Тема: Музика крокує (Музичне мистецтво. 1 клас)

Мета:
♦   навчальна: збагачувати музичний досвід учнів, розкриваючи особливості хоровод­ної, ігрової пісні; засвоювати з ними поняття «довгі та короткі звуки»;
♦   розвивальна: розвивати творчі здібності до музики, почуття ритму;
♦   виховна: виховувати інтерес до музики, уміння спілкуватися.
Музичний матеріал: Е. Ґріґ «Похід гномів»; В. Косенко «Не хочуть купити ведмедика», «Купили ведмедика»; 3. Левіна «Що нам осінь принесе?»; поспівка «Я крокую вго­ру»; українська народна пісня «Ой, до нори, мишко»; ігри «Дощ у лісі», «Що придба­ли друзі».
Наочні посібники: нотна хрестоматія; ілюстрації до музичних творів; «Музичний віно­чок. Робочий зошит із музичного мистецтва. 1 клас».
Обладнання: музичні молоточки; комп’ютер; фонохрестоматія.
Тип уроку: урок поглиблення теми.

Хід уроку

Учні заходять до класу під музичний супровід («Похід гномів» Е. Ґріґа).

  1. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Перевірка готовності класу до уроку Музичне вітання

  1. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

♦   Якими бувають звуки, що ми чуємо навколо?
♦   Якими бувають музичні звуки?
♦   Як називають кроки у музиці?

  1. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

♦   Як ви рухаєтеся, коли поспішаєте до школи?

Учитель. Так, ви йдете швидко. А якщо ви втомлені або вам не потріб­но нікуди поспішати? Так, ваші кроки стають повільнішими. А чи може му­зика крокувати? Тож дізнаємося про це на уроці. Уявіть, що ви — композито­ри. Яку музику б ви написали, щоб передати осінній настрій? Отже, сьогодні на уроці під час подорожі до осіннього лісу ми поміркуємо про те, як музика передає осінні настрої.

  1. ОСНОВНА ЧАСТИНА

Гра «Дощ у лісі»
Учитель. Передайте звуками шум дощу від перших крапель через зливу до вщухання.
♦   Якими звуками — музичними чи шумовими — ми передали шум дощу?

4.1.  Вокально-хорова робота
Розучування поспівки «Я крокую вгору»
Учитель. Осіння пора завжди викликає два почуття: з одного боку, вона трошки сумна, тому що закінчилося літо, настають холодні, похмурі дні. З ін­шого боку — це час милування різнобарвною, кольоровою та яскравою приро­дою, час збирання щедрого врожаю.
Слухання пісні «Що нам осінь принесе?» 3. Левіної
Учитель. Усі люди радіють щедрій осені, збирають урожай та виконують пісні. Прислухайтеся до пісні. Про що в ній ідеться?
♦   Який настрій, які почуття ви почули у цій пісні?

Розучування пісні «Що нам осінь принесе?» 3. Левіної (спів у діалозі, виконання з проплескуванням пульсу)

4.2.  Засвоєння нових знань Засвоєння понять
Ви, мабуть, звернули увагу на те, що музичні звуки мають різну трива­лість. Одні звучать довго, інші — коротко. На кожну частину пульсу при­падає або один довгий звук, або два коротких.
Довгий звук — склад ТА — позначають І; два коротких звуки —
ТІ-ТІ — позначають П. На один довгий звук ТА припадає два коротких
ТІ-ТІ. Паузу (мовчання) позначають X.
Учитель. Я хочу розповісти вам про свою пригоду. Учора я купував (-ла) подарунок своєму маленькому приятелеві. Скільки у магазині іграшокі Ляль­ки, машинки, кораблі, зайчики, цуцики, кошенятка та інші.

♦    А що ви б придбали в іграшковому магазині?

Гра-імпровізація «Що придбали друзі».

Учитель. Уявіть, що ваші друзі пішли до магазину іграшок, купили там ляльку та маленьких гномів. Дайте ритмічну відповідь на запитання.
Що при-дба-ли дру-зі?
Запишіть ритмічний рисунок відповіді.
Гар-ну ляль-ку.
Ма-лень-ких гно-мів.
4.3.  Слухання музики
Слухання твору «Похід гномів» Е. Ґріґа

♦    Про що розповіла нам музика?
♦    Герої цієї п’єси крокували або швидко бігли?
♦    Які казкові персонажі можуть крокувати під цю музику?

Слухання «Не хочуть купити ведмедика» В. Косенка

Учитель. У магазині, де я був (була), особливо чудовим був ведмедик. І рап­том я побачив (-ла) маленького хлопчика, який благав батьків, щоб йому купи­ли цього ведмедика. Послухайте, як про це розповідає В. Косенко у своїй п’єсі.

♦    Якщо ви були б композиторами, яку назву ви б дали цій п’єсі?
♦    Як музика розповідає про почуття малюка?
♦    Як звучала музика: голосно чи тихо, швидко чи повільно?

Слухання «Купили ведмедика» В. Косенка

Учитель. Хочете дізнатися, чим завершилася ця історія? Послухайте ще одну п’єсу.
♦    На вашу думку, купили ведмедика малюкові чи ні?
♦    Як би ви назвали цей твір?
♦    Чому ви вирішили, що малюк отримав ведмедика?
♦    Як музика розповіла про це?
♦    Чи змінився настрій дитини?
♦    Який настрій був у першій п’єсі?
♦    Як він змінився у другій п’єсі?

4.4.  Вокально-хорова робота Повторення пісні «Ой, до нори, мишко»

  1. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

Учитель. Ми сьогодні дізналися, як музика передає різні настрої люди­ни. Отже, свою колекцію музичних вражень ми збагатили новими творами.
♦    Яких казкових мешканців лісу ми впізнали у творах Е. Ґріґа?
♦    Які музичні враження ви отримали від прослуховування п’єс В. Косенка?
♦    Які назви мали ці п’єси?
Учні виходять із класу під музичний супровід («Похід гномів» Е. Ґріґа).

Шкільне життя

Завантажити: Тема: Музика крокує (Музичне мистецтво. 1 клас) (Розмір: 14.7 KB, Завантажень: 215)

Залишити коментар

Ваша електронна адреса не буде опублікована.Обов'язкові поля позначені *

*