день вчителя сценарій смішний, жартівливий сценарій до дня вчителя, сценарій до дня вчителя для старшокласників, оригінальний сценарій до дня вчителя, сценарій до дня вчителя 2018

Тема: Музика і природа (Музичне мистецтво. 1 клас)

Мета:
♦   навчальна: учити учнів визначати життєвий та емоційний зміст музичних творів; продовжувати формувати вміння виражати характер музичних творів пластичними рухами та виконанням;
♦   розвивальна: розвивати ціннісне ставлення до музики;
♦   виховна: виховувати любов до природи, почуття людяності.
Музичний матеріал: С. Прокоф’єв «Ходить місяць над лугами»; поспівка «Ходить мі­сяць»; Б. Фільц «Морозець»; А. Філіпенко «Новорічна»; гра «Телевізор».
Наочні посібники: нотна хрестоматія; репродукції картин «Березовий гай» Л. Куїнджі та «Лютнева блакить» і. Грабаря; казка «Ой, який музика!»; «Музичний віночок. Робо­чий зошит із музичного мистецтва. 1 клас»; вірші «Зорі у воді», «Ніч» Н. Красоткіної.
Обладнання: дитячі музичні інструменти; комп’ютер; фонохрестоматія.
Тип уроку: комбінований урок.

ХІД уроку

Учні заходять до класу під музичний супровід («Ходить місяць над лу­гами» С. Прокоф’єва).

  1. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Перевірка готовності класу до уроку

Музичне вітання

  1. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

♦   Які настрої може передавати музика?
♦   Які засоби музичної виразності ви можете пригадати?
♦   Яка музика може передати настрій колискової, а яка — запального танцю?
♦   Що таке «темп» у музиці?

Гра «Телевізор»

Виконання ритмічної вправи (робота у зошитах, с. 22)

  1. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Учитель. Ми живемо у напружений час: упродовж дня інколи бракує ча­су на виконання всіх справ. Але іноді у вихідний день потрапиш за місто, озир­нешся навколо — яка чудова картина природи відкривається, який краєвид! І так стає легко і радісно на душі, так легко дихати, так радісно відчувати зву­чання музики природи навколо нас! А чи можна відчути музику вночі, коли бачиш місяць, зірки, безкрає небо? Чи може музика передавати звучання ніч­ної природи?

Сьогодні ми послухаємо музику, на створення якої композитора надихнуло саме звучання ночі.

  1. ОСНОВНА ЧАСТИНА

4.1. Слухання музики

Учитель. Багато художників захоплено малюють картини природи. По­гляньте на репродукції картин «Березовий гай» Архипа Івановича Куїнджі та «Лютнева блакить» Ігоря Емануїловича Грабаря.

♦   Що ви бачите на репродукціях цих картин?

Поети теж змальовують картини природи, але не фарбами, а віршами.

ЗОРІ У ВОДІ

Вночі в воді відбились ясні зорі 
Лишилась на озерному просторі…
І зникло все, лише одна краса        
Не розбереш: вода чи небеса?
А місяць виплив, у воді скупався
Який нам світ у спадщину дістався!
І човником по озеру пливе.             
Яка краса у світі цім живе!
Н. Красоткіна

Музика, як вам відомо, може передавати різні почуття та настрої.

♦ Чи може музика намалювати картину природи?

Слухання музики

Учитель. Отже, музика справжня чарівниця, і разом з нею ми перенесе­мося далеко за місто, на широкий луг та відчуємо дивовижну красу природи. Але спочатку послухайте невеличку казочку.

ОЙ, ЯКИЙ МУЗИКА!

У високому зеленому просі жив Цвіркун. Удень він ховався від сонця. А щойно сонечко зайде — Цвіркун вилазив на високе стебло. Сяде на зеленому листку,— перед ним просо — як ліс. Сяде й настроює свою скрипку. Бо Цвір­кун — ой, який музика! У нього співуча скрипочка. Торкнеться її Цвіркун смичком — бринить дивна, чарівна музика. Слухають ту музику дерева і кві­ти. Слухають зайчики й мишенята. Слухає весь степ.

НІЧ

В небі зорі заблищали,                     
Розлилася скрізь пітьма.                 
Люди всі позасинали,                       
Й звуків вже ніде нема.                    
Тиша всюди розлилася,                   
Тіні в хату заповзли.                        
Ніч в куточках розповзлася,
Звірі в нори забрели.
Все заснуло до світанку,
І вночі присняться сни.
А засвітить сонце зранку —
Всім захочеться весни…
Н. Красоткіна

Побачити і відчути цю чудову картину природи нам допоможе п’єса «Хо­дить місяць над лугами» С. Прокоф’єва. Послухайте її.
♦ Яку б ви намалювали картину?

Слухання «Ходить місяць над лугами» С. Прокоф’єва
♦ За допомогою чого композитор намалював картину природи?

Після того як сонечко ховається, настає ніч — темрява, тиша, спокій, і тільки інколи виникають якісь таємничі шелест та шарудіння, неначе ті­ні стеляться по землі. Немовби все завмирає, і лише місяць неспішною ходою крокує над луками. Послухайте уважно ще раз цю музику та покажіть руха­ми, коли змінюється характер нічної картини.

Повторне слухання «Ходить місяць над лугами» С. Прокоф’єва з пластичним інтонуванням

4.2.   Вокально-хорова робота Розучування поспівки «Ходить місяць»

Учитель. Але ані зайчата, ані малята не бояться зимових морозів. Усі ра­діють зимовим забавам. Саме про це йдеться у пісні «Морозець». Послухайте її.

♦ Який настрій викликає прослухана пісня?

Слухання та розучування пісні «Морозець» Б. Фільц разом з рухами: пощипування за щічки, тупотіння, плескання по боках, «фонарики», плескання «тарілочки»

Продовження роботи над піснею «Новорічна» А. Філіпенка з використанням танцювальних рухів за змістом пісні

  1. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

♦ У якому творі ми «побачили» картини нічної природи?
♦ Які засоби виразності допомогли створити таку картину?
Учні виходять із класу під музичний супровід («Ходить місяць над лу­гами» С. Прокоф’єва).

Шкільне життя

Завантажити: Тема: Музика і природа (Музичне мистецтво. 1 клас) (Розмір: 15.1 KB, Завантажень: 335)