Правила поведінки під час уроків і на перервах. Поведінка в їдальні, в бібліотеці (1-4 класи. Виховна година)
Правила поведінки під час уроків і на перервах. Поведінка в їдальні, в бібліотеці (1-4 класи. Виховна година)
Мета: уточнити розуміння учнями поняття культура поведінки; вчити шанобливого ставлення до працівників школи; виявляти турботливе ставлення до оточуючих; розвивати навички культурної поведінки; виховувати звичку приходити на заняття своєчасно; першими вітатися зi старшими, з ровесниками.
Обладнання: картини із зображенням різноманітних ситуацій.
Хiд уроку
І. Органiзацiйний момент
Учитель:
У класi стало тихенько,
Усi сидять рiвненько,
Вчитель до вас усмiхається,
Наш урок розпочинається.
ІІ. Мотивацiя навчальної дiяльностi
Вступне слово вчителя.
– Ми з вами добре знаємо, що суспiльство може досягти розвитку тiльки тодi, коли буде складатися з розвинутих особистостей, які умiють гарно вчитися, використовувати свої знання на практиці, гарно поводитесь в колективi, громадських мiсцях, умiютъ дружити і цінувати один одного. Отже, сьогоднi ми з вами почнемо розмову про нашу поведiнку пiд час урокiв, розглянемо, як вона впливає на наші успiхи у навчаннi, навчимося поводити себе в колективi, ознайомимося iз правилами культурної поведiнки.
III. Актуалiзацiя опорних знань
- Бесiда з учнями.
– Що таке школа?
– Чого навчають в школi?
– Для чого людинi необхiдно вчитися?
- Розповiдь учителя.
– Школа – це не тiльки примiщення, до якого кожного ранку приходять учнi, це ще й велика країна Знань, країна дитинства і юності. Школа завжди турбується про своїх мешканцiв, розкриває секрети рiзних наук, збагачує мiцними знаннями, необхiдними в житті кожної людини. Недарма український народ склав багато прислiв’їв про знання та навчання.
- Робота iз прислiв’ями.
* Знання – людині, що крила – пташинi.
* Мудрим нiхто не родився, а навчився.
* Вчення – свiт, а невчення — тьма.
* Наука в лiс не веде, а з лiсу виводить.
– Як вй розумiсте цi прислiв’я?
Отже, знання – це життєва необхiднiсть для кожної людини. Тiльки освiчена людина, яка вмiє використовувати свої знання, може досягти певного успiху в життi.
IV. Первинне сприйняття й усвiдомлення навчального матерiалу
- Повiдомлення вчителя.
– Послухайте уривок iз оповiдання про школу ХV – XVI ст. і скажiть, що вам у нiй сподобалося, а що – нi.
У школi всi учнi були рiвнi: i багатi, і бiднi. Вони були зобов’язанi утримувати лад i чистоту в школi. Щоб заохотити учнiв до науки, давня школа придумала чергу мiсць у класi, вiд перших i останнiх лав: кращий учень просувався все ближче i ближче, доходив до першої лави, де сидiли найкращi учнi – сенатори. Учень, що визначався найбiльше з усiх, називався iмператором i мав право сидiти на окремому мiсцi поряд із вчителем. Нетямущим учням деколи одягали на голову шапку з ослячими вухами й садовили на останнiй, «ослячiй лавцi». За будь-якi шкiльнi провини карали рiзками. Учнем, який карав, був один iз старших i сильнiших.
– Яких би правил поведiнки ви б не хотiли дотримуватися тепер?
– Якi правила, на вашу думку, необхiдно залишити у сучаснiй школi?
- Творча робота в групах.
– Групою iз 4—6 чоловiк обговорiть i складiть правила для школярiв сьогоднiшнiх та з далекого майбутнього.
- Заслуховування й обговорення правил, запропонованих творчими групами.
– Для чого необхiдно суворо дотримуватись правил шкiльного життя?
– Наведіть приклади того, як порушення шкiльних правил призводило до сумних наслiдкiв.
– 3робiть висновок про те, для чого ми складали певнi правила поведінки.
– Учнi нашого класу спiлкуються не тiльки на уроках, а й на перервах. Дехто з вас не завжди чемно ставиться до своїх однолiткiв. А чому? Кожному хочеться мати вiрних, надiйних, добрих друзiв. А чи ви є такими? Перерва – час для вашого вiдпочинку. Намагайтеся провести його весело і корисно для себе. Насамперед, приготуйтеся до наступного уроку, а потім відпочивайте, грайтесь зі своїми товаришами.
