Тема: Поділ Гетьманщини (8 клас. Історія України)

Мета: охарактеризувати політичні події в Україні в другій половині ХVІІ ст., зупинившись на гетьмануванні Юрія Хмельницького, Павла Тетері, Івана Брюховецького; визначити передумови, що призвели до порушення територіальної цілісності України; розвивати в учнів уміння працювати з історичними джерелами і на їх основі робити висновки та узагальнення, висловлювати свою думку, давати характеристику історичним діячам, характеризувати значення їх діяльності, встановлювати причинно-наслідкові зв’язки.
Обладнання: підручник «Історія України. 8 клас» В.С. Власов, 2008 рік, видавництво «Генеза»; ілюстрації до теми (додаток); атлас «Історія України. 8 клас»
Тип уроку: урок засвоєння нових знань
Основні терміни та поняття: громадянська війна, Руїна, Правобережна Гетьманщина, Лівобережна Гетьманщина, Андрусівське перемир’я.
Основні дати:
1659 р. – укладення україно ­ московських Переяславських статей;
1660 р. – укладення україно ­ польського Слободищенського трактату;
1663 р. – поділ Української держави на Правобережну і Лівобережну;
жовтень1663 – березень 1664 р. – похід польсько­ татарсько­ українського війська на Лівобережжя на чолі короля Яна Казимира;
1664 – 1665 рр. – антипольське й антигетьманське повстання на Правобережжі;
1665 р. – укладення Московських статей;
30 січня 1667 р.- укладення Андрусівського перемир’я між Московською державою і Річчю Посполитою.
Очікувані результати
Після цього уроку учні зможуть:
• Характеризувати відносини з державами – сусідами, визначати події, які спричинили порушення територіальної цілісності Гетьманщини;
• Показувати терени Гетьманщини, переділеної за Андрусівським договором;
• Пояснювати причини та наслідки укладання гетьманськими урядами угод з Польщею та Московією, аналізувати та порівнювати їхній зміст;
• Висловлювати ставлення до основних подій доби.

Завантажити: Тема: Поділ Гетьманщини (8 клас. Історія України) (Розмір: 22.5 KB, Завантажень: 1289)

Залишити коментар

Ваша електронна адреса не буде опублікована.Обов'язкові поля позначені *

*