Новація тестування – відмова від сертифікатів ЗНО минулих років

Учора в Міністерстві освіти і науки за участі директора Українського центру оцінювання якості освіти Ігоря Лікарчука відбулося засідання Правління Громадської ради при МОН України.

У засіданні взяли участь 13 членів Правління Громадської ради при МОН.

Під час засідання директор Українського центру оцінювання якості освіти Ігор Лікарчук повідомив, що в 2015 році зовнішнє незалежне оцінювання пройде за тією ж процедурою, що й у попередні роки, окрім п’яти нововведень, що внесені після тривалих дискусій із представниками громадськості та ретельного аналізу ЗНО 2014 року.

Як наголосив Ігор Лікарчук, Український центр оцінювання якості освіти пропонує впровадити новий підхід визначення результатів ЗНО. «У 2006 році, коли ЗНО було востаннє проведено як експеримент, було прийняте рішення, щоб відсікти тих абітурієнтів, які мають погані знання, поставити умовний бар’єр у 124 бали. Це рішення було суб’єктивним. Це нічим не обґрунтована величина. Кожен рік 124 бали – це зовсім різні оцінки, оскільки кожен рік різна кількість учасників ЗНО», – зазначив Ігор Лікарчук.

Щоб зробити оцінку ЗНО об’єктивною, вирішили запровадити, до речі, як у більшості країн, де практикується незалежне оцінювання, таку систему: «склав ЗНО» і «не склав ЗНО». «Усі, хто не склав ЗНО, не можуть стати студентами. Усі, хто склав ЗНО, – їхні результати визначаються від 100 до 200 балів, і вони можуть стати студентами», – пояснив директор УЦОЯО.

За словами Ігоря Лікарчука, цей результат визначатиметься групою викладачів ВНЗ, вчителями шкіл, методистами, представниками наукового співтовариства, які експертним методом визначать можливість відповіді на кожне завдання тесту мінімально підготовленого абітурієнта. «Всі думки експертів сумуються і шляхом нескладної математичної формули виводиться середній тестовий бал, який може набрати мінімально підготовлений абітурієнт, якщо він успішно відповість на всі завдання тесту».

Друга новація – це відмова від сертифікатів ЗНО минулих років. На думку директора Українського центру оцінювання якості освіти, не можна порівнювати між собою результати тестів різних років. «За даними ЄДЕБО, в 2014 році з сертифікатами минулих років прийшло 23,5 тисячі абітурієнтів. Вони склали конкуренцію кращим. Конкуренція в цьому випадку відбувається не на рівних умовах. Це спотворення принципу рівного доступу до вищої освіти», – наголосив Ігор Лікарчук.

У 2015 році Український центр оцінювання якості освіти також впроваджує тести дворівневої складності з двох предметів: української мови і літератури, математики. «Тест складатиметься з двох частин – базовий, який складатимуть всі абітурієнти без винятку, з української мови і літератури та базовий із математики – для абітурієнтів, які вступатимуть на спеціальності, де потрібна математика», – зазначив Ігор Лікарчук.

У свою чергу, ВНЗ можуть вказати у своїх правилах прийому за деякими напрямами підготовки та спеціальностями про необхідність результату тесту ЗНО підвищеного рівня складності. Абітурієнт при реєстрації на ЗНО вказуватиме, який тест і якого рівня складності він складатиме. «Традиційно базовий тест має складатися із 60 % завдань середнього рівня складності, 20 % – складних і 20 % – простих. У тесті підвищеної складності це співвідношення буде змінене та становитиме 60 % складних завдань, що, втім, не виходитимуть за межі шкільної програми», – поінформував Ігор Лікарчук.

Він також зазначив, що абітурієнт, який складатиме тест двох рівнів складності, отримає дві оцінки – за базовий і за поглиблений. «1 листопада, коли розпочнеться реєстрація на пробні тести, ми готові запропонувати абітурієнтам складати дворівневі тести. На порталі УЦОЯО вже розміщено технічні описи дворівневих тестів і відеоматеріали», – наголосив директор Українського центру оцінювання якості освіти.

Як повідомив Ігор Лікарчук, цього навчального року поєднають державну підсумкову атестацію з української мови з тестом ЗНО з української мови та літератури для всіх випускників загальноосвітніх шкіл. Для цього у базовій частині тесту буде виділено завдання, що стосуватимуться української мови, оскільки ДПА складатиметься тільки з української мови. «Виконання цих завдань оцінюватимуть за шкалою від 1 до 12 балів, а результати виконання цієї частини тесту заноситимуть в атестат про загальну середню освіту».

За словами директора УЦОЯО, в 2015 році з переліку предметів, із яких проводитиметься зовнішнє незалежне оцінювання, вилучено всесвітню історію та світову літературу.

Під час засідання члени Правління Громадської Ради при МОН розглянули питання механізму співпраці Громадської ради з Міністерством освіти і науки України, стану роботи МОН з питань розгляду звернень громадян та громадських організацій, плану роботи Міністерства на 2015 рік.

Учасники засідання затвердили персональний склад і специфіку діяльності тимчасових робочих органів, підтримали в цілому проект системи роботи Громадської ради та порядок здійснення листування комітетів і тимчасових робочих органів Громадської Ради.

Учора в Міністерстві освіти і науки за участі директора Українського центру оцінювання якості освіти Ігоря Лікарчука відбулося засідання Правління Громадської ради при МОН України. У засіданні взяли участь 13 членів Правління Громадської ради при МОН. Під час засідання директор Українського центру оцінювання якості освіти Ігор Лікарчук повідомив, що в 2015 році зовнішнє незалежне оцінювання пройде за тією ж процедурою, що й у попередні роки, окрім п’яти нововведень, що внесені після тривалих дискусій із представниками громадськості та ретельного аналізу ЗНО 2014 року. Як наголосив Ігор Лікарчук, Український центр оцінювання якості освіти пропонує впровадити новий підхід визначення результатів ЗНО. «У 2006 році,…

Оцінити

0

Залишити коментар

Ваша електронна адреса не буде опублікована.Обов'язкові поля позначені *

*