Яке значення мають корисні копалини для життя людей? (3 клас. Природознавство)
Яке значення мають корисні копалини для життя людей?
Мета: ознайомити учнів з найважливішими корисними копалинами, економним і раціональним їх використанням; розвивати спостережливість, уміння порівнювати; виховувати почуття гордості за багатство рідного краю, бажання економно використовувати корисні копалини.
Підручник: Грущинська I.В. Природознавство. 3 клас, — К.: Освіта, 2013. — 176 с.
Хід уроку.
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
— Подивіться навколо. Вулицею мчать машини. З чого виготовлені деталі до них? (З металу, який виплавляють із залізної руди.)
— А з чого виготовлені гума, бензин, пластмаси? (З нафти)
— Стоять цегляні будинки. А цегла — це… (глина).
— Без якої корисної копалини не може працювати жоден учитель? (Крейда)
— Так, вапно, пісок, глина — все це теж із землі. Ми опалюємо свої будинки кам’яним вугіллям чи газом, що теж добувають із землі.
— Яку загальну назву можна дати вапну, піску, глині, кам’яному вугіллю, газу?
— Поясніть назву «корисні копалини». Наведіть їх приклади.
— Як різняться між собою корисні копалини? Розкажіть і наведіть приклади.
— Чому нафту називають «рідким золотом»?
— Для видобутку яких корисних копалин будують бурові установки?