ГоловнеНова українська школа (НУШ)

Реалізація STEAM-підходу в НУШ: поради для вчителів

Ми живемо у час стрімкого розвитку технологій: замінюється світ і підхід до навчання. STEAM-освіта розвиває основні компетенції Нової української школи та створює основу для успішної реалізації особистості. Більше про неї у статті Проєкту “Навчаємось разом: дружня школа”.

SТЕМ-Шкільне життя

Основна ідея STEAM-підходу (science – наука, technology – технологія, engineering – інжиніринг, arts – мистецтво, math – математика) в одночасному поєднанні теоретичних та практичних знань.  Він навчає школярів опрацьовувати великі масиви інформації, користуватися новими технологіями й творчо підходити до пошуку рішень, адже на уроках вони «добувають» знання самостійно.

Вчителям STEAM-освіта дозволяє наочно передавати знання і навички, сприяти самостійності учнів, використовувати неординарні підходи до навчання та  виховувати більш мотивованих і зацікавлених учнів.

Про реалізацію STEAM-підходу ми говорили зі Світланою Братошевською,  заступницею директора з навчально-виховної роботи Миколаївської ЗОШ І-ІІІ ступенів #29 Миколаївської міської ради, вчителькою фізики та природознавства, спікеркою  Web STEM школи.

Світлано, як ви думаєте, чому STEAM-освіта приходить на зміну класичному підходу до навчання?

– Головна ідея полягає в тому, щоб у процесі навчання учні змогли задовольнити свою дитячу цікавість

Діти полюбляють кидати камінці у воду, розпалювати вогнище, робити курінь з гілок, розбирати стару праску, запускати паперові літачки, стукати палицею по дереву, будувати фортеці з піску. Діти не люблять багато писати, виконувати не дуже динамічні, але обов’язкові завдання, довго сидіти на одному місці, вчасно їсти, прибирати в кімнаті, лікуватися.

Саме тому ми маємо поєднати дитячу енергію «хочеться» з дорослою технологією «треба». І STEAM-підхід дозволяє нам це зробити.

– Звучить чудово! Але як саме можна реалізувати це в межах шкільних класів та уроків?

Можна організувати дуже цікавих активностей. Кидати камінці у воду – це хвилі на поверхні води. Вогнище – це хімія вогню, коефіцієнт корисної дії нагрівача, спектр полум’я. Курінь з гілок – це будівництво, опір матеріалів, утримання листям дощових крапель та сонячних променів, випробування стійкості куреня часом.

Дитина завжди готова до практичної діяльності. Моє завдання як керівника – спрямувати її до наукового методу. Таким чином, практична діяльність учня – його рідна, але підсилена науковою методологією.

–  Як гадаєте, які  засоби  можуть допомогти впровадити дослідницьку діяльність у навчання?

Ще десяток років тому можливості для творчої дослідницької діяльності учнів були досить обмеженими. А нині їх безліч: цифрові фотоапарати, щоб фіксувати етапи роботи, Інтернет, де можна знайти однодумців, фахівців та безліч інформації, комп’ютери, на яких за кілька годин можна зробити чудові презентації, мікроскопи, телескопи, які можна купити в дитячих магазинах тощо.

– Але підготовка STEAM-уроків потребує від учителя творчого підходу та певної гнучкості…

Звісно, така діяльність потребує чимало часу. Але ретельна підготовка дає позитивний зворотний зв’язок та результат.

– Світлано, як ви вважаєте, в чому основна перевага STEAM-підходу?

Цікавим є те, що під час STEAM-уроків в центрі уваги знаходиться не вчитель, а практичне завдання, яке потрібно розв’язати. Учні ж навчаються вирішувати це практичне завдання шляхом спроб і помилок, замість того, аби просто вивчати “суху” теоретичну частину.

STEAM-підхід змінює наш погляд на навчання та освіту. На цьому шляху вчитель може використовувати класичні формати роботи, а може покреативити і придумати власні. Акцент у навчанні зміщується на практичні здібності школярів, вони розвивають свою силу волі, творчий потенціал, вчаться співпраці з іншими, реалізуючи ключові завдання Нової української школи.

Анастасія Камінська, журналістка Проєкту «Навчаємось разом: дружня школа»

Цей матеріал був створений за фінансової підтримки Європейського Союзу та Міністерства закордонних справ Фінляндії. Його зміст є виключною відповідальністю партнера і не обов’язково відображає позицію Європейського Союзу та Міністерства закордонних справ Фінляндії.

НУШ-Шкільне життя

Back to top button