Учительська

При МОН працюватиме робоча група з проблем доступності освіти для дітей з дислексією

При МОН буде створена ініціативна робоча група, що опікуватиметься проблемами доступності освіти для дітей з дислексією. Таке рішення ухвалено під час наради за участі представників МОН, МОЗ, Уповноваженого Президента з прав дитини, громадськості та активного батьківства, що відбулася 17 травня у МОН.

Під час засідання було розглянуто низку важливих питань, зокрема, спеціальні умови  та особливості методик навчання дітей з дислексією, впровадження аудіопідручників, а також розроблення МОЗ медико-технологічної стандартизації постановки діагнозу дислексії.

Представник лабораторії логопедії Інституту спеціальної педагогіки НАПН України Валентина Ільяна презентувала навчально-методичні посібники для роботи з дітьми з дислексією, дисграфією, дисорфографією, а також підручники з читання та української мови для навчання таких дітей.

«Сьогодні вже створені перші читанки та підручники для дітей з дислексією. Побудова книги відрізняється від звичайної – кожен текст  підручника має посилання до попереднього. Таким чином дитині легше засвоювати нову інформацію. Нам дуже важливо створити належні умови для розвитку дітей з особливими освітніми потребами», – відзначила Валентина Ільяна.

Важливим аспектом формування якісного освітнього простору для дітей з особливим потребами є розповсюдження методичних матеріалів  для педагогів та логопедів.

«Наше завдання – не тільки розробляти програми, але й займатись просвітницькою діяльністю та поширенням інформації серед населення про цей проект. Це і є головною передумовою до успіху в інклюзивній освіті», – відзначив Уповноважений Президента з прав дитини Микола Кулеба.

Сергій Шум, завідувач відділу судово-психіатричної профілактики та амбулаторних судово-психіатричних експертиз Українського науково-дослідного інституту соціальної і судової психіатрії та наркології МОЗ України, проінформував учасників зустрічі про особливості дітей з дислексією та зауважив, що наразі  у Міністерстві охорони здоров’я  триває обговорення Концепції Загальнодержавної програми охорони психічного здоров’я в Україні на період до 2025 року.

Присутні на нараді представники МОЗ України визнали необхідність розроблення статистичної звітності, яка б дозволила фіксувати кількість дітей з дислексією. Також вони зауважили про необхідність звернутися до Національної медичної академії післядипломної освіти ім. П.Л. Шупика щодо розроблення навчальних програм для неврологів та психіатрів.

За результатами наради начальник відділу освіти дітей з особливими потребами МОН  Тетяна Симоненко підбила підсумки і відзначила ефективність зустрічі, а також висловила сподівання на подальшу співпрацю щодо забезпечення права на освіту для дітей з дислексією та необхідності підвищення кваліфікації педагогів тощо.

Довідка:

Дислексія — нездатність оволодіти навичками читання текстів. В людини, яка страждає на дислексію, переважно присутня і дисграфія. Ці недуги абсолютно не пов’язані з інтелектуальним потенціалом людини. До дислектиків належали такі розумово розвинені особи як Ганс Крістіан Андерсен, Вінстон Черчіль, Людвіг ван Бетховен, Вольфґанґ Амадей Моцарт, Томас Едісон, Джон Леннон, Оззі Озборн, Пабло Пікассо, Кіану Рівз, Стів Джобс, Річард Бренсон, Дженніфер Еністон, Кіра Найтлі.

Back to top button