Поетична майстерність. Анатолій Костецький. «Дивна звичка» (2 клас. Літературне читання)
Автор: Шилік Вікторія Русланівна
Навчальний заклад: НВК «ЗОШ I-III ступенів-гімназія» №2
Тема: Поетична майстерність. Анатолій Костецький. «Дивна звичка»
Мета: удосконалювати навички свідомого та виразного читання віршованих творів; учити сприймати зміст поезії на слух, добирати риму; розвивати пам’ять, увагу, спостережливість; виховувати любов до природи.
Хід уроку
І. Організаційний момент
- Вірш-речівка:
Уже дзвінок нам дав сигнал:
Працювати час настав.
Тож і ми часу не гаймо.
Роботу швидше починаймо.
- Підготовка робочого місця до уроку:
- Зараз урок літературного читання. Перевірте, чи у вас на столах є все необхідне для уроку літературного читання. Вам потрібні: читанка, зошит для читання, щоденник, пенал. Усе зайве приберіть із парти. Усі готові до уроку? Отож, починаємо працювати.
ІІ. Підготовчі вправи
- Вправи для очей:
– Сядьте прямо, очі дивляться вперед, голова нерухома. Виконуємо вправу «Стовпчик». Робимо рух очима вгору-вниз.
– Наступна вправа – «Маятник». Робимо рух очима вправо-вліво. А тепер повторюємо ще раз вправо-вліво, вправо-вліво.
– Міцно заплющіть очі на 8 секунд, швидко розплющіть та відведіть погляд в далину. Цю вправу повторити 3-4 разів.
– Підвести долоні до скронь. Зафіксувати голову рівно. Спробуйте намалювати очима всі цифри від 1 до 10.
- Дихальні вправи:
– Вправа «Водолаз»
Діти, давайте уявимо, що ви спускаєтесь під воду на морі. Робите глибокий вдих, дихання затримуєте так довго, наскільки це можливо. Цю вправу повторити 3-4 разів.
– А тепер ми повинні, набравши повітря, якнайдовше тричі вимовити слово «ні» з поступовим видихом.
- Вправи на правильність і швидкість читання:
– Чистомовка:
Ра-ра-ра – висока гора.
Ро-ро-ро – гостре перо.
Рі-рі-рі – сонце угорі.
Ру-ру-ру – не псуй кору.
Ри-ри-ри – книжку бери.
Ря-ря-ря – ясна зоря.
– Скоромовка:
Своїх друзів пригощаю,
Наливаю в чашки чаю,
Ось варення із порічки,
А ось тістечко з сунички.
– Гра «Конструктор»
На дошці записані слова – учні утворюють з них прислів’я.
На, вчить, книга, як, жить, світі.
Книга вчить, як на світі жить.
Люба, та, серцю, мала, книга.
Книга мала, та серцю мила.
III. Перевірка домашнього завдання
− Пригадайте героїв казки «Колобок»: Ведмідь, Вовк, Баба, Дід. Кого бракує?
− Відгадайте загадки. Визначте, із яких казок предмети.
- Вміє вишивати, шити;
Може ґудзики пришити,
Та без одягу донині
Рукодільниця –кравчиня. (Голка)
- Купили кругленьке,
Думали – новеньке,
А воно все у дірках,
Та ще й труситься в руках. (Сито)
- З глибини народився,
На кружалі вертівся,
На вогні пікся,
На базарі побував,
Людей нагодував. (Жбан)
- Розкажіть епізод казки, пов’язаний з однією із цих речей.
ІV. Вивчення нового матеріалу
- Повідомлення теми і мети уроку:
− Сьогодні ми розпочинаємо вивчати новий розділ.
- Прочитайте його назву.
Відчуйте красу художнього слова. Читаючи вірші українських поетів.
- Вступна робота:
− Що таке рима?
− Прочитайте пояснення у підручнику.
− Герой вірша Анатолія Костецького дуже любив рими.
Анатолій Костецький народився у Києві у 1948 році у сім’ї вчителі. Прийшов у літературу як оригінальний і дуже цікавий поет. Одна за одною вийшли у світ його збірки віршів для дітей «Джміль про сонечко гуде», «А метеликам – весело», «Весняні дарунки», «Все про мене», «Лист до птахів» та багато інших. Всі вони швидко розійшлися до громадських і домашніх бібліотеках, школах і дитячих садках. Ще в першому класі у Анатолія був зошит із власними віршами. У п’ятому він отримав на шкільному конкурсі диплом за вірші, присвячені Тарасові Шевченку. Друкуватись почав аж у двадцять років. Свою літературну творчість. А. Костецький розпочав з ліричних віршів про природу та кохання.
- Перше читання твору:
– Діти, зараз я прочитаю вірш, але будьте уважні, тому що в кінці будуть поставленні запитання.
− Що понад усе любить робити хлопчик?
− Ким він мріє стати?
- Словникова робота:
Нічогісінько – нічого;
Непослух – неслухняний;
Синець – синяк;
- Повторне читання твору:
– Діти, а зараз ми знову будемо читати вірш «краплинкою».
- Аналіз твору:
− Розгляньте малюнок. Кого на ньому зобразив художник?
− Які рими добирав хлопчик?
− Як уроки? – (Летять сороки)
− Ти поїв? – (Сто корів)
− Йди до дошки! – (Варення ложка)
− Що учив ти вдома? – (Солому)
− Ставлю «два!» – (Ква)
Гра «Хто що сказав?»
Ти поїв? (Мама)
Як уроки? (Тато)
Йди до дошки! (Учитель)
- Творчі роботи:
− Діти, читайте слова та добавляйте риму.
Раз ранесенько проснувся,
В черевики гарні…(взувся)
І без тата, і без…(мами)
Прогулявся між корчами.
Срібна рибка пропливала,
Вона рака не…(впізнала)
Раз розсердився роззувся і додому…(повернуся).
V. Підсумок уроку
- Узагальнювальна бесіда:
− Який розділ ми почали вивчати?
− З яким твором ознайомилися?
− Що дуже любив робити герой вірша?
- Виставлення оцінок за урок.
- Домашнє завдання:
Розгорніть щоденники і запишіть домашнє завдання
с. 49, відповідати на запитання.
Завантажити: Поетична майстерність. Анатолій Костецький. «Дивна звичка» (2 клас. Літературне читання) + Сертифікат (Розмір: 330.4 KB, Завантажень: 75)