ГоловнеОсвіта і право

Щодо діяльності практичного психолога закладу дошкільної освіти комбінованого типу

Лист МОНУ від 10.12.2020 р. N 1/10-4445 “Щодо діяльності практичного психолога закладу дошкільної освіти комбінованого типу”

Державна політика у сфері дошкільної освіти визначається Конституцією України та іншими нормативно-правовими актами і реалізується центральними і місцевими органами виконавчої влади, органами виконавчої влади Автономної Республіки Крим та органами місцевого самоврядування.

Згідно з частиною другою статті 19 Закону України “Про дошкільну освіту” (далі – Закон) місцеві органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування в межах повноважень забезпечують реалізацію державної політики у сфері дошкільної освіти на відповідній території, у тому числі створення умов для одержання дітьми, у тому числі з особливими освітніми потребами, дошкільної освіти; виконують функції засновника закладів дошкільної освіти на відповідній території.

Частиною першою статті 89 Бюджетного кодексу України з бюджетів міст республіканського, Автономної Республіки Крим та обласного значення, районних бюджетів, бюджетів об’єднаних територіальних громад здійснюються видатки на дошкільну освіту.

Статтею 30 Закону визначено, що педагогічне навантаження практичного психолога закладу дошкільної освіти (ясел-садка) компенсуючого типу та з інклюзивними групами становить 20 год на тиждень, що відповідає тарифній ставці.

Посада практичного психолога у закладах дошкільної освіти вводиться відповідно до норм, визначених у Типових штатних нормативах дошкільних навчальних закладів (далі – Типові штатні нормативи), затверджених наказом Міністерства освіти і науки України від 04.11.2010 р. N 1055, враховуючи кількість груп у закладі та належність закладу до сільської чи міської місцевості.

Водночас згідно з абзацом третім пункту 2 та абзацом другим пункту 3 вищезазначеного наказу МОН керівникам закладів дошкільної освіти надається право у разі виробничої необхідності змінювати штати або вводити посади (крім керівних), не передбачені штатними нормативами для цього закладу, в межах фонду оплати праці, доведеного лімітними довідками на відповідний період. Також у разі виробничої необхідності за рахунок спеціального фонду закладами дошкільної освіти можуть бути введені додаткові посади.

З метою надання якісних освітніх послуг вихованцям керівник закладу дошкільної освіти може звернутися до засновника з пропозицією ввести додаткову посаду практичного психолога.

Окрім того, починаючи з 2019 року, на оплату праці фахівців, в тому числі практичних психологів закладів дошкільної освіти, які проводять (надають) корекційно-розвиткові заняття (послуги) з дітьми з особливими освітніми потребами інклюзивних груп закладів дошкільної освіти, передбачено кошти субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами. Ці фахівці здійснюють свою діяльність відповідно до укладених цивільно-правових договорів та затверджених керівником закладу графіків проведення корекційно-розвиткових занять.

Також з метою удосконалення функціонування системи дошкільної освіти, підвищення якості дошкільної освіти та на виконання пункту 6 розділу XII “Прикінцеві та перехідні положення” Закону України “Про освіту” Міністерством освіти і науки України розроблено проект Закону України “Про внесення змін до Закону України “Про дошкільну освіту” (далі – законопроект).

Зокрема, законопроектом передбачено, що педагогічне навантаження на тиждень, що спрямоване на безпосереднє провадження освітнього процесу, для практичного психолога закладу дошкільної освіти компенсуючого типу чи закладу дошкільної освіти комбінованого типу, який має 50 і більше відсотків спеціальних та/або інклюзивних груп, становить 20 годин.

На сьогодні законопроект знаходиться на повторному погодженні в Міністерстві фінансів України, після чого буде поданий в установленому порядку на розгляд до КМУ.

Читайте також: Щодо заміни вчителів у закладах загальної середньої освіти

  
Back to top button