Тема: Музична мозаїка (завершення) (Музичне мистецтво. 1 клас)

Мета:

  • навчальна: узагальнити вивчений учнями упродовж року матеріал; з’ясувати сту­пінь засвоєння та розуміння учнями музики як мистецтва, що розповідає про жит­тя людей і навколишній світ, а також ступінь усвідомлення особливостей емоційно­го змісту музики;
  • розвивальна: розвивати творчу уяву, фантазію учнів; виконувати пісні, вивчені про­тягом року;
  • виховна: виховувати інтерес і любов до музики.

Музичний матеріал: музичні твори, вивчені протягом року.
Наочні посібники: нотна хрестоматія; портрети композиторів; ілюстрації до музичних творів; «Музичний віночок. Робочий зошит із музичного мистецтва. 1 клас»; опові­дання В. Біанки «Музична канарка».
Обладнання: музичні інструменти; комп’ютер, фонохрестоматія.
Тип уроку: урок узагальнення знань, умінь і навичок.
Хід уроку

Учні заходять до класу під музичний супровід (український народний танець «Гопак»).

  1. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Перевірка готовності класу до уроку

Музичне вітання

  1. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Учитель. Послухайте оповідання В. Біанки «Музична канарка».

Була у моєї бабусі канарка. Бабуся її дуже берегла, адже канарка була то­ненька, ніжна — уся жовтенька,— і співала чудово. Ця канарка також музику обожнювала, але лише гарну. Бабуся їй завжди найкращі свої платівки стави­ла, різні концерти.

Якось бабуся пішла з дому, а я запросив до себе хлопців. Надворі дощило, нам було нудно, і ми вирішили влаштувати оркестр.

Я взяв гребінець і тонкий папір, зробив собі губну гармошку. А хлопці — один собі склянку поставив — ложечкою стукати; інший — перевернуте порожнє відро — замість барабана; у третього тріскачка дерев’яна була. І почали ми грати відому пісеньку: «Мы едем, едем, едем в далёкие края!».

І нібито у нас усе складалося, почало навіть щось виходити,— раптом входить бабуся. Увійшла бабуся, посміхнулася на нашу музику. Потім поглянула на клітку та як сплесне руками:

— Ой, що ви накоїли! Ви мою канарку вбили!

А ми до її клітки навіть не наближалися.

Поглянули — справді канарка лежить на піску, очі заплющені й ніжки догори.

Бабуся відразу всіх хлопців парасолькою вигнала і кинулася свою канарку серцевими краплями рятувати.

У рятувала-таки.

Бабуся трошки заспокоїлася й промовила:

— Дурні ви! Хіба можна при ній такий огидний шум улаштовувати! Адже вона має надто ніжний слух. Вона не може витерпіти ваших тріскачок, відер і губних гармошок. Це дуже музична пташка-співачка, вона знепритомніла від вашої жахливої гри.

♦   Чому ж канарка знепритомніла?

Сподіваюся, ви зрозуміли, що гучність та якість звучання музики, яку ви слухаєте чи граєте, не має заважати тим, хто вас оточує. Пам’ятайте про це!

Добігає перший рік вашого навчання у школі.

Згадаймо, з якою музикою ми ознайомилися у цьому році, та дізнаємося, чого ви навчилися протягом цього року.

  1. ОСНОВНА ЧАСТИНА

Учитель. Музика поліпшувала нам настрій, разом із нею ми фантазува­ли, мріяли, а іноді й сумували. Я впевнений (-на), що для багатьох із вас во­на стала важливою складовою життя. Разом із музикою нас відвідували пори року — осінь, зима, весна, а також природні явища — дощик, заметіль та ін. Ми милувалися картинами природи та спостерігали за різними тваринами. Одна музика нас розважала, інша — змушувала думати, співчувати, з нею ми здійснювали цікаві подорожі до лісу, до музеїв, мандрували до казки, до далеких країн та у давні часи.
♦ Про що може розповідати музика?
♦ Яка музика залишилася навколо нас?

Слухання та аналізування музики

Учитель. Сьогодні на уроці ми пригадаємо музичні твори, що вивчили впродовж року.

Методична порада. Учні виконують або слухають твори, супроводжу­ючи їх музично-ритмічними рухами. Кожний музичний твір учитель коментує, зважаючи на тему уроку, де звучав цей твір:

  • Н. Май «Перший дзвоник» (виконання);
  • М. Дремлюга «Пісня про школу» (виконання);
  • українська народна пісня «Ходить гарбуз по городу» (гра-інсценування);
  • український народний танець «Гопак» (слухання з танцювальними рухами);
  • О. Янушкевич «Мама і я» (виконання)’,
  • Б. Фільц «Морозець» (виконання з елементами інсценування);
  • український народний танець «Метелиця» (слухання з танцювальни­ми рухами);
  • П. Чайковський «Танець феї Драже» (прослуховування з пластичним інтонуванням);
  • А. Філіпенко «Біля мами гарно так» (виконання);
  • В. Косенко «Пасторальна» (прослуховування з елементами пластично­го інтонування).
  1. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

Учитель. Сьогодні на уроці відбулася значна подія — ми переконалися, що музика стала складовою вашого життя.
♦ Що потрібно для того, щоб музика жила?

Для цього потрібні той, хто створює музику,— композитор, а також той, хто її виконує,— виконавець і той, хто її слухає,— слухач. Сьогодні на уроці ви спробували себе в усіх цих ролях.
Протягом року ви вчилися і співати, і танцювати, а головне — уважно слухати музику.
Попереду на вас чекають ще багато цікавих музичних зустрічей, але пер­ший суттєвий крок назустріч музиці ви зробили успішно.
Учні виходять із класу під музичний супровід (український народний танець «Гопак»).

Шкільне життя

Завантажити: Тема: Музична мозаїка (завершення) (Музичне мистецтво. 1 клас) (Розмір: 13.9 KB, Завантажень: 149)

Залишити коментар

Ваша електронна адреса не буде опублікована.Обов'язкові поля позначені *

*