Елементи конструкції велосипеда, що впливають на безпеку руху. Одяг для велосипедиста (6 клас. Основи здоров’я)

Елементи конструкції велосипеда, що впливають на безпеку руху. Одяг для велосипедиста. Засоби безпеки велосипедиста.

Мета: ознайомити учнів із важливими елементами конструкції велосипеда, перевагами і недоліками цього виду транспорту; розвивати увагу та швидкість реакції; виховувати відповідне ставлення до обов’язків велосипедиста.

Обладнання: підручники, відео сюжет, папір формату А4, олівці, картки.

Хід уроку

 І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ.

Привітання вчителя. Установка на позитивний настрій.

Дітям пропонують пригадати щось приємне, похвалити себе за добрий вчинок, добре виконану роботу.

ІІ. ДИФЕРЕНЦІЙОВАНА ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

1.Одна група моделює ситуації, друга – називає номери рятувальних служб, до яких потрібно звернутися в цій ситуації.

2.Читання інструкцій у разі екстреної ситуації (за вибором):

а) якщо сигнал небезпеки чути в домашніх умовах; б) якщо сигнал небезпеки чули у школі; в)якщо про небезпеку чули в громадському місці.

ІІІ.  АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ

Вправа «Мозковий штурм»

  • Хто вміє кататися на велосипеді?
  • У кого з вас є велосипед? Як часто ви на ньому їздите?
  • Чи знаєте ви правили експлуатації велосипеда?
  • Назвіть переваги і недоліки велосипеда.

ІV. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ Й МЕТИ УРОКУ

  1. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
  2. Розповідь учителя або учнів про історію створення велосипеда
  3. Перегляд відеосюжету 
  4. Робота в групах

1 група. Ознайомлення з елементами конструкції велосипеда, що впливають на безпеку руху, та підготовка повідомлення.

2 група. Одяг для велосипедиста: особливості, відмінності від повсякденного. Ознайомлення з відповідним матеріалом та підготовка повідомлення.

3 група. Засоби безпеки велосипедиста. Підготовка повідомлення.

  1. Презентація роботи груп, обговорення

VІ. ОЗДОРОВЛЮВАЛЬНА ВПРАВА. МАТЕМАТИЧНИЙ ЕТЮД «ХЛОПЦІ НА ВЕЛОСИПЕДІ»

Вправу виконують сидячи на стільці. Удома  її можна виконувати, лежачи на підлозі.

Швидко їде Федір                 (1)

На велосипеді                        (2)

Аза ним ще 5 хлоп’ят .           (3)

Скільки хлопців їде в сад?    (4)

В.п. – сидячи на стільці, основи долонь упираються в сидіння стільця.

1 – 2. Виконувати ногами рухи велосипедиста, який крутить педаплі.

3 .  «Відірвати»   руки від стільця і «триматися» за уявне кермо .

  1. «Тримаючись» за кермо, злегка нахилити тулуб вправо («скільки хлопців»), потім вліво(«їді в сад»).

На рахунок 3-4 припиняти рухи ногами.

У кінці етюду всі разом голосно дають відповідь : «Шість»

При повторному виконанні етюду кількість хлоп’ят ( 3-й рядок )можна змінювати  .

Вправа сприяє розвитку м’язів ніг, уважності, стійкості сприймання .

VІ. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ

1.Графічний диктант

Учні відповідають на запитання – твердження. Використовуючи розділові знаки: «+»(якщо відповідь «так»)  і «-»(якщо  – «ні»).

Запитання-твердження

1)  Велосипед краще купувати « з рук», а не в спортивному магазині.

2)  Розмір велосипеда визначають за відстанню від центра каретки до верхнього краю підсідельної труби.

3)  Усі вузли змащують технічним вазеліном, крім тріскачки.

4)  Висота сідла не має ніякого значення.

5)  Сідло закріплюють на рамі.

6)  Шини обов’язково треба помпувати.

7)  Кермо має бути жорстко закріплене.

8)  Можна спокійно кататися на велосипеді без гальм.

9)  Велосипед обов’язково повинен мати дзвінок.

10)Одяг велосипедиста не має значення.

Відповіді : 1) – ; 2) +; 3) + ; 4) – ; 5) – ; 6)+ ; 7)+ ; 8) – ; 9)+ ; 10)- .

2.Тест для велосипедистів (на увагу та швидкість реакції)

№1

Якомога швидше знайти очима на таблиці числа від 1 до 30(40 сек)

2112307120
6291517318
1948282513
2422210527
26914112316

 

№ 2(в парах)

Одному учню потрібно несподівано плеснути в долоні другому, а другий своєчасно має прибрати їх.

