Конспекти уроків основи здоров'я 6 класУсі уроки основ здоров'яФайли

Поведінка в екстремальних ситуаціях (6 клас. Основи здоров’я)

ТЕМА. Поведінка в екстремальних ситуаціях

Мета: ознайомити з видами екстремальних ситуацій, учити учнів складати повідомлення для рятувальних служб; розвивати навички поведінки в екстремальних ситуаціях; виховувати бажання дотримувати заходів безпеки.

Обладнання: підручники, «Мозаїка зі слів» (речення, розрізані на слово­сполучення), крос-тест.

ХІД УРОКУ

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Сядьте зручно,

Усміхніться

І на мене подивіться.

Зробимо в науку крок,

Починаємо урок.

  1. Установка на увагу й активність учнів на уроці

Заплющте очі, налаштуємося на роботу. Ви все вмієте, ви все знаєте, ви розумні й творчі діти. Покладіть долоню на серденько. Б’ється серденько? Таке маленьке, а так багато працює. Ось і ми плідно попрацюємо. Розплющте очі.

Девіз нашого уроку:

Про безпеку власну дбаємо.

Уроки вдумливо вивчаємо.

Знаєм правила ми з «НЕ»,

Пам’ять нас не підведе.

 

II. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

Учитель. А зараз я за допомогою вікторини перевірю , як ви знаєте й розумієте правила безпеки руху велосипедистів.

  1. На велосипеді, не обладнаному дзвінком, передньою фарою (ліхтарем), двома гальмами, які діють незалежно одне від одного:
    а) їздити можна, якщо видимість добра;

б) їздити по дорогах не можна;

в) їздити можна, тільки дуже обережно й близько до правого краю проїзної частини.

  1. Попереджувальний сигнал про зміну напрямку руху велосипедист повинен подавати:

а) тільки в разі обгону чи повороту праворуч;

б) тільки в разі обгону чи повороту ліворуч;

в) завжди, коли змінює напрямок руху.

  1. Із настанням темноти:

а)   достатньо, якщо велосипедист буде освітлювати дорогу ввім­кнутим кишеньковим ліхтариком;

б)  на велосипеді повинні бути увімкнені передня фара й задній ліхтар (або червоний світловідбивач).

  1. Якщо на шосе позначено три дорожні смуги, відокремлені повждовжніми переривчастими лініями, то треба їхати:

а) по правій чи середній смузі — на власний розсуд;

б) по середній смузі;

в) по правій дорожній смузі на відстані одного метра від          І краю
проїзної частини.

  1. Велосипедисти, які ідуть групою по шосе, можуть рухатися:

а) у два ряди;

б) тільки по одному, один за одним;

в) у три ряди на відстані одного метра одне від одного.

  1. На перехресті з регульованим рухом велосипедист, який робить поворот:
    а) має перевагу в русі перед пішоходами, які йдуть на зелений сигнал світлофора;

б) повинен звільнити дорогу пішоходам, які переходять вулицю на  зелений сигнал світлофора;

в) не зобов’язаний звільняти дорогу пішоходам, які йдуть на зелений сигнал світлофора, але повинен бути обережним.

  1. Попереджувальний сигнал про зміну напрямку руху ліворуч велосипедист подає:

а) спокійним підняттям руки;

б) помахом руки;

в) чітким викиданням руки вліво.

  1. Працівник міліції у формі чи автоінспектор має право зупинити
    велосипедиста:

а) у будь-якому випадку;

б) тільки коли велосипедист порушує правила дорожнього руху;

в)  тільки коли велосипед технічно несправний чи не повністю обладнаний.

  1. Під час руху по шосе велосипедист:

а) може їхати, не тримаючись за кермо, якщо поблизу немає жодного транспортного засобу;

б) у жодному разі не має права їхати, не тримаючись за кермо;

в) може їхати, не тримаючись за кермо, але обидві ноги повинні знаходитися весь час на педалях.

  1. Швидкість велосипедист повинен вибирати:

а) тільки згідно з вимогами дорожніх знаків, які обмежують швидкість руху;

б) лише з огляду на технічний стан велосипеда й видимість на дорозі;

в) згідно з обставинами, ураховуючи стан дороги та видимість, а також пам’ятаючи, що він повинен знизити швидкість чи зупинитись, якщо цього вимагатиме ситуація.

III.   АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ

Вправа «Мозковий штурм»

— Треба зробити для мами щось приємне, — подумала Іринка. — Мабуть, поставлю я варити суп на газову плиту, а сама тим часом сходжу до крамниці, куплю чогось смачненького на вечерю.

Обговорення ситуації.

IV. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ Й МЕТИ УРОКУ

V. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
Гра «Мозаїка зі слів»

Речення (записані на аркушах) розрізані на словосполучення (одне зі словосполучень неправильне). З них учні складають ре­чення. Учні об’єднані в 3 групи за темами: «Напад», «Пожежа», Газ»).

  1. 2. Практична робота. Моделювання ситуації виклику рятувальних служб

Робота в групах за блок-схемами (с._______ підручника)

У групах учні складають повідомлення до відповідних рятуваль­них служб і розігрують сценки.