Весела гра «З добрим другом і дорога коротша»
Один із учнів виходить до дошки й описує свого друга, не називаючи його імені. Учні повинні вгадати ім’я того, про кого розповідав.
Примітка. Необхідно попередити дітей про те, що їхня розповідь повинна мати тільки позитивну спрямованість.
- Розбирання ситуації.
– Послухайте iсторiю про одного хлопчика й оцiнiть його вчинок. Продзвенiв дзвоник на перерву, і Юрко кулею вискочив iз класу. Він хотiв купити пирiжок в їдальнi і поспiшав туди потрапити, поки не набiгла велика черга. Вiн нiсся коридором, розштовхуючи дiтей, що розбiгалися вiд нього. Аж тут в їдальнi з’явилась Марiя Петрiвна. Юрко на хвилину зупинився, а потiм стрiмголов кинувся в чергу i став знову розштовхувати дiтей. Зачепивши дiвчинку лiктем, вiн навiть не озирнувся.
– Що ви можете сказати про хлопчика?
– Що робив Юрко неправильно?
– Як необхiдно себе поводити в їдальнi?
- Робота з малюнками.
Розбирання ситуацiй, зображених на малюнках. Озвучування малюнкiв. Складання дiалогiв. Складання правил поведiнки в їдальнi.
- Дидактична гра «Ввiчливi слова».
– Доповнiть вiрш потрiбними словами ввiчливостi.
Якщо бажаєш висловити подяку, промовити необхiдно… «Дуже дякую».
Коли мене сварять, я намагаюсь завжди казати чемно… «Вибачте».
– Усi знання людства занотованi у книгах. Книги – наше духовне багатство. Вони зберiгаються у бiблiотеках. Якщо ви хочете дiзнатися щось новеньке для себе – завiтайте до бiблiотеки. Насамперед, запам’ятайте правила поведiнки в бiблiотеці.
- Зберiгайте тишу, перебуваючи у примiщеннi бiблiотеки.
- Не заважайте своїм товарищам зайвими питаннями.
- Книги берiть акуратно, не згинайте сторiнок.
- Будьте ввiчливими.
– Послухайте уважно невеличку розмову двох хлопчиків.
Пiдiйшов Толясик до Андрiйка в читальному залi й каже голосно:
– Ходiмо звiдси, тут нiчого робити. Тiльки книжки і все. Не цiкаво.
Андрiйко йому нiчого не сказав. Лише приклав пальчик до вуст: мовляв, тихо…
– А як ви думаете, чому?
– А ви знаєте, що роблять у бiблiотецi?
– Так. У бiблiотецi читають книжки, журнали, газети.
Народне прислiв’я стверджує: «Точнiсть – ввiчливiсть королiв». Це, безумовно, не означає, що лише королi можуть бути чемними. Цього правила має дотримуватися кожен, хто вiдвiдує бiблiотеки.
– Як ти вчиниш, коли:
- взяв у бiблiотецi книжку, а менша сестричка вирвала з неї сторiнку;
- пообiцяв бiблiотекаревi принести книгу у певний день, а ще не встиг дочитати;
- взяв дивиться журнал і побачив, що там вирвано кiлька сторінок;
- загубив бiблiотечну книгу?
- Рольовi iгри «Ми в їдальнi», «Ми у бібліотеці».
- Закрiплення та узагальнення знань
- Бесiда з учнями.
– Що нового ви дiзналися для себе на сьогоднiшньому уроцi?
– Якою ви б хотiли бачити школу майбутнього?
– Якими будуть обов’язки учнiв у вашiй школi майбутнього
- Рольова гра «Будуємо школу майбутнього».
Діти розподіляються на групи, кожна з яких обирає професії: архітектори, фахiвцi з озеленення, оформлення шкiльної територiї, класних кімнат, вчителі, учні. Кожна група готує свiй проект.
VІ. Пiдсумок уроку
– Про що ви дiзналися на уроцi, чому навчилися?
– Що вам найбiльше сподобалося на сьогоднiшньому уроцi?
Завантажити: Правила поведінки під час уроків і на перервах. Поведінка в їдальні, в бібліотеці (1-4 класи. Виховна година) (Розмір: 26.1 KB, Завантажень: 613)