Перерва
Що вчителі думають про свою зарплату (витяг з опитування)
Вчителів висловили своє бачення щодо впливу введення нової системи оплати праці та збільшення заробітної плати на якість роботи вчителів за результати всеукраїнського онлайн-опитування «реформування освіти – зсередини: точка зору представників освітянського середовища»
Позитивні
- Вводити нову систему оплати та збільшити зарплату дуже потрібно!;
- Завжди працювали на совість;
- Значне, але потрібно чітко зафіксувати відсоток доплат (за престижність), а не встановлювати межі типу “від… і до…”;
- Якість роботи залежить не від зарплати, а від особистих і професійних якостей, навичок, умінь і т. д. Збільшення заробітної плати стане гарною мотивацією для саморозвитку та професійного росту кожного вчителя, хорошим стимулом для молодих спеціалістів обирати цей напрямок працевлаштування після закінчення ЗВО;
- В кого є хист до викладання й любов до дітей, для них гроші – приємний додаток;
- Тепер вчитель зможе купити на свою зарплатню більше паперу для друку необхідних звітів, наочний матеріал тощо;
- Значно умотивує на поліпшення;
- Безумовно, збільшення заробітної плати вплинуло на якість роботи вчителів, але цього недостатньо. Тому, що креативні вчителі бажають розвиватися, а це коштує досить дорого. На мій погляд, варто преміювати вчителів, які підготували переможців обласних етапів олімпіад сертифікатами на участь в освітніх тренінгах, майстер-класах, ед-кемпах, конференціях, фестивалях тощо. Це дасть можливість їм вдосконалити свою майстерність та поділитися з однодумцями своїм практичним досвідом;
- На мою думку, рівень заробітної плати не впливає на якість роботи вчителя. Гідна зарплата впливає на статус професії;
- Збільшення заробітної плати завжди впливає позитивно. Що означає збільшення? Збільшення заробітної плати й паралельне підвищення тарифів на комунальні послуги, нічого не вирішує;
- Справжній вчитель працює не від розміру своєї ставки!;
- Вчитель – це покликання, якщо держава хоче стимулювати та гідно оцінити роботу вчителя, то добре. Багато хто йде в освіту із-за довгої відпустки влітку – це, мене особисто, обурює;
- Більше вплине на настрій;
- Особисто для мене збільшення заробітної плати вплине на якість життя вчителя, взагалі-то справжні вчителя альтруїсти, головне для них дитина, а не гроші;
- Вчитель за покликом і так працює на 100%, але якщо його праця буде певним чином оплачуватись, то це тільки +;
- Вчителі завжди відповідально ставляться до виконання своєї роботи за будь- яких обставин;
- У нас в школі вчителі викладають і так гарно, оплата праці в даному випадку не при чому;
- Це сприятиме “омолодженню” кадрів;
- Не сильно вплине;
- Вплине на молодих учителів, старі кадри змінити важко;
- На якість роботи тих вчителів, що вже працюють – незначне поліпшення. Але таким чином підвищиться престиж професії педагога і з’явиться конкуренція, до педагогічних університетів будуть прагнути вступити кращі учні, і як наслідок підвищиться якість роботи майбутніх вчителів;
- Вчителі нашої школи завжди працюють якісно, а збільшення заробітної платні лише підвищить їх рівень благополуччя;
- Збільшення заробітної плати це добре, але необхідно ще поліпшувати матеріальний стан самих навчальних закладів особливо у сільській місцевості;
- Справжній вчитель працює для дітей;
- Якщо буде підвищення заробітної плати в 2-3 рази до школи прийдуть молоді та енергійні вчителі. Вчителі-пенсіонери (за 65 років) не здатні перебудувати свою діяльність навіть за високої зарплати. Потрібні молоді кадри для реалізації реформи школи;
- Більш справедлива оплата, незалежна від стажу;
- Оплата праці не повинна впливати на якість роботи учителя. Разом з тим підвищення окладів освітян має підвищити соціальний статус учителя.
