде опублікована.Обов'язкові поля позначені *

*