Рослинний і тваринний світ Антарктиди (4 клас. Природознавство)

Рослинний і тваринний світ Антарктиди

Мета: ознайомити учнів з рослинним і тваринним світом Антарктиди; розвивати мовлення, мислення; вчити складати комп’ютерні презентації, розповіді про природу материків і океанів, виступати перед класом з підготовленою інформацією; виховувати пізнавальний інтерес.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
1. Відповіді на запитання для повторення з рубрики «Перевір себе» (с. 95–96)
2. Природнича розминка «Чи вірите ви?»
Чи вірите ви в те, що?

  • Символ Антарктиди — пінгвін.
  • Антарктиду називають «заповідник науки».
  • В Антарктиді розміщені дослідні станції.
  • В Антарктиді не живуть пінгвіни.
  • Антарктида — це маленька льодова пустеля.
  • В Антарктиді можна побачити тільки один схід та один захід Сонця на рік.

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
— Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся про рослинний і тваринний світ Антарктиди.

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1. Розповідь учителя

В Антарктиді люди не можуть жити постійно. Чи є живі організми в Антарктиді?

Незважаючи на досить суворі умови, у теплий період року на скелях можна побачити антарктичні мохи, лишайники та водорості. Багато водоростей ростуть не тільки у водній масі, але й на поверхні льоду.

Серед тварин зустрічаються різні види морських ссавців: кити та дельфіни, кашалоти, пляшконоси, касатки, короткоголові дельфіни, південний та синій кит, фінвал, горбач, сейвал, вусаті кити, головоногі молюски, тюлені. У морях навколо багато риби.

Усі морські ссавці живляться крілем — дрібними морськими рачками завдовжки 40 мм та вагою 1 г.

Кріль має велике значення в людському господарстві: його м’ясо на смак подібне на м’ясо креветок, з нього виготовляють кормове борошно, яке за місткістю поживних речовин у 7–8 разів перевищує зернове.

Серед птахів зустрічається димчатий альбатрос, кілька видів буревісників, багато чайок, морських ластівок, поморників. На узбережжі морів і океанів живуть пінгвіни — птахи, які не вміють літати, проте добре плавають. Пінгвін — символ Антарктики. Розрізняють 17 видів пінгвінів: аделі, імператорський, королівський, антарктичний та ін.
2. Робота за підручником (с. 96–100)
Вправа «Мікрофон»
— Учні відповідають на запитання на с. 96.
— Розкажіть про оазиси в Антарктиді.
— За малюнком 90 розкажіть про пташиний світ Антарктиди.

— За малюнком 91 розкажіть про пінгвінів.
— Які ссавці мешкають біля берегів Антарктиди? Розкажіть про них.
— Чому необхідно охороняти природу Антарктиди?
— Які вживають природоохоронні заходи?
— Прочитайте і запам’ятайте висновки на с. 100.
— Якими словами ви збагатили на уроці свій словник?
3. Фізкультхвилинка

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ОТРИМАНИХ ЗНАНЬ
1. Гра «Так чи ні?»

  • Лід в Антарктиді такий товстий, що коли б ви захотіли пройти таку саму відстань пішки, то на це знадобилося б не менше 2 годин. Так чи ні?
  • Пінгвіни вміють літати і добре плавають. Так чи ні?
  • В Антарктиді живуть тюлені, кити. Так чи ні?
  • В Антарктиді люди можуть жити постійно. Так чи ні?
  • В Антарктиді колоніями живуть пінгвіни. Так чи ні?
  • Пінгвіни живляться дрібною рибою, молюсками, рачками. Так чи ні?
  • Пінгвіни не можуть добувати їжу на значній глибині. Так чи ні?
  • В Антарктиді на схилах гір улітку можна побачити мохи. Так чи ні?
  1. Робота над загадками
  • Білий ворот, чорний фрак.
    Хто прийшов у зоопарк?
    Мешканець південних льдин,
    Цього птаха звуть… (пінгвін).
  • У холодній плаває воді чудовий риболов.
    На кризі мирно спить, коли закінчив він улов.
    Відпочиває цілий день
    Північний риболов… (тюлень).
  1. Гра «П’ять речень»
    Учні в п’яти реченнях формулюють засвоєні знання про рослинний і тваринний світ Антарктиди.

VІ. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ
— Назвіть представників рослинного світу Антарктиди.
— Назвіть представників тваринного світу Антарктиди.

VІІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Підручник (с. 96–100).

Завантажити: Рослинний і тваринний світ Антарктиди (4 клас. Природознавство) (Розмір: 20.7 KB, Завантажень: 2)
  

Залишити коментар

Ваша електронна адреса не буде опублікована.Обов'язкові поля позначені *

*