МОН може використати латвійську модель навчання 60 на 40 під час імплементації рішень Венеційської комісії

Рекомендації Венеційської комісії, надані Україні щодо мовної статті Закону «Про освіту», в тому числі можуть бути імплементовані через такі моделі навчання в школах національних громад, які використовують у Латвії. Про це зазначила Міністр освіти і науки України Лілія Гриневич під час візиту до Латвійської Республіки сьогодні, 14 грудня 2017 року.

«Для України надзвичайно важливо, щоб всі українці, незалежно від їхнього національного походження, добре знали державну мову, а отже могли професійно самореалізуватися у власній країні. Тому нам необхідно знайти правильні моделі навчання для представників національних громад, щоб вони чудово знали і могли вживати рідну мову і так само чудово володіли державною мовою. Ми вважаємо, що досвід Латвії в цьому питанні дуже цінний для України. І рекомендації, які ми отримали щодо статті 7 від Венеційської комісії, в тому числі можуть бути імплементовані й через такі моделі, які пропонуються в Латвії», – наголосила Лілія Гриневич.

Зокрема, йдеться про співвідношення в навчанні 60 на 40 у старшій школі, де 60% часу відводиться на вивчення навчальних предметів державною, а 40% – рідною мовою. Наприклад, така схема застосовуються в українській середній школі в Ризі, яку в межах візиту відвідала Лілія Гриневич.

«Ми знаємо, що однією з нагальних потреб для школи є фахові вчителі, які знають українську. І це питання ми вирішуватимемо через можливості нашої міжурядової угоди, підписаної між Україною і Латвією цього року. Ми маємо забезпечити навчальний заклад вчителями, які дійсно на високому рівні можуть навчати української», – зауважила Міністр освіти і науки України.

Вона також провела зустріч з Міністром освіти і науки Карлісом Шадурскісом, де сторони обговорили можливості розширення співпраці у сферах середньої, професійної, вищої освіти та науки.

«У межах наших домовленостей Україна пропонує для латвійців 30 різних стипендій як для бакалаврів та магістрів, так і для PhD, тих, хто робить наукові дослідження. Також ми хотіли б поглибити наші зв’язки в програмі Горизонт 2020 та розширити співпрацю між вишами в рамках програми Еразмус+», – запропонувала Лілія Гриневич.