Перерва

Cьогодні у більшості шкіл заохочується мовчання та послух, – Лілія Гриневич

Про це, на свої сторінці фейсбук, пише Міністр освіти Лілія Гриневич:

Школа зовсім не вчить говорити – це одна з основних претензій до нашої середньої освіти від учасників та переможців міжнародних заходів, проведених під егідою МАН. Сьогодні з ними ми обговорювали все – від #НУШ та підтримки талантів, до їхніх вражень про міжнародні події.

А й справді, як школа може навчити говорити, презентувати себе, логічно аргументувати свою думку, якщо сьогодні у більшості шкіл заохочується мовчання та послух. Ба більше, діти бачать проблему значно глибше ніж окремі освітяни, адже справа не тільки і не стільки в ораторському мистецтві, а в здатності відкритися та вільно говорити про свої ідеї.

Мене вразила історія дівчини, яка розповідала, що коли вона лише починала свій шлях в МАН, саме вміння презентувати та захищати свою роботу було для неї найбільшим викликом.

Звісно, я отримала і за неточності в програмах. Фізика та математика, біологія і хімія – предмети, що є надзвичайно суголосними між собою, водночас нема не те що інтеграції, а й програми не синхронізовані між собою.

Інтеграція – окрема розмова. Ці діти вже звикли на міжнародних конкурсах вирішувати інтегровані та міждисциплінарні завдання, і не розуміють, чому в Україні не так.

Ці молоді люди вже фактично відстрілялися від школи. Але як би заохотити говорити про шкільну реформу саме учнів чи недавніх випускників. Адже в складному процесі написання стандартів та битви предметників за години, першою жертвою стає саме голос учнів.

Раніше ми повідомляли, що “Вчитель, який безпосередньо навчає дитину в школі, не може бути репетитором — це конфлікт інтересів”,- Лілія Гриневич

  
Теґи
Back to top button
Close