Тема: Хоровод метелиці- хурделиці (Музичне мистецтво. 1 клас)

Мета:
♦    навчальна: засвоїти з учнями поняття «засоби музичної виразності», «характер», «темп», «динаміка», «інструментальна музика»; звернути увагу учнів на те, що, зма­льовуючи образи природи, композитор виражає почуття людини;
♦    розвивальна: розвивати вокально-хорові, музично-ритмічні, творчі навички, ладо­ве відчуття учнів;
♦    виховна: виховувати любов до природи, людини.
Музичний матеріал: Р. Шуман «Дід Мороз»; поспівка «На засніженім лужку»; україн­ська народна пісня «Іде-іде дід-дід»; В. Верменич «Запросини Діда Мороза»; укра­їнський народний танець «Метелиця».
Наочні посібники: нотна хрестоматія; портрет Р. Шумана; ілюстрації до музичних тво­рів; «Музичний віночок. Робочий зошит із музичного мистецтва. 1 клас».
Обладнання: комп’ютер іграшки; фонохрестоматія.
Тип уроку: комбінований урок.

Хід уроку
Учні заходять до класу під музичний супровід («Дід Мороз» Р. Шумана).

  1. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

 Перевірка готовності класу до уроку

 Музичне вітання

  1. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

♦    Яку пісню співають батьки своїм дітям перед сном?
♦    Як називають музику, що співають?
♦    Як музика розповідає про настрої та почуття?

  1. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Учитель. Сьогодні ми відкриємо ще одну музичну сторінку — зимову.

Грудень в білім кожушку 

Навіває крізь сніги,
їде в санях по сніжку.    
  Лютий кригою кує
Січень сіє навкруги,
І морозу додає.
♦    Чи можемо ми відчути настрої та ознаки зими у музиці?

Про це ми дізнаємося сьогодні на уроці.

  1. ОСНОВНА ЧАСТИНА

4.1.  Слухання музики
Учитель. Незабаром казкове свято — Новий рік. Хто буде головним го­стем на цьому святі?
Ой, Дідусю наш Морозе,
Швидше стукай у вікно,

Ти до нас прийди з морозом,
В гості ждем тебе давно.

Послухайте, як зобразив Діда Мороза у своїй п’єсі німецький композитор Р. Шуман.
♦    Про якого Діда Мороза розповіла музика?

Слухання п’єси «Дід Мороз» Р. Шумана

Учитель. Різко й гучно музика розповіла про суворого Діда Мороза. Така музика звучала на початку та наприкінці п’єси. У середині п’єси музика була іншою — неспокійною та мінливою. (Робота у зошитах, с. 15.)
♦    Про що вона розповіла нам?

Так, вона розповіла про картину зимової негоди у лісі: завивання північно­го вітру, хуртовину, пургу. Такі музичні образи ми відчули у творі Р. Шумана.
♦   На якому музичному інструменті було виконано цю п’єсу?

4.2.   Засвоєння нових знань Засвоєння понять

Інструментальною називають музику, що виконують на музичних ін­струментах.

Різні образи у музиці створюють за допомогою таких засобів виразно­сті: характер, швидкість звучання (темп), сила звуку (динаміка). (Робота у зошитах, с. 14.)

ЗАСОБИ ВИРАЗНОСТІ
Темп Динаміка Характер

♦   Які засоби виразності допомогли відчути суворий характер Діда Мороза?
♦   Як ви гадаєте, чи може Дід Мороз бути суворим? Коли він таким буває?
♦   Чи можна було б цим твором розпочати новорічне свято?

4.3.        Вокально-хорова робота
Розучування поспівки «На засніженім лужку» (робота у зошитах, с. 14)

Розучування пісні «іде-іде дід-дід» з показом руху мелодії рукою

Учитель. Новорічне свято — це передусім весела музика, радісні пісні, гарний настрій. Ми очікуємо веселого, доброго, щедрого, справедливого Ді­да Мороза на новорічному святі, де він буде головним гостем. А щоб Дід Мороз відгукнувся на наше запрошення, необхідно розучити та виконати для нього пісню! Послухайте пісню «Запросини Діда Мороза» В. Верменича.

♦   Із чим приходить у гості Дід Мороз?

Слухання та розучування пісні «Запросини Діда Мороза» В. Верменича,

робота над текстом, інтонацією, дикцією (робота у зошитах, с. 15)

4.4.        Слухання музики

Учитель. Неспокійно у зимовому лісі…

Український народний танець так і назвали — «метелиця». Веселий, швид­кий, у стрімкому кружлянні нібито передано справжню заметіль. Послухайте музику цього танцю.

♦   Хто виконує цей танець — один музикант чи група?

Слухання українського народного танцю «Метелиця»

♦   Як би ви виконували цей танець: парами чи хороводом?

Так, цей танець виконується хороводом, музика якого поступово приско­рюється, нібито передає кружляння сніжинок, які підхоплює зимовий вихор.

Повторне слухання танцю «Метелиця» з виконанням танцювальних рухів

  1. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

Учитель. Сьогодні ми готувалися до зустрічі Нового року та вивчили пісню-запрошення Діду Морозу.
♦   Хто написав пісню-запрошення Діду Морозу?
♦   Чи завжди Дід Мороз добрий та веселий?
♦   Яким зобразив у своїй п’єсі Діда Мороза Р. Шуман?

Учні виходять із класу під музичний супровід («Дід Мороз» Р. Шу­мана).

Шкільне життя

Завантажити: Тема: Хоровод метелиці- хурделиці (Музичне мистецтво. 1 клас) (Розмір: 14.9 KB, Завантажень: 247)

Залишити коментар

Ваша електронна адреса не буде опублікована.Обов'язкові поля позначені *

*