Конспекти уроків літературного читання 2 класУсі уроки початкова школаФайли

Поетична майстерність. Анатолій Костецький. «Дивна звичка» (2 клас. Літературне читання)

Автор: Шилік Вікторія Русланівна

Навчальний заклад: НВК «ЗОШ I-III ступенів-гімназія» №2

Тема: Поетична майстерність. Анатолій Костецький. «Дивна звичка»

Мета: удосконалювати навички свідомого та виразного читання віршованих творів; учити сприймати зміст поезії на слух, добирати риму; розвивати пам’ять, увагу, спостережливість; виховувати любов до природи.

Хід уроку

І. Організаційний момент

  1. Вірш-речівка:

Уже дзвінок нам дав сигнал:

Працювати час настав.

Тож і ми часу не гаймо.

Роботу швидше починаймо.

  1. Підготовка робочого місця до уроку:
  • Зараз урок літературного читання. Перевірте, чи у вас на столах є все необхідне для уроку літературного читання. Вам потрібні: читанка, зошит для читання, щоденник, пенал. Усе зайве приберіть із парти. Усі готові до уроку? Отож, починаємо працювати.

ІІ. Підготовчі вправи

  1. Вправи для очей:

– Сядьте прямо, очі дивляться вперед, голова нерухома. Виконуємо вправу «Стовпчик». Робимо рух очима вгору-вниз.

– Наступна вправа – «Маятник». Робимо рух очима вправо-вліво. А тепер повторюємо ще раз вправо-вліво, вправо-вліво.

– Міцно заплющіть очі на 8 секунд, швидко розплющіть та відведіть погляд в далину. Цю вправу повторити 3-4 разів.

– Підвести долоні до скронь. Зафіксувати голову рівно. Спробуйте намалювати очима всі цифри від 1 до 10.

  1. Дихальні вправи:

– Вправа «Водолаз»

Діти, давайте уявимо, що ви спускаєтесь під воду на морі. Робите глибокий вдих, дихання затримуєте так довго, наскільки це можливо. Цю вправу повторити 3-4 разів.

– А тепер ми повинні, набравши повітря, якнайдовше тричі вимовити слово «ні» з поступовим видихом.

  1. Вправи на правильність і швидкість читання:

– Чистомовка:

Ра-ра-ра – висока гора.

Ро-ро-ро – гостре перо.

Рі-рі-рі – сонце угорі.

Ру-ру-ру – не псуй кору.

Ри-ри-ри – книжку бери.

Ря-ря-ря – ясна зоря.

– Скоромовка:

Своїх друзів пригощаю,

Наливаю в чашки чаю,

Ось варення із порічки,

А ось тістечко з сунички.

– Гра «Конструктор»

На дошці записані слова – учні утворюють з них прислів’я.

На, вчить, книга, як, жить, світі.

Книга вчить, як на світі жить.

Люба, та, серцю, мала, книга.

Книга мала, та серцю мила.

III. Перевірка домашнього завдання

− Пригадайте героїв казки «Колобок»: Ведмідь, Вовк, Баба, Дід. Кого бракує?

− Відгадайте загадки. Визначте, із яких казок предмети.

  • Вміє вишивати, шити;

Може ґудзики пришити,

Та без одягу донині

Рукодільниця –кравчиня. (Голка)

  • Купили кругленьке,

Думали – новеньке,

А воно все у дірках,

Та ще й труситься в руках. (Сито)

  • З глибини народився,

На кружалі вертівся,

На вогні пікся,

На базарі побував,

Людей нагодував. (Жбан)

  • Розкажіть епізод казки, пов’язаний з однією із цих речей.

ІV. Вивчення нового матеріалу

  1. Повідомлення теми і мети уроку:

− Сьогодні ми розпочинаємо вивчати новий розділ.

  • Прочитайте його назву.

Відчуйте красу художнього слова. Читаючи вірші українських поетів.

  1. Вступна робота:

− Що таке рима?

− Прочитайте пояснення у підручнику.

− Герой вірша Анатолія Костецького дуже любив рими.

Анатолій Костецький народився у Києві у 1948 році  у сім’ї вчителі. Прийшов у літературу як оригінальний і дуже цікавий поет. Одна за одною вийшли у світ його збірки віршів для дітей «Джміль про сонечко гуде», «А метеликам – весело», «Весняні дарунки», «Все про мене», «Лист до птахів» та багато інших. Всі вони швидко розійшлися до громадських і домашніх бібліотеках, школах і дитячих садках. Ще в першому класі у Анатолія був зошит із власними віршами. У п’ятому він отримав на шкільному конкурсі диплом за вірші, присвячені Тарасові Шевченку. Друкуватись почав аж у двадцять років. Свою літературну творчість. А. Костецький розпочав з ліричних віршів про природу та кохання.

  1. Перше читання твору:

– Діти, зараз я прочитаю вірш, але будьте уважні, тому що в кінці будуть поставленні запитання.

− Що понад усе любить робити хлопчик?

− Ким він мріє стати?

  1. Словникова робота:

Нічогісінько – нічого;

Непослух – неслухняний;

Синець – синяк;

  1. Повторне читання твору:

– Діти, а зараз ми знову будемо читати вірш «краплинкою».

  1. Аналіз твору:

− Розгляньте малюнок. Кого на ньому зобразив художник?

− Які рими добирав хлопчик?

− Як уроки? – (Летять сороки)

− Ти поїв? – (Сто корів)

− Йди до дошки! – (Варення ложка)

− Що учив ти вдома? – (Солому)

− Ставлю «два!» – (Ква)

Гра «Хто що сказав?»

Ти поїв? (Мама)

Як уроки? (Тато)

Йди до дошки! (Учитель)

  1. Творчі роботи:

− Діти, читайте слова та добавляйте риму.

Раз ранесенько проснувся,

В черевики гарні…(взувся)

І без тата, і без…(мами)

Прогулявся між корчами.

Срібна рибка пропливала,

Вона рака не…(впізнала)

Раз розсердився роззувся і додому…(повернуся).

V. Підсумок уроку

  1. Узагальнювальна бесіда:

− Який розділ ми почали вивчати?

− З яким твором ознайомилися?

− Що дуже любив робити герой вірша?

  1. Виставлення оцінок за урок.
  2. Домашнє завдання:

Розгорніть щоденники і запишіть домашнє завдання

с. 49, відповідати на запитання.

Завантажити: Поетична майстерність. Анатолій Костецький. «Дивна звичка» (2 клас. Літературне читання) + Сертифікат (Розмір: 330.4 KB, Завантажень: 40)
  
Back to top button