Тема: Хто такий композитор? (Музичне мистецтво. 1 клас)

Мета:
♦   навчальна: засвоїти з учнями життєві зв’язки музики, поняття «слухач», «викона­вець», «композитор»; сприяти усвідомленню особливості музики конкретного образно-сюжетного напрямку;
♦   розвивальна: розвивати творчу уяву, фантазію учнів;
♦   виховна: виховувати інтерес, любов до навчання, природи.
Музичний матеріал: В. Косенко «Дощик»; М. Парцхаладзе «Осінній дощик»; поспівка «Ля-ля-ля»; В. Гребенюк «Осінь»; А. Філіпенко «Узяла лисичка скрипку»; ігри «Дощ у лісі», «Музична луна».
Наочні посібники: нотна хрестоматія; портрет композитора В. Косенка; ілюстрації до музичних творів; «Музичний віночок. Робочий зошит із музичного мистецтва. 1 клас».
Обладнання: комп’ютер; фонохрестоматія.
Тип уроку: комбінований урок.

Хід уроку
Учні заходять до класу під музичний супровід («Дощик» В. Косенка).

  1. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

 Перевірка готовності класу до уроку

 Музичне вітання

  1. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

♦   Що потрібно, щоб зазвучала музика?
♦   Хто виконує музику?
♦   Які музичні інструменти ви знаєте?

  1. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Учитель. Як ви вважаєте, чи легко зрозуміти, про що розповідає музи­ка? Одразу можна навіть заплутатися. Для того щоб зрозуміти музику, потріб­но навчитися слухати її та дотримувати певні правила: сидіти зручно, звикати слухати музику в тиші, слухати уважно та не відволікатися.

А хто створює музику? Про це ми дізнаємося на уроці.

  1. ОСНОВНА ЧАСТИНА

4.1.  Засвоєння нових знань Засвоєння понять
♦         Як називають людину, яка слухає музику?
Таку людина називають слухачем.

♦         Хто виконує музику?
Людина, яка виконує музику,— виконавець.
Людина, яка створює музику,— композитор. (Робота у зошитах, с.11.)

4.2. Слухання музики
Учитель. За вікном осінь… Восени все частіше накрапає дощик. Кожен із вас хоча б раз у житті потрапляв під дощ. Згадайте його великі краплинки, що так і хочеться спіймати, а також бульбашки на калюжах.

Послухайте дві п’єси, у яких зображений дощик.
♦   Який із цих творів більш співзвучний осінньому настрою?
Слухання п’єс «Дощик» В. Косенка (І ч.), «Осінній дощик» М. Парцхаладзе
♦   Який дощик зображений у першому творі? (Легкий, веселий, танцювальний)
♦   Чому «Дощик» В. Косенка не може бути осіннім?

У цьому творі ми відчули, як легкі звуки падають, немов прозорі краплин­ки, що зливаються у рухливі струмочки мелодії. Музика то стрімка, то повіль­на, неначе справді навколо нас падають веселі краплинки.

♦   Який дощик зображений у другому творі? (Сумний, спокійний)
♦   Чи відповідає він настрою осені?
♦     Якими кольорами можна зобразити ці твори? (Робота у зошитах, с. 11.) Повторне слухання п’єс з елементами пластичного інтонування

4.3.   Вокально-хорова робота Гра «Дощулісі»
Гра «Музична луна»
Розучування поспівки «Ля-ля-ля», проспівування з контрастною інтонацією (робота у зошитах, с. 11)
Розучування пісні «Осінь» В. Гребенюка
♦   Який настрій осені змальовано у пісні?

Слухання, визначення настрою, особливостей мелодії, розучування, робота над одночасним вступом, м’яким звуковеденням

Продовження роботи над піснею «Узяла лисичка скрипку» А. Філіпенка, виконання з танцювальними рухами

  1. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

♦   Отже, про що розповіла музика нам сьогодні на уроці?
♦   Які настрої осені ми почули?
♦   Чим різняться дві п’єси — «Дощик» та «Осінній дощик»?
♦   Який танок виконувала лисичка, коли взяла до рук скрипку?
Учні виходять із класу під музичний супровід («Дощик» В. Косенка)

Шкільне життя

Завантажити: Тема: Хто такий композитор? (Музичне мистецтво. 1 клас) (Розмір: 13.5 KB, Завантажень: 269)

Залишити коментар

Ваша електронна адреса не буде опублікована.Обов'язкові поля позначені *

*