ГоловнеОсвіта і IT

Шкарлет: Сьогодні Україна опанувала дистанційну форму освіти не гірше, ніж інші країни

Спільно з освітянами, батьками та учнями система освіти долає виклики, які ставить COVID-19. Про це заявив Міністр освіти і науки Сергій Шкарлет під час Всеукраїнського Форуму «Україна 30. Коронавірус: виклики і відповіді» 9 лютого 2021 року.

«Адаптація системи освіти до карантину відбувалася в умовах відсутності часу на підготовку. Ніхто не був готовий до перешкод, які поставив перед суспільством COVID-19. Я хочу подякувати всім освітянам, здобувачам освіти та їхнім батькам за те, що гідно подолали й долаємо зараз усі виклики, які перед нами ставить пандемія. Дякую за оперативну адаптацію до абсолютно нових, можна сказати, екстремальних умов під час освітнього процесу», – зазначив Міністр.

За словами Сергія Шкарлета, МОН спільно з керівниками ОДА, директорами обласних управлінь освіти, з учителями, батьками і здобувачами освіти спільно впоралися з викликом, який водночас дав поштовх до діджиталізації освіти в Україні.

Наразі спільно з партнерами триває робота зі створення нових освітніх онлайн-платформ, забезпечення шкіл комп’ютерним обладнанням та інтернетом.

Наприкінці 2020 року МОН спільно з Мінцифри, УІРО та ГС «Освіторія» розробили та презентували національну електронну платформу «Всеукраїнська школа онлайн», яка функціонує як додаток для змішаного та дистанційного навчання учнів 5-11 класів.

Міністр зауважив, що МОН підготувало документацію, необхідну для  ефективної дистанційної та змішаної освіти. Зокрема, це:

  • Положення про дистанційну форму здобуття повної загальної середньої освіти;
  • рекомендації щодо організації поточного, семестрового контролю та атестації здобувачів фахової передвищої та вищої освіти із застосуванням дистанційних технологій навчання;
  • рекомендації щодо впровадження змішаного навчання в закладах фахової передвищої та вищої освіти.

«Дистанційне навчання ніколи не замінить той реальний формат спілкування, який є в очному навчанні. Дистанційну освіту ми розглядаємо як можливість здобуття додаткових знань. Сьогодні Україна опанувала дистанційну форму освіти не гірше, ніж інші країни, і ми щоденно працюємо над впровадженням платформ для навчання та різних онлайн-застосунків», – повідомив Сергій Шкарлет.

Міністр також нагадав, що органи місцевого самоврядування допомогли закладам освіти розпочати 2020/2021 навчальний рік у безпечних умовах, виділивши кошти на закупівлю масок та дезінфекційних засобів. Крім того, Уряд спрямував майже 540 млн грн на забезпечення дезінфекційними засобами учасників освітнього процесу в закладах загальної середньої освіти.

Водночас Міністерство для організації безпечного освітнього процесу ініціювало зміни до Бюджетного кодексу та до Порядку використання коштів залишків освітньої субвенції, що дало змогу на місцях закладам освіти використовувати залишки субвенцій, у тому числі на закупівлю ЗІЗ та дезінфекторів.

«Пристосовуючись до умов життя та навчання, нав’язаних пандемією  коронавірусу, ми фактично з нуля напрацювали нові форми й методи роботи. Можу з упевненістю сказати, що Україна не відстає від інших країн у питаннях організації навчального процесу. Хоч нам, звичайно, є до чого прагнути. Вдосконалюються наші навички і підходи, власне, сама практика та здобутий досвід», – підсумував Міністр.

Читайте також: НУШ, мережа та сертифікація – ключові завданням МОН у 2021 році

  
Back to top button