Конспекти уроків правознавстваПозаурочна робота з історії та правознавстваФайли

Юридичний батл (9-11 класи)

Автор: Журид Світлана Олександрівна

Навчальний заклад: Роменський коледж Державного вищого навчального закладу «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана»

Юридичний батл

Ведучий 1: Добрий день, шановні друзі !

Ведучий 2: Ми раді вітати всіх вас.

Ведучий 1: З моменту, коли на Землі з’явились люди, виникло головне питання: що дозволено, а що ні?

Ведучий 2:  Високо на світлому Олімпі царював Зевс оточений сонмом богів. З Олімпу розсилає  він свої дари і утверджує на землі порядок і закон.

Ведучий 1: В руках у Зевса долі людей, щастя та нещастя, добро та зло, життя і смерть. Дві великих посудини   стоять у воріт його палацу. В одному сосуді дари добра, в іншому – зла.  Горе тому, хто порушує установлений Зевсом порядок.

Ведучий 2:  У трона Зевса стоїть  богиня, берегиня законів. Вона скликає по велінню Зевса богів на Олімпі і народні збори на Землі, спостерігає , щоб не порушувалися порядок і закон.

Ведучий 1: Це Феміда – богиня правосуддя в грецькій міфології. Вона зображувалася з пов’язкою на очах ( символ безпристрасності) і терезами в руках.

Ведучий 2: Право існує дуже давно. Знання права заслуговує найбільшої поваги. І сьогодні чотири команди правових експертів зібралися на турнір, щоб обговорити і пролити світло, на  важливі  питання справедливості і закону. Але спочатку давайте познайомимося. Шановні команди, представтесь, будь ласка, і скажіть своє гасло.

 (команди називають свій девіз та назву команди)

Ведучий 1: Команди грають протягом чотирьох турів. Після першого та другого турів вибуває по одній команді, які набрали найменшу кількість балів.

Ведучий 2: Дозвольте представити вам членів журі…

Ведучий 2:    Мораль і Право, Право і Закон –

Рушійні сили для життя людини.

А їх знання надасть нам вірний тон

І розвиток держави України.

І тур. РОЗМИНКА

  • 1 конкурс «Знай закони»;
  • 2 конкурс «Правовий бліц».

Ведучий 1. Почнемо І тур. РОЗМИНКА. У ньому беруть участь  всі чотири команди по черзі.  Кожна команда відповідатиме на свої питання. За результатами 2 конкурсів розминки команда, яка набирає менше всього балів, вибуває,  і в наступних  турах  участі не бере.

Ведучий 2. Щоб розпочати змагання, потрібно визначити, яка команда першою розпочне, для цього капітани команд тягнуть карточки з номером.

Ведучий 1: Перший конкурс розминки називається «Знаєш – відповідаєш».  На обдумування дається 10 секунд. За кожну правильну відповідь нараховується 2 бали.

1 конкурс «Знаєш -відповідаєш»

Ведучий 1: Згідно жеребкування право виступити першою має команда …

Питання для 1-шої команди :

На прийняття цього документу вплинули Перша і Друга світові війни. Книга рекордів Гіннеса описує його як світовий «Найбільше перекладений документ». Що це? (Загальна Декларація прав людини)

Ведучий 1: Запитання для 2-гої команди:

Загальна Декларація прав людини стверджує, що «всі люди народжуються вільними і рівними в своїй гідності та правах», але називає дві категорії людей, які мають право на «особливе піклування», тобто на певні привілеї. Назвіть і ви  ці дві категорії людей із легальними привілеями, які не порушують принципу соціальної справедливості. (дитинство та материнство)

Ведучий 1: Питання для 3-тьої команди:

У ст. 26 Загальної Декларації прав людини говориться так «Вона повинна бути спрямована на повний розвиток людської особистості і збільшення поваги до прав людини і основних свобод…». Про що йде  мова? (про освіту)

Ведучий 1: Питання для 4-тої команди:

Говорять, що талант людина отримує від Бога. А що свідомо дають дитині батьки згідно Декларації прав людини? (ім’я)

2 конкурс «Правовий бліц»

Ведучий 2.  Переходимо до другого конкурсу розминки «Правовий бліц».

Кожній команді протягом 1 хвилини буде задано по 8  питань. За кожну правильну відповідь нараховується 1 бал.