  1. Самонавчання (крос-тест). Робота в парах

Роздрукувати:

  1. У тебе вдома немає телефону, а в сусідів є. Якщо тобі треба ви­кликати рятувальників, ти звернешся до сусідів (5) чи побіжиш телефонувати з телефону-автомата (7)?
  • Ти став свідком ДТП на шосе за межами населеного пункту. Щоб викликати «швидку допомогу» і міліцію, побіжиш до найближ­чого житла (6) чи зупиниш будь-який автомобіль і попросиш водія допомогти або викликати «швидку допомогу» (8)?
  • Поряд із місцем трагедії є телефон, над яким висить табличка: «Для службового користування». Щоб викликати рятувальни­ків, ти скористаєшся ним (9) чи побіжиш шукати інший (11)?
  • Ти підбіг до телефону-автомата, щоб терміново викликати ава­рійну службу, але до нього стоїть черга. Ти станеш у чергу (10), попросиш зателефонувати без черги (12), попросиш того, хто телефонує, перервати розмову і дозволити тобі викликати ряту­вальників (14)?
  1. Ти вчиниш цілком правильно. Якщо сталося нещастя, слід від­кинути сором’язливість і телефонувати з найближчого апарата. І завжди пам’ятай, що для таких викликів не потрібна телефон­на картка (2).
  2. Неправильно. Поки добіжиш, хтось може й померти (2).
  3. Через надмірну сором’язливість ти змарнуєш дорогоцінний час і можеш утратити шанс урятувати комусь життя (1).
  4. Це правильне рішення. Якщо є вибір і автомобілів на шосе бага­то, зупиняй швидкісні іномарки. Водії таких автомобілів часто мають при собі телефони мобільного зв’язку і можуть одразу викликати рятувальників. А якщо й не мають, вони швидше дістануться до найближчого населеного пункту і викличуть до­помогу (3).
  5. Правильно. У критичній ситуації слід скористатися найближчим телефоном. У деяких невеликих селах чи містечках взагалі дуже мало телефонів, наприклад, вони є тільки в сільській раді, мага­зині, на пошті. Тому маєш бути впевнений, що для виклику ава­рійних служб можна скористатися будь-яким телефоном. Якщо тобі не дозволяють скористатися телефоном, наполягай, щоб хтось усе-таки зателефонував рятувальникам. Можеш нагадати про кримінальну відповідальність за ненадання допомоги (4).
  • Стоятимеш у черзі — втратиш дорогоцінний час. Відкинь будь-які вагання: якщо сталося нещастя, ти маєш право негайно за­телефонувати до аварійної служби (4).
  1. Цей напис не стосується таких термінових випадків, як виклик аварійних служб. Будь-хто дозволить тобі скористатися службо­вим телефоном (3).
  • Цього недостатньо. Той, хто тримає слухавку, може розмовляти ще кілька хвилин. Будь рішучішим (4).
  1. Неправильно. Зловмисники часто просять відчинити, щоб ско­ристатися телефоном, або кажуть, що вони із ЖЕКу, пошти, міліції. Якщо ти вдома сам, ніколи не відчиняй дверей незна­йомим людям. Знайди інше рішення (5).
  • Правильно! Люди здебільшого з розумінням ставляться до тако­го прохання, але навіть якщо станеться інакше, не зважай — ти зобов’язаний вчинити саме так (5).
  1. Молодець! Ти дістався кінця.
  2. Фізкультхвилинка

Готуємось, друзі, до нової вправи:

Сплетені пальці за голову ставим.

Ось і готовий дружний наш клас,

Руки вгору підняти на «раз»,

«Два» — опускаємо, видихаємо,

Наче той котик, хребет вигинаємо.

На свої місця тихенько сідаємо.

VI. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ

Аналітичне завдання «Поміркуй – розкажи»

  • Що ж потрібно робити, щоб не потрапляти в подібні ситуації? (Бути обачними, обережними, розсудливими)

VII.     ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

Рефлексія

— Наш урок закінчується. Мої вам побажання:

Лиха, діти, стережіться,

та при цьому — не губіться.

Бо життя у нас одне,

іншого не буде.

— Та найголовніше, що б мені хотілося вам сказати, що з кожно­го, навіть найбезвихіднішого становища існує, як мінімум, один ви­хід. Щоб знайти його, потрібно не панікувати, а згадати, що з цього приводу говорила мама, учитель, і діяти розсудливо.

Ось і пролунав дзвінок —

Закінчився наш урок,

За роботу по заслузі

Я вам дякую всім, друзі.

VIII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ (РІЗНОРІВНЕВЕ)

  • рівень — опрацювати матеріал підручника, с
  • рівень — скласти відповідний алгоритм дій під час спілкуван­ня з рятувальними службами.

III    рівень — творча  робота (плакат «Безпека в екстремальних ситуаціях»).

Завантажити: Поведінка в екстремальних ситуаціях (6 клас. Основи здоров’я) (Розмір: 19.0 KB, Завантажень: 179)
  
Теґи
Back to top button
Close