Ключові зміни оновлених програм 6-9 класів з географії

1. Головним у оновленні програм ми вважаємо перехід до компетентнісного підходу. На перше місце в структурі програми поставлено очікувані результати навчальної діяльності учня. За такого підходу чітко видно, якими компетентностями має оволодіти дитина при вивченні теми. Змістова частина програми в даному разі стає похідною компетентнісної частини. Учителю не потрібно концентрувати увагу на змісті матеріалу, бо у нього є дороговказ – компетентності, якими має оволодіти дитина і під ці компетентності будує виклад навчального матеріалу.

2. Пропонована структура програми є, на нашу думку, максимально інформативною для вчителя, адже у ній чітко висвітлені знаннєвий, діяльнісний та оцінно- ціннісний компонент, змістова частина. Дана структура, на наш погляд, дозволяє вчителю більш об’єктивно оцінити досягнення учня.

3. Значна частина пропозицій стосувалась структури навчального плану, кількості годин на викладання географії, але зміна структури навчального плану не входила до нашої компетенції, тому подібні пропозиції не могли бути розглянуті.

4. Зміст оновлених програм був вибудуваний під наскрізні змістові лінії: «Екологічна безпека та сталий розвиток», «Громадянська відповідальність», «Здоров’я і безпека», «Підприємливість та фінансова грамотність». Дані змістові лінії є ключовими для формування громадянина України, людини, яка на практиці і з користю для себе може використати набуті знання.

5. У 8 класі за багатьма пропозиціями ми вилучили питання «Геополітика» із теми «Географічний простір України» як занадто складне для учнів 8 класу. Усунуто ряд недоречностей зі змістової частини. Наприклад, «Географічні аспекти поширення релігій в Україні» не мають особливого смислу для вивчення. У 9 класі робоча група додала у розділі «Вторинний сектор» питання «Виробництво будівельних матеріалів», яке було відсутнє у попередній редакції програми і яке є достатньо важливим у процесі вивчення економіки України.

6. Враховано або частково враховано близько 30% пропозицій коментаторів. Враховані пропозиції дали можливість осучаснити програму, наблизити її до реального життя, уникнути деяких помилок та невідповідностей.

7. Вирішено регламентувати години тільки за розділами, тобто вчителю самому надана можливість визначати кількість годин на вивчення тієї чи іншої теми в залежності від своїх можливостей, уподобань, умов роботи та учнівського контингенту.

8. Вчителю надана можливість переставляти за необхідності теми в межах розділу.

9. Деякі практичні роботи пропонуються на вибір вчителя відповідно до можливостей та умов його роботи.

10. Запропонований розподіл годин за розділами і темами у програмах курсів географії є орієнтовним і може бути змінений вчителем в обсязі до 20% передбаченого програмою часу. Теми досліджень з географії є рекомендаційними.

11. Значна кількість пропозицій стосувалась поняття “Геополітика” у 8 класі як такого, що є заскладним для учнів даної вікової групи. Тому з проекту програми вилучено поняття “Геополітика”.

12. Ще одна проблема: розгляд географії населення у курсі 8 класу. Робоча група розуміла деяку штучність такого перенесення суспільно-географічної теми у природничий курс. Але запланований обсяг матеріалу у 9 класу не дає можливості перемістити туди ще й вивчення географії населення.

13. Досить багато було пропозицій щодо вилучення зі змістової частини програми питання прямокутних координат у темі «Топографічна карта». Так, ці питання є складними для вивчення, але зважаючи на те, що Україна перебуває у стані війни, для наших воїнів просто життєво необхідні знання з картографії та топографії, вважаємо, що дане питання є дуже важливим для вивчення на сучасному етапі.

Залишити коментар

Ваша електронна адреса не буде опублікована.Обов'язкові поля позначені *

*