Тема: Музична подорож (Музичне мистецтво. 1 клас)

Мета:

  • навчальна: допомогти учням продемонструвати свої виконавські досягнення, повніше засвоїти емоційну сферу, самовиразитися; поглибити розуміння учнями зв’язків музики (мистецтва) з навколишнім середовищем;
  • розвивальна: допомогти учням усвідомити, що музика є необхідною складовою життя людини;
  • виховна: виховувати інтерес і любов до музики, пісні, творчої праці, бажання вчи­тися музики.

Музичний матеріал: Р. Шуман «Веселий селянин», Й. С. Бах «Менует», Е. Ґріґ «Метелик», Г. Сасько «Метелики над квітами», А. Філіпенко «Зацвіла в долині», Т. Жупаніна «Ран­ня бджілка», Й. Штраус «Весняні голоси»; вправа-гра «Запитання — відповідь»; ігри «Піжмурки», «Композитор», «Знайди портрет», «Танцювальна скарбничка»; творча гра «Краще виконання пісні».
Наочні посібники: нотна хрестоматія; «Музичний віночок. Робочий зошит із музично­го мистецтва. 1 клас».
Обладнання: музичні інструменти; комп’ютер фонохрестоматія.
Тип уроку: урок узагальнення знань, умінь і навичок.

Хід уроку

Учні входять до класу під музичний супровід («Веселий селянин» Р. Шумана).

  1. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Перевірка готовності до уроку

 Музичне вітання

  1. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Учитель. Я знаю, що ви дуже любите музику, а також любите грати в різ­ні ігри.

Як ви гадаєте, чи можна поєднати це на уроці?

  1. ОСНОВНА ЧАСТИНА

Учитель. Для того щоб добре співати, виразно танцювати, звісно, потріб­но бути обізнаними з музичними поняттями. Упродовж року ви навчалися му­зичного мистецтва і, мені здається, потоваришували з ним.
♦   Які музичні поняття вам знайомі? (Повторити «колискова», «п’єса», «щедрівка», «веснянка» та ін.)
♦   Пригадайте, які звуки бувають за тривалістю?
♦   Як називають звуки довгі та короткі?

Вправа-гра «Запитання — відповідь»
Завдання: послухати уважно ритмічний рисунок, який проплескав учитель. У відповідь простукати цей самий ритмічний рисунок, але навпаки — від кін­ця до початку.

Гра «Піжмурки»
Ритмізуємо гуртом Поодинці й ланцюжком. Троє учнів виходять до дошки і стають обличчям до класу. Четвертий учень пише на дошці ритмічний рисунок коротенької пісні або поспівки. Увесь клас мовчки його запам’ятовує. Потім запис на дошці вити­рають, і діти, які сидять за партами, проплескують ритмічний рисунок по пам’яті. Перший з учнів, які «жмурилися», проплескує ритмічний рисунок. Другий — називає його ритмічними складами «та» або «тіті».

Третій — записує рисунок на дошці.

Творча гра «Краще виконання пісні»
Артисти в класі є народні.
Кого ж побачимо сьогодні?
Виконання вивчених пісень Т. Жупаніно «Рання бджілка»,
А. Філіпенка «Зацвіла в долині»
Гра «Композитор»
Учитель. Чи любите ви загадки? Тож послухайте загадку. Про кого у ній ідеться?
Лазить між ліанами,
Снідає бананами,
На хвості катається,
Хитро усміхається. (Мавпа)
♦     Якщо б ви були композиторами, яку б мелодію ви склали до цього вір­шика?

Складання власних мелодій, розучування кращої Гра «Знайди портрет»

Учитель. Музику створюють композитори. Багато чудової музики пода­рували нам композитори. А чи запам’ятали ви, як виглядають ці композито­ри? Завдання: послухайте музику, пригадайте її назву та оберіть портрет компо­зитора, який написав цей твір.

Слухання: Р. Шуман «Веселий селянин», Е. Ґріґ «Метелик»,

Г. Сасько «Метелики над квітами»

Гра «Танцювальна скарбничка»

Учитель. Почуття та настрої ми можемо відчути і в танцювальній музи­ці. Завдання: послухайте танцювальну музику та рухами покажіть її настрій.

Слухання музики з інсценуванням: Й. С. Бах «Менует»,

Й. Штраус «Весняні голоси», український народний танець «Аркан»

  1. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

Учитель. Сьогодні на уроці ми поєднали з вами музику із грою.
♦   Чи подобаються вам такі ігри?
♦   Що найбільше запам’яталося?

Учні виходять із класу під музичний супровід («Веселий селянин» Р. Шумана).

Шкільне життя

Завантажити: Тема: Музична подорож (Музичне мистецтво. 1 клас) (Розмір: 13.9 KB, Завантажень: 124)

Залишити коментар

Ваша електронна адреса не буде опублікована.Обов'язкові поля позначені *

*