Негативні
- З такими потугами з виплатою заробітної плати – це просто фарс;
- Якщо буде менше розмов ЗМІ про підвищення, то вплине, бо виходить, заробітна плата зросла на 300 гривень, в новинах оголосили, що на 2000, а ціни зросли в 2 рази;
- Я не бачу збільшення заробітної плати;
- Яке б не було збільшення, зарплата завжди у вчителя лишається мізерною;
- Це незначне підвищення не вплине на якість роботи вчителів. Хто віддавався роботі за копійки, той і далі буде так робити. Немає вагомого стимулу – немає великого бажання ні до чого…;
- Система не змінюється;
- Хто погано працював, той так і працюватиме;
- В умовах росту цін та витрат вчителя на підготовку навчального матеріалу до уроків – не бачу поліпшення. Якщо вчитель буде забезпечений необхідною технікою (принтер, ноутбук, проектор, канцелярія та і.) Та матеріалами, тоді, можливо він відчує на собі збільшення зарплати;
- Більша частина грошей піде на роздруківку матеріалів, підготовку до батьківських зборів і т.д.;
- Ніяк не вплине, бо незначне підвищення зовсім не компенсує інфляцію, учителі змушені підробляти, щоб гідно жити та виховувати власних дітей;
- Коли в кожному класі будуть нові засоби навчання, а не з дому будемо носити ноутбуки і флешки;
- Інфляція вже через півроку нівелює збільшення заробітної плати;
- Зовсім не вплине. Як працювали, так і будуть. Можливо і гірше, бо збільшення заробітної плати жодним чином не поєднується з величезною інфляцією. Збільшення зарплат в 2 рази – збільшення цін на все в 10 разів;
- Збільшення не суттєве, не адекватне якісній праці;
- Не вплине;
- Якщо нова система оплати праці дозволить молодому вчителю за 3 роки купити авто, а за 5 – квартиру, то так. Якщо того він зробити не спроможний буде, то ніяк не вплине;
- Вчитель завжди працював на повну міць, але погано, що ця професія завжди малооплачувана. Престижність професії впала дуже сильно. Немає поваги до вчителів;
- Якщо директор заявляє, що тільки від неї тепер все залежатиме, то про яке поліпшення може іти мова. Як завжди: на поліпшення можуть розраховувати тільки “свої”;
- Ніяк не вплине, поки черепашими темпами зростатиме зарплата – у два-три рази зростають ціни;
- Ніяк. Ті хто працює на совість і так будуть працювати. А у кого її нема, то і підвищення зарплатні не допоможе. Але якщо не підвищувати з/п, порядні вчителі будуть шукати можливість виживати, але не в школі;
- Про яке підвищення ви говорите? Коли класи по 34 учні як треба підвищить щоб вчитель міг працювати…;
- Селяни завидують вчителям! Вчителі готові працювати, але з ким;
- Ніяк – паралельно з підвищенням заробітної плати мають бути введені стимули, які б це підвищення пов’язували з підвищенням відповідальності за результати роботи;
- За часів Януковича вчитель отримував зарплати більше в порівнянні з добавками Гройсмана 75% в перерахунку на $;
- Керівники та розподіляючі кошти залишилися ті ж. Реформа системи – це перш за все – зміна системи. А ви її залишили старою. Хочете лише, щоб змінився вчитель;
- Заробітна плата збільшується за рахунок зменшення престижності;
- Суттєво ніяк. Потрібна внутрішня мотивація. Матеріальне забезпечення не вирішить проблему;
- Якщо збільшиться зарплата, а ціни залишаться без змін, то станеться диво, буде значне поліпшення, в іншому випадку – ніякого поліпшення не буде;
- Збільшення оплати праці не відбулося і не відбудеться, тому запитання не коректне;
- Збільшення заробітної плати, як правило, приводить до збільшення навантаження учителя: більше перевірок, більше контролю, більше нерозумних вимог;
- Якість роботи вчителя, на жаль залежить від якості “ниви, в яку він сіє добре, мудре…”, а на периферії бачимо деградацію суспільства, нещасних дітей у сім’ях, що потрапили в “складні соціальні умови))))”;
- Реальна фінансова спроможність учителів залишається низькою;
- Якщо була б в країні стабільна економіка, то учителі значно б відчули підвищення заробітної плати і якість роботи вчителя значно б підвищилась;
- Яка “нова система оплати праці”? Невже були якісь зміни? А якщо були, то чи в кращу сторону і на скільки процентів?;
- Ціни також зростуть, тому все залишиться на тому ж рівні;
- Все залежить від вчителя;
- У вчителя певний відсоток платні йде на придбання посібників, ручок і т. Ін. Ціни зростають;
- Масове звільнення вчителів;
- А для сільських шкіл ? Які на даний час вимирають із за знищення сільської місцевості…;
- Все одно на свої гроші готуємося до уроку- це ксерокс, номінація і т. П.;
- На жаль, приватна школа, в нашому місті економить на працівниках😖😖;
- Яке збільшення?;
- Коли вчитель не буде думати, де взяти, щоб прогодувати і працювати “на трьох роботах”, тоді і буде значне поліпшення. А зараз все залежить просто від совісті кожного вчителя. Хтось і за мізер не дозволить собі працювати погано, а комусь – скільки не плати – діла не буде (але таких, на щастя держави, мало);
- Підвищення заробітної плати вчителям є недостатнім, щоб до даної професії долучити інтелектуальну еліту;
- Не вірю в підвищення заробітної плати;
- Не насміхайтеся над вчителями! Хіба це збільшення…?;
- Якщо підвищення таке, як зараз, то поліпшення не буде
- Становится только хуже! Требований больше, а покупательская способность на зп снижается;
- Важко відповісти, адже заробітна плата не відповідає вимогам, що висуваються до вчителів;
- Це збільшення не відчутне, ціни перевищують європейські, зарплата не відповідна, на превеликий жаль;
- Не спостерігаю підвищення. Підвищення окладу нівелюється зменшенням надбавок;
- Ніяк не вплине. Більшість вчителів вважають, що підвищення заробітної плати це є обов’язок держави. На даний час заробітна плата не залежить від якості та результативності роботи вчителя. Піднімають всім;
- Заробітна плата має забезпечити вчителю належний рівень життя, а не виживання;
- Ніяк, інфляція з’їдає збільшення;
- Підвищення оплати праці без зміни підходів до оцінювання результатів роботи вчителя дає нульовий ефект. Тобто не змінились підходи в роботі, не змінилось матеріальне забезпечення закладу освіти, не змінилась головна мета, яку вимагають досягти – ЗНО;
- Я не відчув збільшення;
- Буде поліпшення, якщо вчитель зможе витрачати зароблене на себе та свою сім’ю, а все необхідне для роботи забезпечить держава, а не сам учитель буде купувати наочність, ноутбук, папір і подібне;
- Істотно не збільшилася (з урахуванням справжньої інфляції) при позитивному налагодженні стабільності у її виплаті;
- Хто працював якісно, той і буде працювати, а хто займався “відбувальщиною”, той і продовжить імітувати роботу.
