Моніторинг НУШ: Результати дослідження наскрізних умінь учнів початкової школи
З ініціативи Міністерства освіти і науки України громадська організація «Центр підтримки освітніх реформ» у співпраці з Командою підтримки реформ МОН за фінансової підтримки Швейцарії через Швейцарську Агенцію розвитку та співробітництва і Міжнародного фонду «Відродження» провели комплексне дослідження ефективності впровадження НУШ. Базовим нормативним документом, який визначав мету, зміст і процедури здійснення моніторингу, став наказ Міністерства освіти і науки України № 1274 від 8 жовтня 2019 року «Про затвердження програми проведення моніторингового дослідження впровадження реформи “Нова українська школа” у закладах загальної середньої освіти».
Для реалізації дослідження був розроблений стратифікований двоступеневий дизайн вибірки. Загальний обсяг вибірки закладів освіти склав 150 шкіл, які розділені на 3 страти за типом закладу.
Провідним компонентом моніторингу ефективності реформи «Нова українська школа» стало дослідження рівня наскрізних умінь, якими володіють учні третіх класів початкової школи. Йдеться про вміння, які зазначені у чинному Державному стандарті початкової освіти:
- читання з розумінням,
- уміння висловлювати власну думку усно і письмово,
- критичне та системне мислення,
- творчість,
- ініціативність,
- здатність логічно обґрунтовувати позицію,
- вміння конструктивно керувати емоціями,
- оцінювання ризиків,
- приймання рішень,
- розв’язування проблем,
- співпраця з іншими особами.
Моніторинг НУШ: Результати дослідження наскрізних умінь учнів початкової школи