VІІІ. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

  • Що нового дізналися на сьогоднішньому уроці?
  • Що найбільше запам’яталося?

ІХ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ  (РІЗНОРІВНЕВЕ)

І рівень – опрацювати  матеріал підручника,с_____

ІІ рівень – повторити Правила дорожнього руху для пішоходів , велосипедистів.

ІІІ рівень – змоделювати ситуації щодо безпеки велосипедистів.

 

ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДЛЯ ВЧИТЕЛЯ

Шолом

Їздячи на велосипеді , надягайте спеціальний шолом.  Він захищає голову від пошкоджень у разі падінь.

Шолом має бути відповідного розміру. Він не повинен бути ні дуже тугим, ні дуже вільним. Відповідний шолом повинен бути зручним для голови. Приміряйте шолом у магазині, перш ніж його купувати.

Шолом має сидіти на голові так, щоб він захищав також і лоб. Головне , щоб у разі падіння шолом залишався  на голові.

Велосипедні шоломи продають,наприклад , у вело магазинах, спортивних магазинах і супермаркетах. Продавці порадять, який шолом краще вибрати. Перевірте , щоб на шоломі був знак СЕ. Шоломи з таким знаком перевірені і схвалені.

Велосипедне устаткування

Кращий велосипед – той, який підходить за розміром. Тоді на ньому легко їздити. Потрібно проводити технічний огляд велосипеда принаймні один раз на рік.

Якщо ви самі не можете провести технічний огляд або полагодити свій велосипед  – відвезіть його у веломайстерню.

Велосипедне устаткування включає:

  • хороші гальма,
  • світловідбивачі спереду,ззаду, на колесах і на педалях,
  • фара(ліхтар)для руху в темну пору доби,
  • дзвінок(сигнал),
  • велосипедист також може використовувати світло відбивальні нашивки на одязі.

З історії розвитку велосипеда

         Перші згадки про пристрої з двома колесами, на яких може переміщуватися людина, зустрічаються в ХV столітті. До цього періоду  належать відомості про Міхаеле Каслері, возових справ майстра. Побудований ним прототип велосипеда – це були два звичайних возових колеса , осі яких закріплюються між ніжок спеціальної лавки. Висота лавки була такої , щоб, сидячі на ній верхи, людина могла вільно могла діставати ногами до землі. Приводили в рух цей агрегат просто – відштовхуванням ногами від землі.

Наступний технічний крок на шляху розвитку велосипеда був зроблений бароном Карлом Дрейзеном. Скориставшись ідеєю Каслера, Карл Дрейзен  1817 року ввів у конструкцію двоколісного самоката ввів у конструкцію двоколісного самоката невелике, але дуже важливе вдосконалення – кероване переднє колесо. Це сильно полегшувало життя «вершникові», позбавляючи його необхідності піднімати й розвертати на поворотах  важку конструкцію вагою в 120 кілограмів.

Початком промислового виробництва велосипедів можна вважати 1870 рік,коли англієць Хілман почав виробництво і продаж двоколісних металевих велосипедів, які отримали назву «павук». Велосипед-«павук» – це конструкція, що мала дуже велике переднє колесо, оснащене педалями, і маленьке заднє. Такі велосипеди мали масу недоліків – були дуже нестійкі та важкі в керуванні. Перші «павуки» не мали гальм, і якщо б такий велосипед покотився під гірку, то нещасний випадок був би цілком імовірний. Через деякий час передні колеса «павуків» стали оснащувати гальмами, що значно знизило небезпеку.

Наступний прорив у розвитку велосипеда був зроблений людиною, далекою від технічних професій. Як це не дивно, ним виявився ветеринарний лікар. Щоб полегшити життя своєму синові , він придумав велосипедні шини. Спочатку шини Данлопа заповнювалися водою, але, через велику вагу колеса, винахідник вирішив використовувати стиснуте повітря.

Остаточний поштовх до масового поширення велосипедів, наближених за своєю будовою до сучасних , дав винахід ланцюгової передачі. Це відкриття було зроблено в Англії. З цього моменту починається історія розвитку сучасного велосипеда.

Завантажити: Елементи конструкції велосипеда, що впливають на безпеку руху. Одяг для велосипедиста (6 клас. Основи здоров’я) (Розмір: 23.7 KB, Завантажень: 4)
  

Залишити коментар

Ваша електронна адреса не буде опублікована.Обов'язкові поля позначені *

*