Тема: УКРАЇНСЬКА АБЕТКА. РУКОПИСНІ БУКВИ УКРАЇНСЬКОЇ АБЕТКИ (2 клас. Українська мова)
Мета: закріплювати знання учнів про українську абетку, назви літер за абеткою; збагачувати словниковий запас учнів; розвивати навички звуко-буквеного аналізу слів, спостережливість; закріпити вміння каліграфічного письма малих букв українського алфавіту; виховувати інтерес до навчання.
Хід уроку
ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
- Перевірка домашнього завдання (с. 9, вправа 15)
— Дайте правильну відповідь на запитання вчительки.
- Хвилинка каліграфи
Аа ай об ат ал ам ан ва ка ау
Абетка азбука алфавіт і алфавіт
Ми вивчаємо українську абетку.
- Робота над загадкою
- Коли хочеш ти читати,
То мене повинен знати!
А коли мене не знаєш,
То нічого не вгадаєш. (. Абетка)
— Які ви знаєте близькі за значенням слова до слова абетка? (Азбука, алфавіт)
— Що означають ці слова? (Сталий порядок розташування всіх літер певної мови.)
— Назвіть послідовно звуки у слові українську.
— Чим позначаються звуки мовлення на письмі?
— Чим букви відрізняються від звуків?
— Чого в українській мові більше: букв чи звуків?
III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
— Сьогодні ми продовжимо ознайомлення з українською абеткою.
- ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
- Повідомлення вчителя
— Слово алфавіт походить від назв перших двох букв грецького алфавіту — альфа і бета,або віта. Слово азбука утворилося від складання староросійських назв букв аз і буки,якими починався алфавіт, а слово абетка — від сучасних назв цих букв («а» і «бе»).
Учні читають українську абетку або розказують її напам’ять.
- Первинне закріплення
АБЕТКОВА ПІСЕНЬКА
Абеткову пісенькуВесело співать.
Абеткову пісеньку Треба добре знать. А, Бе, Ве — Коник у траві живе, Ге, Ґе, Де, Е — Мама донечку веде, Є, Же, Зе — По стежині жук повзе, И, І, І і И — Гріється на сонці змій, Ка, еЛ, еМ — Лисенятко під кущем, |
еН, О, Пе —Песик носиком сопе,
еР, еС, Те — В полі житечко росте, У, еФ, Ха — Я сміюся — ха-ха-ха! Це, Ча, Ша — Кіт в дорогу вируша, Ща, Ю, Я — Гарна пісенька моя, Знак м’який Ь — Помічник він мовчазний, Не мовчи, А абеточку учи. |
— Назвіть букви української абетки, назви яких закінчуються на [а]. (а, к, х, ш, щ)
— Яка буква в українській абетці стоїть п’ятою?
а) ґ; б) г; в) д; г) е.
- Фізкультхвилинка
УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ
- Робота за підручником (с. 9-10)
Вправа 16
— Пригадайте українську абетку (алфавіт).
— Згадайте малі букви — друковані й рукописні. Прочитайте їх напівголосно.
— Яка буква не позначає окремого звука?
— Прочитайте, як ще називають букву й.
— Назвіть букви, назви яких закінчуються на е (наприклад, «бе», «ве»…).
— Пограйте у гру «Звуки і букви». Один учень чітко вимовляє будь-який звук або звуки, а інший — називає відповідну букву. Наприклад: [ґ] — «ґе»; [н], [н’ ] — «ен»; [о] — «о».
Вправа 17. Учні називають рукописні букви і записують їх за зразком, усно добирають слова, у яких треба писати ці букви.
— Запишіть три слова (на вибір). Послідовно назвіть усі букви в цих словах.
Вправа 18. Учні порівнюють слова рак і мак, називають, якими звуками вони різняться, складають два речення з цими словами.
Вправа 19. Учні знаходять у лівому і правому стовпчиках слова, які різняться одним звуком, записують слова за зразком і підкреслюють у них різні букви.
— Назвіть звуки і букви у слові ґанок.
Ґанок — трохи піднятий над землею майданчик перед дверима будівлі, може мати навіс або дах з наметом, сходи, огородження.
- Гра «Додай букву»
— Додайте на початку або в кінці слова букву, щоб утворилося нове слово. (Луг, коса, рак, риба, мак, оса)
ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ
— У якому зі слів кількість букв і звуків однакова?
а) Джміль; б) лось; в) заєць; г)їжак.
VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
С. 1 0 ,вправа 20.
Завантажити: Тема: УКРАЇНСЬКА АБЕТКА. РУКОПИСНІ БУКВИ УКРАЇНСЬКОЇ АБЕТКИ (2 клас. Українська мова) (Розмір: 13.3 KB, Завантажень: 236)