ГоловнеЗовнішнє незалежне оцінювання (ЗНО)

Мотиваційний лист: найпоширеніші запитання та відповіді

Цього року всім вступникам під час подання заяви треба обов’язково додавати мотиваційні листи. У Державному підприємстві «Інфоресурс» відповіли на основні запитання про них.

  • Мотиваційні листи треба відвозити/надсилати безпосередньо до закладу освіти?

Якщо ви реєструєте електронний кабінет та подаєте заяви в електронній формі, то й мотиваційний лист додаєте до кожної заяви виключно через електронний кабінет. Текст листа треба вписати або вставити в спеціальне віконце в розділі подання заяв.

Безпосередньо до закладу освіти мотиваційні листи надаються лише в разі подання заяв у паперовій формі (це передбачено для невеликої категорії вступників).

Однак якщо до поданого в електронному кабінеті мотиваційного листа ви хочете додати копії матеріалів (дипломи, нагороди), що підтверджують викладену інформацію, то їх треба надсилати на електронні скриньки Приймальних комісій закладів освіти.

В електронному кабінеті завантаження будь-яких сканкопій листів чи документів до них не передбачено. Додається тільки текст листа, який під час реєстрації заяви в закладі освіти роздруковується Приймальною комісією.

  • Як подати мотиваційний лист через електронний кабінет?

Мотиваційний лист додається до кожної заяви під час її подання. Отже заповнити лист в кабінеті можуть тільки ті категорії вступників, для яких відкрито подання заяв.

Кожна з категорій вступників має свій час для їхньої подачі:

  • з 30 червня – вступники на основі БСО (9-ти класів);
  • з 14 липня – до закладів ФПО (фахової передвищої освіти);
  • з 29 липня – до закладів вищої освіти на основі ПЗСО (11-ти класів) або диплома фахового молодшого бакалавра, молодшого спеціаліста, молодшого бакалавра.

Тоді ж в кабінеті з’явитися можливість додавати мотиваційні листи. Наразі ви можете підготувати текст листа, а під час подання заяви скопіювати його у відповідне поле.

В електронному кабінеті блок: Подання заяв. Результати випробувань. Внести текст мотиваційного листа.

  • Якщо я писав текст листа в кабінеті, натиснув кнопку «Зберегти», а мене повернуло на головну сторінку й нічого не збереглося?

Найімовірніше ви створювали текст листа понад 120 хвилин, передбачені для однієї сесії роботи з кабінетом.

Щоб уникнути таких прикрих випадків, радимо писати текст листа в іншій програмі, наприклад Word або Google-Документи, а потім копіювати готовий текст в електронний кабінет.

  • Чи можна в кабінеті редагувати текст написаного листа?

Редагувати текст можна тільки до моменту подання заяви. Після цього (коли заява вже має статус «Зареєстровано в ЄДЕБО») текст листа редагувати неможливо.

  • Як дізнатися вимоги до мотиваційного листа?

Вимоги до мотиваційних листів визначає кожен заклад освіти в своїх Правилах прийому. Радимо з ними обов’язково ознайомитися до подання заяв та завчасно підготувати тексти листів.

  • Яка максимальна кількість символів під час написання мотиваційного листа в кабінеті?

Формат поля для написання мотиваційного листа – до 20 000 символів.

Водночас, вимоги щодо кількості символів визначає заклад освіти.

Наприклад, вимога закладу освіти: обсяг листа – не менш як 200 і не більш як 600 слів.

ДП «Інфоресурс» наполегливо радить дотримуватися цих вимог, адже кожен лист розглядається Приймальними комісіями та враховується під час формування рейтингового списку вступників.

Читайте також: Процес складання НМТ за кордоном матиме такий же формат, як в Україні

Back to top button