Нейтральні
- Ніяк;
- Батьки повинні впливати на дітей;
- Ніяк;
- Не вплине;
- Залежить від кожного педагога індивідуально;
- Хто працював якісно, то і буде працювати;
- Якість роботи справжнього вчителя не залежить від оплати, але гідна оплата підвищує статус освіченості у суспільстві;
- Залежить від особистості;
- Залежить значною мірою від особистих якостей педагога;
- Вчитель повинен удосконалюватися, але підготовка до уроків займає безліч часу. Якщо постійно працювати на підвищення свого рівня, приймати участь у конкурсах. То щось буде западати, або учні, або своя зарплатня;
- Ничего не изменится;
- Все залежить від особистості;
- Ніяк;
- Збагатить родичів;
- Зовсім ніяк не вплине;
- Не вплине;
- Не вплине;
- Тут немає прямого зв’язку;
- Ніяк не вплине;
- Вчителям завжди мало))) краще ввести премії за результати праці;
- час покаже;
- Ніяк;
- Ніяк не вплине.
- Не зміниться;
- Хороший вчитель працював, працює і буде працювати якісно і сучасно. За великі чи за малі гроші – не важливо. Поганому вчителю скільки не дай, від цього він кращим не стане, якщо вже він поганий вчитель. Але заради грошей він може постаратися і краще декларувати свої професійні досягнення. Але такі вчителі й сьогодні, за копійки це непогано роблять;
- Ніяк;
- Ніяк. Ті вчителі залишаться вчителями, просто більше “не нитимуть” на уроках перед дітьми;
- Не вплине;
- Все залежить від рівня інфляції та ситуації в країні;
- Хотілося б достойну оплату праці. Але не зарплата впливає на якість надання освітніх послуг. Вчителі як навчали так завжди і будуть навчати дітей. Не оплата є критерієм;
- Якість роботи вчителя не повинна залежати від оплати заробітної плати;
- Не зміниться;
- Ніяк;
- Людина, яка добре працювала, та і буде працювати і надалі. На відміну від тих, хто працює “спустя рукава”;
- Якою конкретно буде ця нова система оплати?;
- Не вплине;
- Ніяк
- Не все вирішують гроші;
- Не вплине;
- Жодне збільшення зарплати не допоможе вчителю, який не хоче змінюватися!!!;
- Ніяк не вплине. Хто викладався на всі 100%, так і буде працювати. Хто нічого не робив, так і продовжить;
- Це залежить від мотивації педагога;
- Хто добросовісно працював, той і так працює і буде працювати. А хто просто відсиджує, то на нього підвищення не вплине, щоб краще працювати. Як працював, так і працюватиме аби так собі;
- Ніяк;
- Учителю необхідно крім підвищення зарплати зробити ще обов’язковим методичний день!;
- Ніяк не вплине. Старі вчителя не будуть працювати по-новому. А гроші рахувати будуть;
- Не вплине, просто люди стануть спокійніші;
- Ніяк;
- Вважаю, що ніяк. Хто працював, той і працюватиме якісно;
- Ті вчителі, які працюють зараз добре, будуть і після підвищення працювати добре;
- Ніяк;
- Коли відбудеться, тоді будемо прогнозувати;
- Ніяк, хто працює на совість, працював і при низькій зарплаті, а хто лише прийшов відсидіти уроки, скільки б йому не платили, все одно буде лише відсиджувати;
- Не вплине;
- На якість роботи справжнього вчителя розмір заробітної плати не впливає. Але допускати в школу “заробітчан” не слід!
*(наведено в авторському формулюванні)