Засоби змалювання взаємин людини й тварини в оповіданні Марії Морозенко «Вірність Хатіко» (5 клас. Українська література)
Автор: Щепковська Лариса Миколаївна
Навчальний заклад: Рівненський навчально-реабілітаційний центр “Особлива дитина”
Тема. Засоби змалювання взаємин людини й тварини в оповіданні Марії Морозенко «Вірність Хатіко». Послідовність подій у творі. Ідея гуманістичних цінностей.
Мета. Формувати вміння характеризувати емоційний стан персонажів твору, їхню поведінку та вчинки; проводити паралелі між образами й ситуаціями, зображеними у творі, і власним життєвим досвідом для формування базових морально-етичних норм,формулювати висновки відповідно до поставленого завдання на основі аналізу твору щодо возвеличення людського гуманізму;
розвивати вміння наводитикілька аргументів і прикладів на підтвердження власної позиції, використовуючи цитати з тексту для увиразнення власних поглядів щодо важливості утвердження гуманістичних цінностей;
корегувати вміння робити аналіз своєї діяльності на уроці;
виховувати любов до живої природи, чуйність, милосердя, доброту, співчуття.
Обладнання: ноутбук, ламінатор, картки, фото собак.
Тип уроку: комбінований урок: урок засвоєння знань, навичок і умінь, творче застосування їх на практиці.
Методи: дослідницька робота, критичне читання, робота в парах.
Прийоми: кроссенс, ребуси, хмари слів, кола Вена; вправи: «Долонька», «Чи уважний ти читач?», «Незакінчене речення».
Теорія літератури: оповідання про тварин (анімалістичне).
Мистецький контент: кіномистецтво – «Хатіко: Найвірніший друг» (режисер – Лассе Галльстрем).
Міжпредметні зв’язки:зарубіжна література – анімалістичні твори, цитати зарубіжних письменників; географія – географічне положення Рівненщини, Японії, м. Токіо; історія – дослідження фактів про Хатіко; пізнаємо природу – життя тварин; технології – ламінування.
Очікувані результати:
Учень/учениця
відповідає на запитання за змістом почутого повідомлення;
стисло переказує зміст твору про природу;
унаочнює та візуалізує почуте повідомлення (самостійно або з допомогою вчителя), використовуючи різні засоби (схеми, таблиці тощо) для відтворення змісту, структурування навчальної інформації;
розрізняє пейзажні та анімалістичні твори;
виявляє взаємозв’язок змісту творів про природу із власними потребами для особистісного розвитку;
наводить кілька аргументів і прикладів на підтвердження власної позиції, використовуючи доречні цитати з тексту для увиразнення власних поглядів щодо важливості збереження природи, утвердження гуманістичних цінностей;
формулює висновки відповідно до поставленого завдання на основі аналізу твору щодо возвеличення людського гуманізму;
характеризує емоційний стан персонажів твору, їхню поведінку та вчинки, виявляючи толерантність;
проводить паралелі між образами й ситуаціями, зображеними у творі, і власним життєвим досвідом для формування базових морально-етичних норм.