Навчання дитини: основні порушення письма і читання

Навчання дитини: основні порушення письма і читання

Навчання дитини: основні порушення письма і читання

Порушення письма і читання є досить поширеною проблемою у дітей, впоратися з якою можна тільки при своєчасному виявленні та роботі з логопедами, психологами, педагогами. Порушення письма припускають наявність пропусків, вставок, перестановок букв, заміну і змішання букв, які позначають схожі звуки. Діти найчастіше плутають дзвінкі і глухі звуки, м’які і тверді, шиплячі і свистячі.

Також поширені «моторні» помилки, які пов’язані з рухом руки – це написання зайвих елементів букв, велика кількість недописаних букв, повний повтор попередніх букв. Помилки, які пов’язані із зоровим сприйняттям, провокують переплутування букв, які схожі один на одного візуально. Також нерідко пишуть неіснуючі літери, слова і букви дзеркально, неправильно оформляють робочі рядки (коливання висоти і нахилу літер), несподівано починають і закінчують рядки.

Серед порушень читання основні – це вставки, пропуски, заміни, перестановки і змішання букв, неправильне читання закінчень слів, «перевертання» коротких слів, заміни слів через їх зорову подібності, порушення основних правил орфоепії (читання невимовних приголосних, неправильна постановка наголосів і т.д.). Часто спостерігаються «зрощування» слів, повтори слів і складів, неправильний напрямок читання.

Вимагає уваги порушення швидкості читання. Незважаючи на те, що чіткі нормативи відсутні, до часу закінчення першого класу діти повинні бути в змозі прочитати хоча б 20 слів за одну хвилину. В іншому випадку батькам варто починати турбуватися. Неприпустимо читання побуквенно – дитина повинна вміти читати хоча б по складах, потім разом.

Велике значення має виразність читання. Якщо дитині важко прочитати, передача інтонації героїв взагалі не актуальна, тому часто беземоційний читання – це не свідчення ліні і беземоційності дитини, а сигнал до серйозної роботи з логопедом. Дитина повинна розуміти хоча б частково, про що вона читає. Навіть якщо немає помилок під час читання, але дитина взагалі не розуміє, про що вона читала, не може переказати хоча б фрагментарно текст, це говорить про наявність проблем.

Справитися з проблемою можуть походи до логопеда і навчання в хорошій школі, де викладач зможе вчасно розпізнати проблему і допомогти малюкові з нею успішно впоратися. Саме кваліфікація двох людей (педагога в школі і логопеда) відіграє основну роль. Якщо проблема виявлена, бажано пройтися по школах, розпитати знайомих про хороших фахівцях, самостійно з ними поспілкуватися.

При виявленні дислексії або дисграфії бажано розвантажити дитину з додатковими заняттями і гуртками, сфокусувавшись на основній проблемі. Велику роль відіграє постійна практика в читанні і письмі, тому бажано звільнити максимум часу для занять, але й не перевантажувати сильно дитини. Ні в якому разі не можна її лаяти – порушення не є результатом дії або бездіяльності і справлятися з ним потрібно всім разом, в атмосфері любові і розуміння. Дитина повинна знати, що їй допоможуть – тільки в такому випадку можна розраховувати на хороший результат.

Залишити коментар

Ваша електронна адреса не буде опублікована.Обов'язкові поля позначені *

*