Гриневич: 25% працездатного населення міст обласного значення та ОТГ працюють у сфері освіти

25% працездатного населення міст обласного значення та ОТГ працюють саме в сфері освіти і сплачують податки на місцевий рівень. Це зазначила Міністр освіти і науки України Лілія Гриневич під час форуму на тему «Децентралізація у сфері освіти» сьогодні, 23 листопада 2017 року.

«30% населення залучені до отримання освітніх послуг, близько 45% ваших бюджетів на місцях, а подекуди й більше, – це видатки саме на освіту. Усе це свідчить про те, що процес децентралізації без освітньої складової однаково неможливий, як реформа освіти без децентралізації. Освіта – одне із головних зобов’язань місцевої влади. Громада залежить від якості освіти, освіта є одним із основних факторів єднання громади. Це майданчик, де можуть створюватися нові соціальні зв’язки та контакти між жителями», – додала Міністр, спілкуючись з представниками місцевої влади.

Важливим фактором у цьому процесі є створення опорних шкіл.

«Планувалося, що опорна школа стане ініціативою нових об’єднаних територіальних громад, які будуть зацікавлені в побудові якісної освіти для своїх дітей. Так, власне, і є, адже 134 з 450 опорних шкіл, що наразі функціонують в Україні, створені саме знизу, з ініціативи новоутворених громад. І тенденція порівняно з минулим роком покращується. Якщо в аналогічний період минулого року зі 135 опорних шкіл 20, тобто 15% від загальної кількості, були створені в ОТГ, то цього року вже 30% опорних шкіл функціонують саме в ОТГ. Важливо зазначити, що опорні школи – це не просто місце, куди довозять дітей, це нова якість української освіти», – розповіла Лілія Гриневич.

Вона також додала, що держава розуміє свою відповідальність та вкладає значні кошти в розвиток опорних шкіл. Так, протягом 2-х років з державного бюджету на закупівлю автобусів для підвезення дітей до опорних шкіл виділено 500млн грн, а на обладнання їх природничо-математичними кабінетами – ще 500 млн. Водночас у 2017 році для ОТГ було виділено окрему субвенцію у 300 млн грн на ці витрати.

Нагадуємо, що Міністр освіти і науки України Лілія Гриневич під час зустрічі з керівниками місій країн-членів ЄС розповіла, що «є 2 фактори, які мають впливати на модель навчання для школярів з національних громад, – мовна сім’я їхньої материнської мови та мовне середовище дітей».

Залишити коментар

Ваша електронна адреса не буде опублікована.Обов'язкові поля позначені *

*