Положення про центр професійного розвитку педагогічних працівників
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 29 липня 2020 р. № 672
ПОЛОЖЕННЯ
про центр професійного розвитку
педагогічних працівників
Загальна частина
- Це Положення визначає правовий статус та основні засади діяльності центру професійного розвитку педагогічних працівників
(далі — центр). - Терміни, що вживаються у цьому Положенні, мають таке значення:
1) траєкторія професійного розвитку педагогічного працівника — персональний шлях реалізації професійного потенціалу педагогічного працівника, що ґрунтується на його вільному виборі закладу освіти, установи, організації, іншого суб’єкта освітньої діяльності, видів, форм, темпу здобуття освіти та освітньої програми в межах здобуття освіти дорослих;
2) професійна спільнота педагогічних працівників — товариство (об’єднання, група) педагогічних працівників, які об’єднані спільними інтересами за родом їх професійної (трудової) діяльності;
3) документи закладу освіти — документи, що створюються у закладі освіти у процесі його діяльності.
Інші терміни вживаються у значенні, наведеному в Законах України “Про освіту”, “Про повну загальну середню освіту”.
- У своїй діяльності центр керується Конституцією України, Законами України “Про освіту”, “Про повну загальну середню освіту”, іншими актами законодавства та цим Положенням.
- Центр утворюється органом місцевого самоврядування (далі — засновник) відповідно до законодавства з урахуванням потреб відповідної територіальної громади. Декілька засновників можуть прийняти спільне рішення про утворення центру та укласти договір про спільну діяльність або засновницький договір у порядку, визначеному законодавством. Сільські, селищні, міські ради можуть утворювати центри, забезпечувати та організовувати їх діяльність відповідно до Закону України “Про співробітництво територіальних громад”.
- Центр є юридичною особою, що утворюється як бюджетна установа. Центр провадить свою діяльність у межах території обслуговування, що визначається його засновником.
- 6. Засновник розробляє та затверджує установчі документи центру відповідно до вимог законодавства.
Завдання центру
- Основними завданнями центру є сприяння професійному розвитку педагогічних працівників, їх психологічна підтримка та консультування.
- Центр відповідно до покладених на нього завдань:
1) узагальнює та поширює інформацію з питань професійного розвитку педагогічних працівників;
2) координує діяльність професійних спільнот педагогічних працівників;
3) формує та оприлюднює на власному веб-сайті бази даних програм підвищення кваліфікації педагогічних працівників, інші джерела інформації (веб-ресурси), необхідні для професійного розвитку педагогічних працівників;
4) забезпечує надання психологічної підтримки педагогічним працівникам;
5) організовує та проводить консультування педагогічних працівників, зокрема з питань:
- планування та визначення траєкторії їх професійного розвитку;
- проведення супервізії;
- розроблення документів закладу освіти;
- особливостей організації освітнього процесу за різними формами здобуття освіти, у тому числі з використанням технологій дистанційного навчання;
- впровадження компетентнісного, особистісно орієнтованого, діяльнісного, інклюзивного підходів до навчання здобувачів освіти і нових освітніх технологій.
Центри не можуть виконувати завдання, не передбачені цим Положенням та іншими актами законодавства.
Управління та кадрове забезпечення центру
- Безпосереднє керівництво діяльністю центру здійснює його директор, який призначається на посаду засновником за результатами конкурсу та звільняється ним з посади.
- Директор центру:
1) розробляє стратегію розвитку центру та подає на затвердження засновнику;
2) затверджує план діяльності центру та організовує його роботу відповідно до стратегії розвитку центру, подає засновнику пропозиції щодо штатного розпису та кошторису центру;
3) призначає на посаду працівників центру, звільняє їх із займаної посади відповідно до законодавства, затверджує посадові інструкції працівників центру, заохочує працівників центру і накладає на них дисциплінарні стягнення;
4) залучає юридичних та фізичних осіб до виконання завдань центру шляхом укладення з ними цивільно-правових договорів відповідно до своєї компетенції;
5) створює належні умови для ефективної роботи працівників центру, підвищення їх фахового і кваліфікаційного рівня;
6) видає відповідно до компетенції накази, контролює їх виконання;
7) використовує в установленому засновником порядку майно центру та його кошти, укладає цивільно-правові договори;
8) забезпечує ефективність використання майна центру;
9) забезпечує охорону праці, дотримання законності у діяльності центру;
10) діє від імені центру без довіреності;
11) може вносити засновнику центру пропозиції щодо вдосконалення діяльності центру;
12) подає засновнику центру річний звіт про виконання стратегії розвитку центру.
Обов’язки директора та інших працівників центру визначаються законодавством, їх посадовими інструкціями.
