Початкові класиУчительська

МОН розпочинає дослідження компетентностей учнів 3 класів

Міністерство освіти і науки розпочинає дослідження компетентностей учнів 3 класів, яке відбудеться у 150 школах.

Про це “Новій українській школі” повідомили в МОН.

Під час моніторингу вивчатимуть, наскільки в учнів сформовані компетентності та наскрізні уміння відповідно до нового Державного стандарту. Результати дослідження мають показати рівень опанування дітьми передусім м’яких навичок.

В дослідженні візьмуть участь як учні пілотних класів НУШ, так і третьокласники, які навчаються за старим Державним стандартом.

“Вибірка абсолютно репрезентативна – відібрано школи різного рівня, з різних територій. У кожній школі працюватиме по два з 82-х експертів, які мають досвід роботи у сфері освіти та пройшли відповідне навчання.

Вони не тільки спостерігатимуть за роботою дітей на уроці, але й проведуть з ними фокус-групу, на якій діти працюватимуть над компетентнісним завданням – це дасть можливість оцінити рівень навичок креативного мислення, роботи в команді, презентаційних умінь тощо”, – говорить керівниця Центру підтримки освітніх реформ Олена Заплотинська.

Усі зібрані дані будуть деперсоніфікованими, тому не буде жодного порівняння конкретних учнів, класів чи шкіл. Порівнюватимуть лише загально пілотні класи зі звичайними.

Зокрема, дослідження приділятиме увагу думці батьків та їхній оцінці того, що відбувається у школі.

“Участь батьків – не випадкова. Щоб скласти цілісне уявлення про освітній процес, його ефективність і вплив на дітей, важливо не лише почути вчителів, учнів і керівників шкіл, а й дізнатись думку батьків”, – наголошує один з упорядників нового Держстандарту для початкової школи Роман Шиян.

Батькам радять поспілкуватись із дітьми напередодні опитування – пояснити його важливість та налаштувати на позитивне сприйняття. Після самого опитування його також можна обговорити з дитиною, дізнавшись її думку.

Подібний моніторинг планують провести і наступного року, щоб можна було відстежити динаміку впровадження НУШ та за потреби ухвалювати необхідні управлінські рішення чи покращувати Держстандарт.

Дослідження відбудеться за ініціативою МОН у співпраці з Центром підтримки освітніх реформ, Lego Foundation та за фінансової підтримки Міжнародного фонду “Відродження”, Посольства Швейцарії та Швейцарського бюро співробітництва.

Нагадаємо, що МОН оприлюднило першу серію відеороз’яснень про інклюзивне навчання.

Back to top button