Перерва

Вчитель- найбільш стресова професія

Вчитель- найбільш стресова професія
Вчитель- найбільш стресова професія
Профспілка працівників науки і освіти Німеччини та Асоціація з питань освіти Німеччини – членські організації Інтернаціоналу Освіти – підтримали дослідження, яке показало, що професії вчителів, а також будівельників, є найбільш стресовими серед усіх інших.

Дослідження було опубліковане 18 січня і проведене Конфедерацією профспілок Німеччини.

За результатами дослідження понад 56% (із майже 5 тисяч опитаних) працівників у 2012 році відчули на собі сильний стрес, який пов’язаний саме з роботою. Цей показник підвищився на 4% у порівнянні з попереднім роком. Майже 80% працівників зазначили, що причиною цього є те, що на них було покладено більше обов’язків.

Конфедерація профспілок Німеччини заявила, що саме роботодавці створили таку ситуацію і вимагає прийняття законодавства, аби протидіяти виникненню стресів. Більше того, роботодавці зняли із себе будь-яку відповідальність за це.

Дві третини опитаних вчителів відчувають тиск на роботі.

Стресовий стан відчувають працівники всіх галузей, починаючи від тих, які працюють із комп’ютером і до працівників металургійної галузі – у жодній із них показник не був нижчим 46%.

До 64% менеджерів заявили, що відчувають на собі тиск через великі навантаження на роботі.

Проте особливо поширений стрес серед будівельників та вчителів. Дослідження показало, що дві третини з них страждають від браку часу та перенавантаження. Для порівняння, продавці (29%) і державні службовці (36%) відчувають себе відносно розслабленими.

У цілому, збільшення робочого навантаження пов’язують зі збільшенням доходів.

Конфедерація профспілок Німеччини: роботодавці несуть відповідальність за зростання стресу

Роботодавці не виконують передбачених законом обов’язків щодо підвищення стандартів охорони здоров’я працівників, заявила на презентації дослідження член виконавчої ради Конфедерації Аннелі Бунтенбах.

На її думку, неприйнятним та обурливим є те, що роботодавці тільки у 9% працівників запитують, із якими психологічними стресовими факторами вони зіштовхуються на робочих місцях.

29 січня було оприлюднено спільну заяву Конфедерації, Федерального міністерства зайнятості і Федеральної організації роботодавців Німеччини у підтримку стратегії забезпечення сприятливих психологічних умов на робочих місцях.

Профспілка працівників науки і освіти Німеччини: помилкові припущення про інтенсивність праці вчителів

«Усе ще широко розповсюджені упередження і помилкові припущення про роботу працівників освіти. Наприклад, така хибна думка, про те, що вчителі часто мають відпустки, то для них непотрібні заходи з охорони праці чи навіть заходи із оздоровлення або профілактики хвороб», – зазначила член Виконавчої ради Профспілки Анна Джентер.

У публікації Конфередерації профспілок Німеччини демонструється, що ці припущення – помилкові.

Джентер також заявила, що в Німеччині роботодавці зобов’язані проводити оцінку ризиків відповідно до Закону про охорону праці. Оцінка ризиків передбачає визначення ризиків для здоров’я на робочому місці для кожного окремого співробітника, заходів з охорони праці, які потрібно вжити, а також документування та оцінку цих заходів. Це необхідно для того, щоб забезпечити поліпшення умов праці за участю самих працівників.

«Відсутність балансу між приватним життям і роботою значної частини працівників освіти означає постійний стрес», – заявила вона. Результати дослідження 2011 року серед працівників освіти набагато вищі у порівнянні з середніми показниками в інших галузях. Особливо значним є обсяг роботи, який виконується в неробочий час, який в освітян майже в чотири рази вищий, ніж у середнього працівника усіх інших обстежених галузей».

Гідні робочі місця в сфері освіти та науки не створюються самі собою, зазначила член Виконавчої ради Джентер.

Достатні ресурси для реалізації заходів з охорони праці для працівників освіти та науки повинні виділятися відповідно до закону і з бюджетів окремих федеральних земель, муніципалітетів, університетів та науково-дослідницьких інститутів.

Асоціація з питань освіти Німеччини: необхідно поліпшувати умови праці

«Нинішня політика в сфері освіти негативно впливає на здоров’я вчителів», – зазначає президент Асоціації Удо Бекманн.

«Асоціація з питань освіти Німеччини бореться за поліпшення психологічного стану та спокій працівників шкіл. У школі зі здоровим кліматом і навчатися краще. Якість шкільної освіти і здоров’я вчителів є взаємозалежними питаннями, до вирішення яких має існувати єдиний підхід з боку органів влади та роботодавців», – наголосила президент.

Він також додав, що «політика спрощує завдання, визначивши різні вчительські обов’язки для різних видів освіти. Будь-яке завдання, що виходить за рамки таких обов’язків, є наступом на якість освіти та здоров’я вчителів. Поліпшення якості уроків та відношення до студентів потребує створення адекватних умов у школі».

Асоціація з питань освіти Німеччини вимагає забезпечити школи достатньою кількістю вчителів, педагогів спеціальних предметів, соціальних працівників, психологів, секретарів та двірників.

У кожній школі у вчителів має бути місце, де вони можуть спокійно відпочити. А школи, де пропонують спеціальні знання за різними галузями чи напрямами, мають стати нормою.

«Викладання до стану виснаження, ніколи не призведе до поліпшення шкільної освіти!», – заявив Удо Бекман.

Європейський комітет профспілок освіти: учні також потерпають

«Безпека і здоров’я вчителів є одним із пріоритетів Європейського комітету профспілок освіти» – заявив директор ЄКПО Мартін Рьомер.
«Ми вважаємо, що школи мають бути безпечними, здоровими і сприятливими місцями для викладання та навчання», – голосив він.

Мартін Рьомер підкреслив, що «проблеми у сфері охорони праці можуть завдавати шкоди вчителям, але побічно можуть також шкодити й учням і поставити під загрозу якість освіти. Саме тому ми підтримуємо дії наших німецьких колег, спрямовані на конкретні зміни».

Членські організації ЄКПО розробили практичні рекомендації та проводять обмін досвідом створення систем оцінки ризиків на національному рівні та на рівні шкіл, які, серед іншого, включають і оцінку психосоціальних ризиків.

ЄКПО ініціював проект із питань, пов’язаних зі стресом на робочих місцях, мета якого – продовження і поглиблення роботи, що вже проводилася ЄКПО в цьому напрямі.

У 2010 році ЄКПО розпочав загальноєвропейський дослідницький проект зі збору конкретної інформації і фактів про стрес пов’язаний із роботою серед вчителів.

У травні 2011 році було розпочато опитування для збору даних про вплив психосоціальних факторів на вчителів, в якому пропонувалося взяти участь вчителям із 500 шкіл у всіх країнах членах ЄС. Рьомер підкреслив, що результати цього дослідження підтверджують висновки німецького дослідження.

У 2012 році на конференції ЄКПО було прийнято резолюції про запобігання стресу, пов’язаного з роботою серед вчителів.
Членські організації ЄКПО, в тому числі Профспілка працівників науки і освіти Німеччини, взяли на себе зобов’язання виконувати її.

Back to top button