І КОМАНДА

  1. 1. З якого віку в Україні дозволено одружуватись дівчатам? (з 18 років)
  2. 2. Яким двом пасажирам, згідно з правилами міжнародних авіаперевезень, не можна перебувати в одному ряду крісел салону літака? (Кішці і собаці)
  3. Особа, яка надає допомогу і виступає захисником у суді ( Адвокат)
  4. Доказ того,що підозрюваний у скоєні злочину був у цей час зовсім в іншому місті ( Алібі)
  5. У якому випадку щодо неповнолітніх застосовується адміністративний арешт? (У жодному випадку)
  6. Навмисні дії,що грубо порушують громадський порядок і виражають неповагу до суспільства (Хуліганство)
  7. Як називається перший збірник законів у Київській Русі? («Руська правда»)
  8. 3 якого віку дитина має право самостійно розпоряджатись своїм заробітком, стипендією чи іншими доходами? (З 14 років)

ІІ КОМАНДА

  1. Будучи Першим Консулом Республіки, Наполеон Бонапарт приймав закони, задаючи своїм радникам два традиційні питання. Першим йшло: «Чи справедливий закон?». Назвіть друге запитання. («Чи корисний закон»)
  2. Так називали право шляхти у Речі Посполитій, а зараз – право президента у президентській республіці. (право вето)
  3. До якого суду може звернутись за захистом своїх порушених прав дитина після використання всіх національних засобів правового захисту? (Європейський суд з прав людини)
  4. Державний озброєний орган виконавчої влади, який захищає життя, здоров’я, права і свободи громадянина України ( поліція)
  5. Суд несправедливий, коли суддя ….. (Брехливий)
  6. Надана законами держави можливість здійснювати що-небудь ( Право)
  7. Карне, суспільно небезпечне, заборонене діяння, що посягає на власність, життя і здоров’я людини, права і свободи громадян ( Злочин)
  8. 8. Особа, що намагається отримати несанкціонований доступ до комп’ютерних систем, як правило з метою отримання секретної інформації. (Хакер)

ІІІ КОМАНДА

  1. Перший документ народженої дитини (Свідоцтво про народження)
  2. Він може бути цивільним, адміністративним, кримінальним ( Кодекс)
  3. 3. Добровільне об’єднання громадян країни за певними політичними поглядами ( Партія)
  4. Незаконне розповсюдження інтелектуальної власності в Інтернеті (Піратство)

5.Особа, наділена державою юридичними правами та обов’язками (Громадянин)

  1. 6. Із якого віку людина може брати участь у виборах? (Із 18років)

7.Злочин проти навколишнього середовища, незаконне полювання (Браконьєрство)

  1. У часи Івана Грозного в Росії закони були дуже суворими. Наприклад, того, хто курив, чекала смертна кара. А що чекало тих, хто нюхав тютюн? (Їм відрізали носи)

ІV КОМАНДА

  1. Основний документ громадянина (Паспорт)
  2. З якого віку дитина може змінити своє ім’я (16 років)
  3. 3. З якого віку в Україні дозволено одружуватись хлопцям? (з 18 років)
  4. Документ, необхідний для проведення арешту або обшуку. ( Ордер)
  5. Виникли вони давно. Одні зникли, інші з’явилися. Зараз вони усі різні і мають різне призначення. Свої були у піратів, є спортивні, військові… Назвіть найголовніші з них. (Державні прапори)
  6. 7. Скажіть давньогрецькою мовою «влада народу». ( Демократія.)
  7. Універсальна політична форма організації суспільства. (Держава.)

Ведучий 1: Закінчився І тур правового батлу і ми повинні оголосити команди, які будуть брати участь у 2 турі гри. Слово журі.

(оголошуються результати І туру)

Ведучий 1: Оголошується  2 тур гри, який називається «ПОДУМАЄМО ПРО НАСЛІДКИ», в якому 2 конкурси:   1. «Права людини і Україна. Революція Гідності»;

  1. «Майнові злочини»;

Конкурс 1. «Права людини і Україна. Революція Гідності»

Питання для всіх команд

Ведучий 1: Шановні правознавці, давайте згадаємо події Революції Гідності.

У ніч з 29 на 30 листопада 2013 року правоохоронні органи розігнали «Студентський Майдан» — безстроковий мирний мітинг на підтримку євроінтеграції. За офіційною версією це було зумовлено необхідністю очищення площі для встановлення новорічної ялинки. Це сталося близько 4 ранку, коли на площі залишалася незначна кількість людей (за різними оцінками від 200 до 400 осіб), переважно молодь та студенти, частина з яких спали. Під час силового розгону мирного зібрання міліція показово застосовувала невиправдану силу та спецзасоби. Людей, які не чинили жодного спротиву, незалежно від віку та статті, били кийками, ногами та переслідували.

