Перерва

Проект концепції розвитку педагогічної освіти: престиж педагогічних спеціальностей, безперервний професійний розвиток вчителів

Підвищення престижу педагогічних спеціальностей, безперервний професійний розвиток вчителів, створення національного порталу покращення педагогічної майстерності. Це лише кілька новацій, які чекають на освітян та студентів педагогічних спеціальностей за новим проектом концепції розвитку педагогічної освіти.

Перша регіональна презентація документу відбулась 21 березня 2018 року в Тернопільському національному педагогічному університеті за участі генерального директора директорату вищої освіти і освіти дорослих Олега Шарова. Захід пройшов у межах серії круглих столів щодо обговорення проекту концепції в різних областях України.

“Концепція сама по собі не несе змін до нормативно-правових актів України, а відображає загальне розуміння та бачення стратегії реформування педосвіти. На основі цього документу вноситимуться зміни, які регламентують освітній процес. Під час створення концепції ми намагалися не модернізувати старе, а створити нове, пропонуючи інше бачення майбутнього педагогічної освіти”, – розповів Олег Шаров.

Він також зазначив, що особливу увагу в концепції приділено професійному розвитку як майбутніх фахівців, так і педагогів-практиків. Зокрема, їм запропонують кілька підходів для реалізації такого завдання:

  • розмаїття форм для підвищення кваліфікації (тренінги, семінари, майстер-класи, вебінари, сертифікаційні програми тощо);
  • стажування у кращих педагогічних працівників (практика наставництва може застосовуватися після тривалої перерви у роботі, підготовки до сертифікації, а також як обмін досвідом між викладачами. Перелік осіб, які зможуть займатись наставництвом, має вести Державна служба якості освіти);
  • розширення можливостей самоосвіти (допускається для наставників та педагогічних працівників, які мають науковий ступінь та/або вчене звання).

Крім того, у концепції пропонується створити національний портал розвитку педагогічної майстерності, де освітяни мали б вільний доступ до професійних журналів та інших ресурсів.

Для того, щоб заохотити абітурієнтів з високими балами ЗНО до вступу на педагогічні спеціальності, планується сформувати нові переваги цього напряму. Серед них – перспективи розвитку професії та кар’єри педагога,  престижність здобуття педагогічної освіти в Україні та нова модель державної підтримки студентів педагогічних спеціальностей.

Back to top button