Зовнішнє незалежне оцінювання (ЗНО)

В УЦОЯО відповіли на вимоги переглянути ЗНО з історії: завдання коректне, про АТО мають знати

В Українському центрі оцінювання якості освіти вважають, що запитання №28 у цьогорічних тестах з історії України є коректним і якісним, тож немає підстав для зарахування всім учасникам тестування балів за нього.

Офіційну відповідь на звернення абітурієнтів з вимогою переглянути результати ЗНО-2016 з історії України надала “Українській правді. Життя” прес-служба центру.

В установі зазначили, що отримували звернення від абітурієнтів та їхніх батьків щодо коректності завдання № 28.

Фахівці вказують, що цитовані документи стосуються таких подій: заснування Збройних сил України – 6 грудня 1991 р.; обрання України членом Ради Європи – 1995 р.; ухвалення Конституції України – 28 червня 1996 р.; антитерористична операція на сході України, розпочата 2014 р.

Правильно ці фрагменти треба було розташувати так: Б А Г В.

“Найбільше учасники (ЗНО-2016 з історії України, — ред.) апелюють до уривку з джерела, де йдеться про складову антитерористичної операції (створення військово-цивільних адміністрацій). Фахівці УЦОЯО відзначають, що виконання цього завдання передбачає аналіз джерела, а не знання безпосередньо його змісту. Ключовими словами-маркерами в уривку документа, що дають можливість ідентифікувати період російської агресії на сході України, є географічні назви “Артемівська.., Костянтинівська.., Ясинуватська… Донецької області…” та словосполучення “військово-цивільна адміністрація”.

Чинна Програма зовнішнього незалежного оцінювання передбачає знання фактів, пов’язаних з подіями антитерористичної операції”, — зазначають експерти УЦОЯО.

Вони також вказують на те, що інформацію про вторгнення російських військ на сході України викладено у навчальних матеріалах для учнів 11 класів:

“У навчальних матеріалах з історії України для учнів 11-х класів “Революція Гідності 2013–2014 рр. та агресія Росії проти України” (див., напр.: Додатковий параграф з історії України для учнів 11-х класів // Історія в рідній школі. – 2015. – № 5. – С. 21–32; Історія України. – 2015. – № 9. – С. 7–18) викладено інформацію про вторгнення російських військ на сході України в 2014 р”.

Фахівці УЦоЯО також перевірили складність завдання і визначили, що воно має “прийнятні психометричні показники, про що свідчать результати статистичної обробки відповідей учасників зовнішнього оцінювання”.

“Так, 27 % тестованих правильно поставили фрагмент, де йдеться про антитерористичну операцію, на останню позицію в хронологічній послідовності. До того ж, серед тестованих з високим рівнем підготовки такий відсоток становить 40, а серед тестованих з низьким рівнем підготовки – 19. Ці учасники отримали 1 бал.

І першу, і останню подію правильно розташували в хронологічній послідовності 3,9 % всіх учасників, 7 % учасників з високим рівнем підготовки та 3,1 % учасників з низьким рівнем підготовки. Ці тестовані отримали 2 бали”.

За даними центру, усі чотири події в правильній послідовності розташували 5,7 % всіх учасників, 14,9 % учасників з високим рівнем підготовки та 2 % учасників з низьким рівнем підготовки. Ці учасники отримали 3 бали.

“Як бачимо, 36,6 % всіх учасників переконані, що антитерористична операція (створення військово-цивільних адміністрацій) є останньою подією в запропонованій хронологічній послідовності. А серед учасників з високим рівнем підготовки таке переконання мають 61,9 %”, — підсумували в УЦоЯО.

“Однією з важливих психометричних характеристик будь-якого тестового завдання є його кореляція (зв’язок між результатами виконання учасником певного завдання тесту та загальним балом, отриманим ним за весь тест). Що сильнішим є такий зв’язок, то вищий коефіцієнт кореляції. Згадане завдання має коефіцієнт кореляції 0,4, а високою у світовій практиці вважають кореляцію понад 0,25. Це означає, що успішність учасників у виконанні цього завдання дуже сильно пов’язана з успішністю у виконанні тесту загалом. Іншими словами, тестовані, які успішно виконали цілий тест, успішно виконали й це завдання, продемонструвавши свої знання та навички аналізу”.

Back to top button