Страшні кадри того, як силовики били дітей, жінок, людей похилого віку облетіли весь світ. Саме в той момент всім стало зрозуміло, що мета Євромайдану – не просто євроінтеграція, а повна зміна влади. Саме тоді і почалася Революція Гідності.

Відео(фрагмент з Революції Гідності)

Необхідно визначити, які права людини було порушено, згідно Конституції України? Команди, спираючись на Конституцію України, дають письмову відповідь і віддають журі. За правильну відповідь команда отримує 5 балів.

Правильна відповідь:

  • ст. 21 Конституції України – право на рівність;
  • ст. 27 Конституції України – право на життя;
  • ст. 28 Конституції України – право на повагу до гідності. Ніхто не може бути підданий катуванню, жорстокому поводженню;
  • ст. 29 – Конституції України – право на свободу та особисту недоторканість;
  • ст. 34 Конституції України – право на свободу слова та інформації;
  • ст. 39 Конституції України – право громадян на мирні зібрання.

Гра з уболівальниками

Ведучий 1: А поки команди готуються. Глядачі повинні їх підтримати. Я пропоную, шановним глядачам, відповісти на запитання. Глядач, який першим дав правильну відповідь, отримує 1 бал і має право передати його будь-якій команді.

На ріднім полі шепчуть колоски,
Я рад би знати тихі їх думки.
Я слухав, чув, як кожна колосина
Шептала тихо слово:   (Україна)

В мене є великий хист:
Я співаю, як артист.
Спів той радісний усюди
Дуже люблять слухать люди. (Соловей) 

Говорить доріжка —
Два вишитих кінця:
«Умий своє личко,
Щоб грязюка зійшла,
Щоб мене не забруднити,
Треба вчасно лице мити». (Рушник)

Нас не було – воно було,

Нас не буде – воно буде,

Ніхто ні в кого його не бачить,

А в кожного воно є   (Ім’я)

 Гравці передають свої відповіді журі.

Ведучий 2:  Оголошується 2 конкурс «Майнові злочини».

Кожній команді даються  описи злочинів проти майна громадян. Необхідно сказати, до  якого  виду майнових злочинів належить дане правопорушення, іншими словами,  кваліфікувати  його.

За кожне правильне кваліфікування злочину команда одержує 1балл.

 (на екрані види злочинів: грабіжництво,  крадіжка, шахрайство, розбій)

Ведучий 2:  Питання 1 команді

  1. Схопив шапку з голови перехожого і втік. (грабіж).
  2. В автобусі заліз пасажиру до карману і забрав проїзний квиток. (крадіжка).

Ведучий 2:  Питання 2 команді

1.Відкрив чужий автомобіль і забрав чужу автомагнітолу.  (Крадіжка).

3.Залучив  в азартну вуличну гру шляхом обману та обіграв. (Шахрайство).

Ведучий 2:  Питання 3 команді

  1. Заліз в шкільну роздягальню і забрав чужу куртку (крадіжка).
  2. Погрожуючи ножем, зняв з жінки золоті прикраси (Розбій).

Ведучий 2 : Закінчився ІІ тур правового батлу, і ми надаємо слово журі для оголошення результатів, щоб дізнатися, хто з команд переходить до ІІІ туру.

(Оголошення результатів. До ІІІ туру переходять 2 команди)

Ведучий 1: Оголошується  ІІІ тур гри, який називається «ПРАВОВИЙ СНІГОПАД»

  • 1 конкурс «Чорний ящик»;
  • 2 конкурс «Заверши прислів’я»;
  • 3 конкурс «Віриш-не віриш»

1 конкурс «Чорний ящик» (Правильна відповідь 5 балів)

  1. Цей предмет має правильну форму. За нього часто вмирають люди. Спочатку відігравав роль «символу влади». В середні віки використовувались для різноманітного призначення та часто виступали в якості символів для численних знатних родів, виробничих гільдій, різноманітних міст, релігійних утворень тощо. Є одним із символів держави. Що в чорному ящику? (Прапор)
  2. На Русі нею називали прикрасу, яку носили дружинники на шиї. Кілька століть тому нею позначали злитки металів. У XX ст. вона з’являлася в Україні двічі: перший раз 1 березня 1918 р., другий раз – 2 вересня 1996 р. Що в чорному ящику? (Гривня)

Ведучий 1:  2 конкурс  називається «Заверши прислів’я»

У кожного народу є прислів’я, котрі говорять про те, що добре, а що погано в житті. Пропонуємо вам завершити прислів’я. Правильна відповідь – 1бал. Дається 15 секунд на роздум.

