Батьківські збориГоловнеКласному керівникуФайли

Батьківські збори і медіаграмотність: ви це зможете

Ви часто в історіях успіху розказували про те, як учні, натхненні медіаграмотними уроками, ділились своїми новими знаннями із друзями та родичами. Коли медіаграмотність поширюється не лише між учнями та вчителями, а й між батьками, то це має ще кращий ефект на формування критичного мислення в суспільстві.

Коли ще можна залучити батьків, якщо не під час батьківських зборів? У цьому випуску ділимось із вами ідеями, як ви можете організувати медіаграмотні батьківські збори самостійно, зважаючи на нестабільну епідеміологічну ситуацію в країні.

Медіаграмотність може стати темою окремих батьківських зборів або ж лише їхньою частиною. У будь-якому випадку вам у нагоді стануть наші універсальні медіаграмотні вправи, які будуть цікавими не тільки для школярів, а й для їхніх батьків. Ось кілька ідей щодо використання:

  • Аналіз медіаматеріалів на дотримання журналістських стандартів. Роздайте учасникам будь-які журналістські матеріали (це можуть бути новини з місцевих інтернет-видань чи друкованих ЗМІ). Ознайомте їх із роздаткою «Журналістські стандарти» та попросіть у групах проаналізувати, наскільки медіа, які вони споживають, дають своїй аудиторії «якісний продукт». Додатково можете ознайомити їх із прикладами джинси та ознаками джинси із роздатки.
  • Такий же аналіз медіаматеріалів можна провести на виявлення фактів і суджень. На допомогу прийде також роздатка з теорією.
  • Типові маркери фейків. Оберіть будь-який фейк із соцмереж і разом з учасниками виокреміть основні ознаки таких повідомлень, наприклад, велика емоційність, заклик до поширення, відсутність джерела та фактів. Також ви можете використати для цієї вправи «Колесо емоцій», за допомогою якого учасники будуть фіксувати свою першу емоцію, яку викликав текст, і ту, яка у них виникла після того, як вони дізнались, що це фейк. Свіжі приклади фейків та їх спростувань ви можете знайти на сторінках фактчекерських ініціатив – «StopFake», «БезБрехні», «По той бік новин».
  • Мова ворожнечі та інклюзивний словник. Обговоріть із батьками важливість уживання толерантної лексики, ознайомте їх зі словником толерантної лексики. Можете робити це через аналіз медіаматеріалів, у яких вживається некоректна лексика як приклад того, що не завжди варто повторювати те, про що і як саме пишуть у медіа.

Усі вище зазначені вправи ви можете виконувати як наживо, так і онлайн (на допомогу прийдуть онлайн-інструменти Menti, Slido, Padlet та інші, про які ми розповідали у попередніх випусках). Нагадуємо, що вправи та роздатки можна знайти в папці з уроками за покликанням тут.

Загальні поради:

  • на початку заходу розкажіть батькам про вашу участь у проєкті «Вивчай та розрізняй: інфо-медійна грамотність» та дайте коротку інформацію про нього. Це покаже їм зусилля, які ви вже робите, щоб учні були медіаграмотними;
  • розпочинайте захід із чогось, що привертає увагу та зацікавлює. Це можуть бути яскраві приклади фейків на шкільну тематику, які батьки вже могли десь бачити. Таким чином ви підведете їх до важливості медіаграмотності в повсякденному житті;
  • заохочуйте групову роботу – це не лише покращить закріплення певних навичок, а й сприятиме налагодженню роботи батьків як команди. Ідеї та вправи для групової роботи ви також знайдете у посібнику вправ, які розвивають навички інфомедійної грамотності. Онлайн-формат також дозволяє реалізовувати групові формати роботи.

Окрім виконання практичних вправ, вдалою ідеєю буде запрошення експертів, які можуть розповісти батькам більше про цифрову безпеку для сім’ї. Онлайн-формат дозволить вам не обмежувати себе спікерами, адже вони можуть долучитися з будь-якого місця/міста. Наприклад, на віртуальних батьківських зборах, які проводив IREX у межах Усесвітнього тижня медіаграмотності, були експерти з різних сфер, а також запрошена юна блогерка. Вони ділилися своїми порадами щодо того, як батьки можуть уберегти своїх дітей від небезпек віртуального світу (переглянути запис наших батьківських зборів можна тут). Бажаємо успіхів і цікавих зустрічей із батьками!

Матеріал розроблено IREX в рамках проєкту «Вивчай та розрізняй: інфо-медійна грамотність»

Back to top button