Перерва

Про реформу шкільної освіти, її фінансування та профільну старшу школу

Новий міністр освіти і науки України Ганна Новосад дала інтерв’ю Радіо НВ про реформу шкільної освіти, її фінансування та профільну старшу школу.

Шість основних тез:

  • Якщо говорити про мої потаємні побажання, то я дуже хочу, аби продовжуючи реформу Нової української школи, ми змінили нашу старшу школу; аби ми впровадили дійсно профільну старшу школу — десяті-дванадцяті класи, які будуть якісно відрізнятися від тієї загальноосвітньої школи, яка є зараз — і дали нашим старшокласникам можливість мати профільне навчання, індивідуальну освітню траєкторію і можливість вчасно робити усвідомлений, свідомий вибір щодо того, куди вони далі підуть освітньо і кар’єрно.
  • Ми всі хочемо, щоби наш уряд був цивілізованим — ми докладаємо до цього максимум зусиль. Коли я говорю про цивілізованість, я, в першу чергу, маю на увазі те, що зміни мають бути поступовими, інкрементальними і тяглими, особливо у сфері освіти. Неможливо щось робити півтора року — потім приходить новий міністр, говорить: «Це все було неправильно, починаємо заново». Результатів із таким підходом, особливо в системі освіти, ми ніколи не досягнемо. Тому я вважаю своїм обов’язком і місією продовжити ті правильні речі, які були закладені в реформі Нової української школи, яка має суспільну довіру та підтримку. За чинним планом її впровадження, ця реформа розрахована на 12 років.
  • Наші дослідження говорять, що 20% студентів-першокурсників кажуть, що вони обрали неправильну спеціальність і взагалі пішли не туди. Якщо подивитися на бюджет наступного року, то ми закладаємо кошти на впровадження змін у шкільній системі – 1,4 мільярда на зміни в початковій школі. <…> Десь у січні ми вийдемо на офіційні перемовини зі Світовим банком, який дасть нам великий кредит для впровадження цього, тобто у нас будуть позабюджетні кошти. Це кредит, але це довгі дешеві кошти. І, звичайно, я особисто буду готувати і працювати з урядом над системним фінансуванням впровадження Нової української школи у старшій ланці.
  • Зараз ми вже почали перемовини з кількома IT-компаніями, які готові підтримати напрямок професійної орієнтації і, зокрема, показати майбутнім вступникам до вишів, майбутнім випускникам школи, навіщо їм, наприклад, математика; як, знаючи математику чи інші точні науки, ви можете потім працевлаштуватися. Що ви, вивчаючи математику (яку зараз не дуже охоче вивчають наші учні), можете працювати в IT-компанії, мати дуже хорошу заробітну плату і почувати себе чудово.
  • Ми в жодному випадку не будемо запускати старшу профільну школу без зміни самого Зовнішнього незалежного оцінювання. Це абсолютно виключено, тому що немає сенсу спочатку вивчати одне, а потім вимірювати це по-іншому. <…> Якщо ми подивимося на результати ЗНО у сільській місцевості, то, на жаль (і це величезна проблема), вони дуже суттєво відрізняються в гіршу сторону, відсотків на 20−30% з різних предметів, від тих, які мають діти у міській місцевості.

Нагадаємо, що бюджетний комітет не затвердив підвищення зарплат вчителям.

  
Back to top button