1 команда

  1. У всякого Пашки – свої…………..( замашки)
  2. Краще прясти , ніж ……………….( красти)
  3. За худі діла злетить……………….( голова)
  4. Моя хата з краю – … (нічого не знаю)
  5. Вовк линяє, але натуру …(не міняє)
  6. Чуже добро на користь … (не іде)

2  команда

  1. Чий хліб жуй, того й закон……….( шануй)
  2. На злодії вона горить………………( шапка)
  3. Який вчинок, така й ………………( кара)
  4. З ким поведешся, … (від того й наберешся)
  5. Вір своїм очам, … (а не чужим словам)
  6. Чим далі в ліс, … (тим більше дров)

Ведучий 2:  3 конкурс «Віриш-не віриш»

Ведучий 1: В основу цього конкурсу покладено принцип „Віриш-не віриш”. Питання ставляться таким чином, що на них можна відповісти „Вірю”, або „Не вірю”. Кожній команді по черзі задається питання, на роздуми дається 30 секунд. За кожну правильну відповідь – 1 бал. Відповіді «Вірю – Не вірю» команди показують піднявши відповідний аркуш.

1 команда

  1. Віриш, що забороняється продаж алкогольних, слабоалкогольних напоїв, вин, особами, які не досягли 21 року (не вірю).
  2. Віриш, що в нашій державі діє принцип: „Закон, що дишло, куди повернеш, туди й вийшло”? (не вірю)
  3. Віриш, що воєнний стан в Україні введено до 8 березня 2019 року? ( не вірю)
  4. Віриш, що заповідач у заповіті може позбавити права на спадщину одного, кількох або всіх спадкоємців за законом? (вірю)
  5. Віриш, що неповнолітній у віці до 15 років перебуваючи під наглядом навчального закладу, не буде відповідати за шкоду, заподіяну ним, а відповідальність нестиме навчальний заклад? (не вірю)
  6. Віриш, що, закон не забороняє куріння тютюнових виробів, а також електронних сигарет і кал’янів у ліфтах і таксофонах ( не вірю).

2 команда

  1. Віриш, що громадянин України, якому виповнюється 18 років 31 березня 2019 року має право прийняти участь у виборах Президента України? (вірю)
  2. Віриш, що уряд України зобов’язався зрівняти заробітну платню вчителів із пенсією народних депутатів? (не вірю)
  3. Віриш, що Верховна Рада прийняла закон, за яким кримінальну відповідальність встановлено з 13 років? (не вірю)
  4. Віриш, що закон визнає за подружжям право на вибір прізвища? (вірю)
  5. Віриш, що Україна є членом НАТО? (не вірю)
  6. Віриш, що, закон не забороняє куріння тютюнових виробів, а також електронних сигарет на території навчальних закладів. ( не вірю).

Ведучий 1: Оголошується  4-й тур гри, який називається «ОРАТОРСЬКЕ МИСТЕЦТВО».

Наступний конкурс оцінюється у 5 балів.

Для того, щоб бути Президентом, треба бути чудовим оратором. Уявіть собі новорічну ніч. На циферблаті 23 год. 50 хв. Диктор телебачення, чи просто титри на екрані, віщують: «Новорічне привітання Президента України». Мить, і на екрані – ви.

То ж новорічне привітання до українського народу від команд.

Ведучий 2: Жити серед людей непросто. В суспільстві кожен відіграє певну роль. Права і обов’язки, свобода і відповідальність – тільки в комплексі ці поняття роблять людину людиною, яка живе в суспільстві. Запам’ятайте!  Закони захищають нас. Але незнання закону не звільняє від  відповідальності за його порушення.

Пам’ятайте!

Життя – це шанс, злови його.

Життя – це краса, милуйся нею.

Життя – це радість, насолоджуйся нею.

Життя – це виклик, прийми його.

Життя – це цінність, цінуй його.

Життя – це скарб, бережи його.

Життя – це любов, тішся нею.

Життя – це таємниця, відкривай її.

Життя – це обіцянка, виконуй її.

Життя – це смуток, відчуй її.

Життя – це гімн, заспівай його.

Життя – це боротьба, почни її.

Життя – це трагедія, зрозумій її.

Життя – це щастя, заслужи його.

Ведучий 1: Шановні команди, шановні болільники,  зараз ми надаємо слово нашому журі, яке дасть оцінку нашої сьогоднішньої гри і підведе підсумок.

( журі оголошує переможців гри, вручення грамот)

Завантажити: Юридичний батл (9-11 класи) + Сертифікат (Розмір: 379.8 KB, Завантажень: 151)
  
Back to top button