день вчителя сценарій смішний, жартівливий сценарій до дня вчителя, сценарій до дня вчителя для старшокласників, оригінальний сценарій до дня вчителя, сценарій до дня вчителя 2018

Тема: Казка двері відчиняє (Музичне мистецтво. 1 клас)

Мета:

  • навчальна: учити учнів визначати особливості емоційного змісту, засоби музичної виразності, що відіграють вирішальну роль у створенні казкових образів; дати ви­значення поняття «оркестр»;
  • розвивальна: продовжити формувати ладові уявлення, зорово-слухове сприйнят­тя; розвивати творчі здібності учнів, допомогти їм у музиці відчувати неповторність казкових образів;
  • виховна: виховувати інтерес і любов до музики, пісні, творчої праці, бажання вчи­тися музики.

Музичний матеріал: С. Прокоф’єв «Вальс» (з балету «Попелюшка»); Б. Фільц «Бабуси­на казка»; поспівка «На засніженім лужку»; А. Філіпенко «Новорічна».
Наочні посібники: нотна хрестоматія; «Музичний віночок. Робочий зошит із музично­го мистецтва. 1 клас»; уривок казки «Попелюшка».
Обладнання: комп’ютер; фонохрестоматія.

Тип уроку: комбінований урок.

Хід уроку

Учні заходять до класу під музичний супровід («Вальс» з балету «Попе­люшка» С. Прокоф’єва).

  1. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Перевірка готовності класу до уроку

Музичне вітання

  1. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

♦   3 якими казковими героїнями познайомила нас музика на попередньому уроці?
♦   Як називається інструмент, який допоміг нам уявити чарівну фею Драже?

  1. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Учитель. Чи любите ви казки? Звісно, усі діти люблять казки, адже во­ни — наші улюблені книжки в дитинстві!

Як ви вважаєте, чи може музика допомогти краще зрозуміти зміст каз­ки та охарактеризувати її героїв? Мабуть, лише музика допоможе нам це з’ясувати, адже композитори — теж казкарі, але вони розповідають казки особливою мовою — мовою музики.

  1. ОСНОВНА ЧАСТИНА

Учитель. І знову до нас на урок завітала казка. Яка саме — ви, мабуть, здогадаєтеся самі. Ця дівчина жила з батьком, мачухою та двома її доньками. Мачуха любила своїх доньок та ненавиділа свою падчерку, яку примушувала виконувати всю брудну й важку роботу в домі. У бідної дівчинки навіть не було свого ліжка, і тому вночі вона спала на ящику з попелом.

♦   Чи здогадалися ви, що за казка завітала до нас у гості?

4.1.        Слухання музики
Учитель. Так, це казка про Попелюшку. Попелюшка дуже любила тан­цювати. А де можна було потанцювати? Звісно, на балу. Попелюшка мала ве­лику мрію — потрапити до королівського палацу на бал. Усе, чого дуже бажа­єш, обов’язково здійсниться! Так сталося і з Попелюшкою. Одного разу у па­лаці короля відбувся бал. Мачуха та її доньки вирушили туди, а Попелюшку залишили вдома. Але добра Фея вирішила нагородити Попелюшку за її доб­рий характер та працьовитість. Вона перетворила її вбрання на чудову сукню, а її ніжки взула у кришталеві черевички. Гарбуз перетворила на карету, а ми­шей — на коней. Попелюшка вирушила на бал!

Учитель читає уривок з казки Ш. Перро «Попелюшка» — сцену на балу.

♦   Який танок виконували Попелюшка та Принц?

Послухайте музику — і ви впізнаєте цей танець.

Слухання «Вальсу» з балету «Попелюшка» С. Прокоф’єва.

♦   Що ви почули у цій музиці?
♦   Які настрої, почуття Попелюшки передає музика? {Роботау зошитах, с. 21.)
♦   Як ви вважаєте, музику виконував один музикант чи їх було багато?

4.2.   Засвоєння нових знань

Засвоєння понять (робота у зошитах, с. 21)

Оркестр — це велика група музикантів, які грають на різних музичних інструментах.

4.3.   Слухання музики

Учитель. Заплющте очі та уявіть, що ви — маленькі принци та принце­си, що ви танцюєте на балу.

Повторне слухання музики з пластичним інтонуванням

♦   Які казки розповідають вам батьки, дідусі та бабусі?

Послухайте музику Б. Фільц «Бабусина казка».

♦   Про що розповідає бабуся онукам?

Слухання «Бабусиної казки» Б. Фільц

♦   Яким є настрій цього музичного твору?

4.4.        Вокально-хорова робота

Продовження роботи над поспівкою «На засніженім лужку» з показом руху мелодії рукою (робота у зошитах, с. 21)

Учитель. На Новий рік навкруги ялинки діти водять хоровод. Яке ж свя­то без таночків?! Послухайте пісню «Новорічна» А. Філіпенка.

Слухання, розучування та виконання пісні «Новорічна» А. Філіпенка з танцювальними рухами «тарілочка», тупотіння

♦   Про який настрій дітей розповіла пісня?

Продовження роботи над піснею «Сніжинки» Я. Степового з використанням танцювальних рухів за змістом пісні

  1. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

Учитель. Сьогодні на уроці ми з’ясували цікаву річ: музика танцю може допомогти нам перенестися у казковий світ та уявити різні характери героїв.
♦   Як музика зобразила Попелюшку?
♦   На вашу думку, чому саме вальс танцювала Попелюшка на балу?
♦   Чим різниться музика, що зображує казкових героїнь: Попелюшку, фею Драже, Бабу-Ягу?
Учні виходять із класу під музичний супровід (*Вальс» з балету «Попе­люшка» С. Прокоф’єва).

Шкільне життя

Завантажити: Тема: Казка двері відчиняє (Музичне мистецтво. 1 клас) (Розмір: 13.5 KB, Завантажень: 349)