Зірка Мензатюк. “Таємниця козацької шаблі”. Образи козаків та символіка козацької шаблі у творі (5 клас. Українська література)
Автор: Чайдак Дар’я Олегівна
Навчальний заклад: Кременчуцький ЗЗСО № 28
Зірка Мензатюк. “Таємниця козацької шаблі”. Образи козаків та символіка козацької шаблі у творі
Мета:
- ознайомлення з визначенням і ознаками літературознавчих понять «оповідання», «повість», «пригодницька повість», «епічний твір», «прозова мова», «головні і другорядні герої твору», «персонаж».
- вироблення міжпредметних компетентностей; випереджене навчання з історії (за темами 7-9 класів);
- знайомство з традиціями козацтва, військовим мистецтвом козаків; аналіз відносин Війська Запорозького з державами-сусідами; формування власних суджень про державотворчу та військово-політичну діяльність Богдана Хмельницького, його сподвижників; формування і розвиток уявлень про роль лицарів-оборонців рідної землі від іноземних поневолювачів, події 1650–1651 рр., битву під Берестечком;
- усвідомлення лицарства, сміливості, фізичної, духовної сили наших героїчних предків; розуміння того, що добра слава про обдаровану людину живе у віках;
- усвідомлення і вивчення культурного різноманіття минулого і сучасного світу, орієнтування на сталий пізнавальний пошук, на розуміння важливості різних джерел інформації; вміти вибирати (залежно від пізнавального інтересу, потреб чи життєвої ситуації) джерела інформації. визначати свої інформаційні потреби й уміти знаходити потрібну інформацію, вміти критично аналізувати інформацію, відрізняти істотне від неістотного й висловлювати зважені судження.
Обладнання:
- кабінет з під’єднанням до мережі Інтернет;
- проектор з проекційним екраном;
- презентація до уроку;
- книга «З. Мензатюк. Таємниця козацької шаблі»;
- робочі зошити, словничок (ТЛ);
- білі аркуші паперу А3 і А4, кольорові кулькові ручки або олівці;
- ілюстрації до уроку, історії про козаків;
Тип уроку: бінарний урок (урок ведуть два вчителі: української літератури та історії (МЗ козацька доба)) – це творчість двох педагогів, яка переростає у творчий процес в учнів.
За програмою з історії теми з зазначеними в творі «Таємниця козацької шаблі» Зіркою Мензатюк подіями вивчаються тільки в 8 класі, але в 5 класі (курс історії в 5 класі має пропедевтичний (вступний) характер) учитель може планувати вивчення інших (не тільки визначених у програмі) історичних осіб, подій, пам’яток з акцентом на історії України. Тому було вирішено провести бінарний урок.
Завдання вчителя історії: а) формування уявлень і знань учнів про історію як галузь людських знань, як науку, що має свій предмет вивчення і свої методи дослідження; б) розвиток інтересу до предмета та мотивації до його вивчення як передумови до формування низки загальних і предметних компетентностей; в) формування первинних уявлень про історію України як передумови до реалізації засобами навчання наскрізних, міжпредметних змістових ліній.
Вивчення якоїсь проблеми на грані двох наук – це завжди цікаво, такий вид діяльності викликає високу мотивацію, головне – захопити школярів, спровокувати творчий пошук.
Завантажити: Зірка Мензатюк. "Таємниця козацької шаблі". Образи козаків та символіка козацької шаблі у творі (5 клас. Українська література) + Сертифікат (Розмір: 423.6 KB, Завантажень: 1370)