МОН спільно з профільним Комітетом ВР України та громадськістю доопрацювали законопроект «Про освіту»

Міністерство освіти і науки підтримує законопроект «Про освіту», доопрацьований робочою групою Комітету Верховної Ради України з питань науки і освіти для його внесення до парламенту на повторне перше читання. Про це повідомив заступник Міністра освіти і науки Павло Хобзей на розширеному засіданні профільного Комітету ВР України з обговорення проекту закону України про освіту (повторне перше читання, реєстр. № 3491 від 28.12.2015 р.) 30 березня 2016 року.

За словами Павла Хобзея, базовий законопроект у доопрацьованій редакції дозволяє починати спільну роботу над реформою школи, не чекаючи спеціального закону «Про загальну середню освіту». «З цим законопроектом ми можемо стартувати для побудови нової української школи, з новою культурою, з новими підходами», – наголосив заступник Міністра.

Павло Хобзей зазначив, що Уряд пропонує починати реформу школи у 2018 році з 1-го класу. Міністерство освіти і науки також наполягає, щоб зміни у старшій школі розпочалися з 1 вересня 2018 року. Така точка зору пояснюється кількома причинами. Перша – учні, які навчаються сьогодні у 7-му класі, у 2018 році закінчать 9-й клас. В цей час для них потрібно буде розробляти нові програми і підручники, якщо вони будуть продовжувати навчатися за старою системою. І це не дає можливості відтягнути початок реформи старшої школи на більш пізній час, адже підручники мають змінювати лише через 5 років. Але основна причина початку змін – це те, що суспільство дійсно на них чекає. «Батьків найбільше цікавлять зміни у початковій школі, коли відбувається соціалізація дитини, а також старшій школі. Саме тоді постає питання, які подальші траєкторії кар’єрні чи навчання будуть мати їхні діти», – пояснив Павло Хобзей.

Заступник Міністра переконаний, що починати готувати мережу шкіл до змін потрібно вже зараз. В суспільстві є розуміння того, що старша школа має бути профільною. Водночас, не можливо робити профільну освіту, якщо в паралелі тільки два класи. «Треба надати право дітям обирати кілька профілів, а це можна забезпечити тільки тоді, коли є достатня кількість учнів в одній паралелі, де можна формувати різні групи»,- додав Павло Хобзей.

Разом з тим, профільна школа дасть можливість позбутися такого явища, як репетиторство, що є вимушеним кроком батьків для того, щоб надолужити кількість годин з необхідного учню предмету. Окрім того, в профільній школі буде задіяна професійно-технічна освіта, а це стане запобіжником того, в якому стані зараз опинилася ця сфера.

Голова Комітету з питань науки і освіти Лілія Гриневичповідомила, що працюючи над законопроектом «Про освіту» робоча група мала на меті відповісти на виклики, що постали сьогодні перед освітою, а також на стратегічні завдання, які стоять перед державою, що має європейські амбіції та хоче інтегруватися до Європейського Союзу.

Лілія Гриневич зазначила, що в законопроект було внесено 11 статей. Крім того, проект закону збагатився низкою нових прогресивних норм. Зокрема, з’явилася стаття про агентство кваліфікацій – національний орган, що відповідає за збір професійних стандартів від роботодавців, інших органів та забезпечує їх присутність в освітніх стандартах та забезпечує зв’язок освіти і ринку праці. Також у доопрацьованому проекті чітко прописані структура нової школи, її зміст, доступність до освіти, фінансування навчальних закладів. Внесено зміни, що підвищують статус педагогічного і науково-педагогічного працівника. «В результаті копіткої роботи ми маємо цілісну систему реформи освіти, яка описана в базовому законодавчому акті», – підкреслила народний депутат.

На розширеному засіданні Комітету ВР України з питань науки і освіти було прийнято рішення винести доопрацьований законопроект «Про освіту» для розгляду у повторному першому читанні з пропозицією щодо окремого закону про вищу профільну освіту.

Залишити коментар

Ваша електронна адреса не буде опублікована.Обов'язкові поля позначені *

*