Тема: На балу (Музичне мистецтво. 1 клас)

Мета:
♦   навчальна: учити учнів співати природним звуком; засвоїти з ними поняття «мену­ет»; ознайомити учнів з особливостями танцю менует;
♦   розвивальна: розвивати емоційну сферу учнів за допомогою емоційного змісту му­зики Й. С. Баха, С. Прокоф’єва;
♦   виховна: виховувати емоційну чутливість, здатність до співпереживання, розумін­ня почуттів і думок, що виражені в музиці.
Музичний матеріал: С. Прокоф’єв «Вечір»; Й. С. Бах «Менует»; Н. Май «Виглядаєм со­нечко»; Т. Жупаніна «Рання бджілка»; поспівка «Бом-бім».
Наочні посібники: нотна хрестоматія; А. Куїнджі «Місячна ніч на Дніпрі» (репродукція картини); малюнки — ілюстрації до музичних творів; «Музичний віночок. Робочий зошит із музичного мистецтва. 1 клас»; вірш «Зоре моя вечірняя…»Т. Шевченка.
 Обладнання: дитячі музичні інструменти; комп’ютер; фонохрестоматія.
Тип уроку: комбінований урок.

Хід уроку

Учні заходять до класу під музичний супровід («Вечір» С. Прокоф’єва).

  1. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Перевірка готовності класу до уроку

Музичне вітання

  1. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

♦   Які танці вам відомі?
♦   Що таке вокальна музика?
♦   Яку музику ми називаємо інструментальною?

  1. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Учитель. Після насиченого різними подіями дня — навчання у школі, спілкування з друзями, підготовки уроків, допомоги батькам удома — настає вечір. Як ви гадаєте, чи може музика зобразити цю пору?

Сьогодні ми про це дізнаємося.

  1. ОСНОВНА ЧАСТИНА

4.1.  Вокально-хорова робота

Розучування поспівки «Бом-бім», виконання з показом рукою руху мелодії (робота у зошитах, с. 34)

4.2. Слухання музики
♦   Чи були ви коли-небудь на вечірній прогулянці з батьками?
♦   Що ви бачили дивного?

Учитель. Як чудово виглядає природа ввечері! Діти збираються в саду або на березі ставка, вдивляються в навколишній світ, услуховуються у звуки, обмінюються думками про почуття.

Послухайте, як видатний український поет Т. Шевченко описав свої вра­ження від вечірньої зорі.

Учитель декламує уривок з поеми «Княжна» Т. Шевченка «Зоре моя вечірняя…».

Які чудові поетичні слова! А ось як побачив цю картину ще один геніаль­ний митець — художник А. Куїнджі. Роздивіться репродукцію його картини «Місячна ніч на Дніпрі».

Композитори також не залишилися байдужими до вечірньої пори, адже во­ни також відображають у своїх творах навколишній світ, але зображують особ­ливо — музикою.

♦  Що ми можемо почути у цій вечірній музиці?

Якщо послухаєте п’єсу «Вечір» Сергія Сергійовича Прокоф’єва, то зможете дати відповідь на це запитання.

Слухання п’єси «Вечір» С. Прокоф’єва

♦  Як музика малює вечірню пору?
♦  Яку картину ви змогли б намалювати?
♦  Який твір С. Прокоф’єва ми вже слухали?

Учитель. Музика С. Прокоф’єва змальовує дивовижну, сповнену таєм­ниць, загадкову картину вечора. Ніжна, наспівна мелодія тихого вечора, у яку втручається густий, низький дзвін вечірнього дзвона. Послухайте ще раз цю п’єсу, і нехай ваші руки намалюють у повітрі цю вечірню мелодію, а коли ви почуєте низький дзвін дзвона — заховайте руки.

Повторне прослуховування музики з пластичним інтонуванням

4.3.        Засвоєння нових знань

Учитель. Діти, ми отримали листа, у якому нас запросили на бал. А щоб туди потрапити, звернімося до музики, адже це справжня чародійка, що допоможе нам потрапити до Німеччини давніх часів.

Отже, велика зала, запалені свічки, усі гості у старовинному одязі викону­ють старовинний танець — менует.

Менует — старовинний бальний танець, сповнений увічливих поклонів, реверансів, неспішних кроків.

4.4.        Слухання музики

Слухання фрагмента «Менуету» Й. С. Баха (робота у зошитах, с. 33)

Учитель. Цю музику написав німецький композитор Йоганн Себастьян Бах. Його ім’я та його твори ви ще неодноразово почуєте на уроках музики. Прислухайтесь уважно до його музики!

♦  Якими словами ви розповідатимете про музику менуету? Ця музика є плавною та спокійною чи швидкою та енергійною?

Повторне слухання «Менуету» Й. С. Баха

4.5.        Вокально-хорова робота

Учитель. Як хочеться швидше зігрітися у яскравому сонячному промін­ні! Навіть якщо йде короткий весняний дощ, ми виглядаємо сонечко. Наталія Май у своїй пісні «Виглядаєм сонечко» розповіла про те, як діти чекають на його теплі промінці.

Послухайте цю пісню!

Слухання пісні «Виглядаєм сонечко» Н. Май,

розучування, виконання з елементами інсценування

♦  Що роблять діти для того, щоб швидше визирнуло сонце?
♦  Які весняні пісні-веснянки ви можете згадати?

Продовження роботи над піснею «Рання бджілка» Т. Жупаніної

(з інсценуванням)

  1. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

♦  Яку назву має старовинний німецький танець?
♦  У якому темпі його виконують?
Учні виходять із класу під музичний супровід («Вечір» С. Прокоф’єва).

Шкільне життя

Завантажити: Тема: На балу (Музичне мистецтво. 1 клас) (Розмір: 14.5 KB, Завантажень: 125)

Залишити коментар

Ваша електронна адреса не буде опублікована.Обов'язкові поля позначені *

*