Тема: Харчовий раціон (Основи здоров’я 6 клас. Нова програма)

Мета: Розкрити чинники, які впливають на формування харчових звичок, ознайомити з принципами раціонального харчування, відпрацьовувати уміння складати збалансований раціон.
Обладнання: Підручник для 6-го кл. загальноосв. навч. закл. / І. Д. Бех, Т. В. Воронцова, В. С. Пономаренко, С. В. Страшко. — К.: Видавництво
«Алатон», 2014. — 200 с., наочність.
Поняття та терміни: раціон, калорійність
Очікувані результати
Після цього уроку учні зможуть:
– назвати три чинники, що найбільшою мірою впливають на формування їхніх харчових звичок;
– пояснити значення трьох принципів раціонального харчування (помірність, різноманітність, збалансованість) і як ці принципи ілюструє харчова піраміда;
– продемонструвати вміння: правильно добирати страви, якщо доводиться обідати не вдома; формувати збалансований харчовий раціон достатньої калорійності для звичайних днів та днів з підвищеним фізичним навантаженням.

ХІД УРОКУ

І. Організаційний момент
Повідомлення теми та мети уроку.

ІІ. Актуалізація опорних знань
Люди мають різні харчові звички та смакові уподобання. Одним подобається домашня їжа, інші поспішають поїсти в кафе. Одні надають перевагу здоровому харчуванню, інші залюбки вживають усе, що гучно розрекламоване або має яскраву упаковку.
– Назвіть по черзі одну страву, яка вам подобається, і одну яка не подобається. Як ви вважаєте, чи завжди те, що подобається, є корисним для здоров’я?

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
Звичка до певної їжі формується з дитинства. За допомогою мал. 12 с. 37 назвіть чинники, які найбільше вплинули на формування ваших харчових звичок.

Висновок: оскільки те, що ми їмо, впливає на наше здоров’я, важливо з дитинства формувати правильні харчові звички.
Робимо запис на дошці «Ми– це те, що ми їмо!». В кінці уроку учні повинні аргументовано висловити власну думку щодо цього вислову.

ІV. Вивчення нового матеріалу
Раціональне харчування

Той, хто дбає про своє здоров’я, має дотримуватися трьох принципів раціонального харчування: помірність, різноманітність і збалансованість.

Помірність — вимагає, щоб калорійність раціону не перевищувала енергетичних затрат організму.

Різноманітність — передбачає споживання продуктів усіх основних груп (хліб і крупи; овочі і фрукти; м’ясомолочні вироби, ласощі).

Збалансованість — означає правильне співвідношення цих груп продуктів.

Об’єднайте учнів у 6 груп. Роздайте заготовки сегментів харчової піраміди і запропонуйте заповнити їх малюнками відповідної кількості порцій продуктів (таб.4, с. 39 підручника) відповідно до харчової піраміди (мал. 13 у підручнику).
Презентації груп, обговорення.

Практична робота
Інформація вчителя: «У вашому віці лише на підтримання дихання та інших функцій організму необхідно на добу приблизно 1440 ккал. Помірна активність додає потребу приблизно у 1000 ккал. Інтенсивні заняття спортом можуть збільшити її у2 рази. Так, підліток ­ баскетболіст звичайного дня витрачає приблизно 2000—2500 ккал, а в день тренування— до 3000—4000 ккал».

Завдання для практичної роботи
– За допомогою харчової піраміди запропонуйте учням скласти свій раціон для звичайного дня.
– За допомогою таблиці з наступної сторінки вони мають додати страви достатньої калорійності для днів, коли займаються спортом.

V. Закріплення знань учнів
1. Об’єднатися у 3 групи. За допомогою блок­схеми (підручник, с. 40) дати рекомендації, назвати переваги та недоліки:
група 1: обіду в шкільній їдальні;
група 2: обіду бутербродами;
група 3: обіду в фаст фудах.
2. Учні обговорюють вислів «Ми– це те, що ми їмо!»

VІ. Домашнє завдання
1. Опрацювати § 7

Підсумки
Більшість харчових звичок люди набувають у дитинстві. Тому важливо вчитись правильно харчуватися.

Принципи раціонального харчування — помірність, різноманітність і збалансованість.

Харчова піраміда допомагає визначити, скільки і чого треба споживати щодня.

Калорійність харчового раціону має відповідати енергетичним витратам твого організму.

Завантажити: Тема: Харчовий раціон (Основи здоров’я 6 клас. Нова програма) (Розмір: 16.4 KB, Завантажень: 870)
Мета: Розкрити чинники, які впливають на формування харчових звичок, ознайомити з принципами раціонального харчування, відпрацьовувати уміння складати збалансований раціон. Обладнання: Підручник для 6-го кл. загальноосв. навч. закл. / І. Д. Бех, Т. В. Воронцова, В. С. Пономаренко, С. В. Страшко. — К.: Видавництво «Алатон», 2014. — 200 с., наочність. Поняття та терміни: раціон, калорійність Очікувані результати Після цього уроку учні зможуть: - назвати три чинники, що найбільшою мірою впливають на формування їхніх харчових звичок; - пояснити значення трьох принципів раціонального харчування (помірність, різноманітність, збалансованість) і як ці принципи ілюструє харчова піраміда; - продемонструвати вміння: правильно добирати страви, якщо доводиться обідати…

Оцінити

0

Залишити коментар

Ваша електронна адреса не буде опублікована.Обов'язкові поля позначені *

*