ГоловнеУчительська

Повна загальна середня освіта залишається обов’язковою, держава забезпечує її доступність і безкоштовність, – Інна Совсун

“Законопроект “Про освіту” – це проект рамкового закону, що окреслює систему освіти та повинен означити основні напрями її розвитку”, – на цьому наголосила перший заступник міністра освіти і науки Інна Совсун під час брифінгу в Будинку Уряду 9 червня 2015 року.

Інна Совсун наголосила, що проект закону «Про освіту» повинен задати певну рамку, а не врегульовувати деталі, які вирішуються спеціальними законами – «Про середню освіту», «Про вищу освіту» та іншими, або підзаконними актами.

За словами першого заступника міністра, законопроектом пропонується перехід до 12-річної школи. Так передбачається, що 5 років відбуватиметься навчання в початковій школі,  4 роки – у базовій, 3 роки навчатимуться діти у старшій школі, що може бути академічного або професійного спрямування. За академічним спрямуванням можна буде отримати певний профіль за гуманітарними спеціальностями, природничими, технічними і т.д. У випадку, якщо учень обирає професійний ліцей, окрім здобуття середньої освіти, він отримує робітничу кваліфікацію. Після навчання в професійному ліцеї зберігається можливість вступу до університету.

Як повідомила Інна Совсун, у законопроекті зберігається норма щодо державної гарантії фінансування повної загальної середньої освіти. «Повна загальна середня освіта залишається обов’язковою, держава забезпечує її доступність і безкоштовність для всіх громадян», – наголосила Інна Совсун.

Окрім того, законопроектом передбачено норму, що органи місцевого самоврядування, які відповідають за розвиток  мережі закладів загальної середньої освіти, повинні забезпечити необхідну кількість місць у школах для всіх охочих, які проживають на певній території.

Перший заступник міністра зазначила, що в законопроекті також врегульовується зміна системи управління в освіті. Як повідомила Інна Совсун, сьогодні в школах, дитсадках функція перевірки діяльності закладу і функція створення умов для цього закладу поєднані в місцевих органах управління освітою. «Один і той же орган створює умови для діяльності і цей же орган проводить атестацію школи, проводить інспектування. Ці функції мають бути розведені, тому законопроектом пропонується створення окремого центрального органу виконавчої влади з питань нагляду і контролю за освітою», – повідомила Інна Совсун.

Законопроектом передбачаються нові комплексні підходи щодо сертифікації вчителів.«Сьогодні перекваліфікація та атестація вчителів не сфокусована на потребах кожного окремого вчителя, і переатестація часом буває необ’єктивною», – пояснила Інна Совсун.

Також зазначила, що вчитель буде проходити сертифікацію, отримає вищу категорію, що дасть йому можливість отримати додаткову надбавку до заробітної плати. При цьому пропонується, що гроші на підвищення кваліфікації  отримуватимуть окремі заклади шкільної освіти, а вчителі зможуть підвищувати кваліфікацію в тих установах чи організаціях, які самі обиратимуть.

Інна Совсун зазначила, що в законопроекті також чітко визначається поняття освітньої субвенції, фінансування вищої і професійної освіти. Зокрема, в проекті закону термінологію «фінансування державного замовлення» пропонується замінити на «державне фінансування  вищої і професійної освіти». «Модель державного замовлення, якою вона є сьогодні, не ефективна. Перехід до комплексної моделі фінансування закладів освіти повинен послугувати основою для того, щоб поміняти механізми фінансування і функціонування вищої освіти загалом», – наголосила вона.

Back to top button