- Штатний розпис центру затверджує його засновник відповідно до законодавства. Штатний розпис передбачає посади консультанта, психолога, бухгалтера, працівників, які виконують функції з обслуговування. Кількість посад консультантів, психологів, бухгалтерів, а також найменування та кількість посад працівників, які виконують функції з обслуговування, визначаються засновником центру. За рішенням засновника до штатного розпису центру можуть вводитися додаткові посади за рахунок спеціального фонду.
- На посади директора, інших педагогічних працівників центру призначаються особи, які є громадянами України, вільно володіють державною мовою, мають вищу педагогічну освіту ступеня не нижче магістра, стаж педагогічної та/або науково-педагогічної роботи не менш як п’ять років та які пройшли конкурсний відбір і визнані переможцями конкурсу відповідно до порядку, затвердженого засновником центру.
Фінансування та контроль за діяльністю центру
- Фінансування центру здійснюється його засновником відповідно до законодавства.
- Матеріально-технічну базу центру складає майно, вартість якого відображена у балансі. Майно, закріплене за центром, належить йому на праві оперативного управління та не може бути вилучене, крім випадків, визначених законодавством.
- Фінансово-господарська діяльність центру провадиться відповідно до законодавства. Джерелами фінансування центру є кошти засновника та інші джерела, не заборонені законодавством.
Центр може надавати платні освітні та інші послуги у порядку, визначеному законодавством (крім послуг, що надаються центром для виконання завдань, визначених цим Положенням та іншими актами законодавства).
- Контроль за дотриманням центром вимог законодавства, зокрема цього Положення, здійснюють засновник центру та відповідні органи управління у сфері освіти Автономної Республіки Крим, обласних, Київської та Севастопольської міських держадміністрацій.
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 29 липня 2020 р. № 672
ЗМІНИ,
що вносяться до постанов Кабінету Міністрів України
- Розділ V додатка до Порядку надання щорічної основної відпустки тривалістю до 56 календарних днів керівним працівникам закладів та установ освіти, навчальних (педагогічних) частин (підрозділів) інших установ і закладів, педагогічним, науково-педагогічним працівникам та науковим працівникам, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14 квітня 1997 р. № 346 (Офіційний вісник України, 1997 р., число 16, с. 73; 2001 р., № 13, ст. 550; 2019 р., № 65, ст. 2234), викласти в такій редакції:
“V. Центри професійного розвитку педагогічних працівників
“Директор, консультант, психолог центру професійного розвитку педагогічних працівників | 42”. |
- У переліку посад педагогічних та науково-педагогічних працівників, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 14 червня 2000 р. № 963 (Офіційний вісник України, 2000 р., № 24, ст. 1015; 2018 р., № 68, ст. 2284), абзац перший розділу “Посади педагогічних працівників” після слів “ресурсного центру підтримки інклюзивної освіти” доповнити словами “, директор, консультант, психолог центру професійного розвитку педагогічних працівників”.
- Підрозділ 2 розділу I додатка 2 до постанови Кабінету Міністрів України від 30 серпня 2002 р. № 1298 “Про оплату праці працівників на основі Єдиної тарифної сітки розрядів і коефіцієнтів з оплати праці працівників установ, закладів та організацій окремих галузей бюджетної сфери” (Офіційний вісник України, 2002 р., № 36, ст. 1699, № 52, ст. 2389; 2005 р., № 40, ст. 2544; 2017 р., № 1, ст. 6; 2018 р., № 68, ст. 2284) після позиції
“Керівник (директор) інклюзивно-ресурсного центру | 15” |
доповнити такими позиціями:
“Директор центру професійного розвитку педагогічних працівників | 15 |
Консультант, психолог центру професійного розвитку педагогічних працівників | 14”. |
- У розділі “Інші підвищення” додатка 1 до постанови Кабінету Міністрів України від 20 квітня 2007 р. № 643 “Про затвердження розмірів підвищення посадових окладів (ставок заробітної плати) та додаткової оплати за окремі види педагогічної діяльності у співвідношенні до тарифної ставки” (Офіційний вісник України, 2007 р., № 30, ст. 1211) позицію
“Методисти районних і міських навчально-методичних (методичних) кабінетів (центрів) та організаційно-методичних кабінетів обласних дитячих клінічних лікарень | на 10 відсотків ставки заробітної плати викладача вищої категорії” |
замінити такою позицією:
“Директори, консультанти, психологи центрів професійного розвитку педагогічних працівників та методисти організаційно-методичних кабінетів обласних дитячих клінічних лікарень | на 10 відсотків ставки заробітної плати викладача вищої категорії”. |