Виховні години 1- 4 класКласному керівникуФайли

Заняття з елементами тренінгу «Детективна історія» + Презентація

Автор: Дроздова Оксана Володимирівна

Навчальний заклад: Більмацька СЗОШ І-ІІІ ст. “Інтелект”

Заняття з елементами тренінгу «Детективна історія»

Мета: вчити дітей цінувати та виховувати потребу в милосерді, толерантності, чесності, доброті, повазі; виховувати активну, позитивну життєву позицію та формувати вміння взаємодіяти з оточуючими; формувати бажання постійного самовдосконалення.

Завдання :

  • розвивати логічне мислення;
  • формувати здатність ефективної роботи у колективі;
  • розвивати вміння поважати думку інших;
  • виховувати здатність бачити і розуміти відмінності іншої людини від власної особистості;
  • розвивати здібність згуртованості та комунікативності;
  • підвищити та розвивати психологічну, духовну культуру учнів.

Обладнання: мультимедійна дошка; ватман з нанесеними на ньому літерами до вправи 1; спеціально виготовлені відбитки пальців та слідів; два білих аркуша паперу формату А5; фарби; презентація з зображенням різних казок; нарізка відео з висловами вовка (необхідно вибрати загальні фрази, без конкретних відповідей); буклет «Пам’ятка безпеки».

Хід заняття

1 Вступне слово соціального педагога. Повідомлення теми заняття.

– Доброго дня, шановні діти! Сьогодні нас чекає надзвичайна пригода. А яка саме, ми з вами маємо зрозуміти розгадавши ось цю складну загадку. (Демонструється ватман з літерами)

– Ви бачите перед собою таку табличку з літерами, необхідно зрозуміти які ж слова зашифровані у цій табличці.

Діти відгадують,  педагог записує відповіді на дошці.

– Молодці! Виявляється ви дуже розумні, а це значить, що наше заняття має вам сподобатись. І як ви вже здогадались на нас чекає надзвичайна пригода під назвою «Детективна історія». Кожен з нас , сьогодні зможе відчути себе справжнім детективом. Але для початку повторимо правила роботи в групі.

  1. Вправа « Правила»

Мета: повторити правила, створити  доброзичливу атмосферу.

(правила висвітлюються у презентації)

  • Розпочинати і закінчувати вправи вчасно;
  • Повага до всіх учасників заняття;
  • Бути активним;
  • Один каже, інші слухають;
  • Виконувати всі вправи;
  • Говорити від себе
  1. Вправа «Я детектив» (самопрезентація)

Мета: підвищити рівень згуртованості групи, надати можливість учасникам проявити індивідуальність, формувати вміння зв’язно висловлювати думки.

Кожен учень по черзі називає своє ім’я і свої позитивні риси характеру, обов’язково закінчуючи свій виступ фразою «Я детектив!»

  • Кожен детектив повинен розуміти, що провина звинуваченого повинна бути доведена. А для цього потрібні докази. Сьогодні ми розглянемо деякі докази у цій справі. Отже, почнемо наше розслідування! Зверніть увагу на цю картинку (учням демонструють зображення з казки)
  • З якої казки це зображення? Правильно, з «Червоної шапочки». Давайте6 пригадаємо зміст цієї казки.

Педагог опитує учнів відносно змісту казки.

  • Можемо зробити висновок. Що вовк обманув бабусю, після чого проковтнув її.
  • Давайте пригадаємо наші зашифровані слова, які з них знадобляться нам для того, щоб довести провину вовка. Діти називають слова «докази», «відбиток».
  • Так от, дуже довго вовк заперечував свою провину, допоки на місці злочину не знайшли докази: бабусині окуляри з відбитками пальців злодія та сліди взуття.

(Демонстрація знайдених доказів).

  • Вовк стверджував, що сліди належать не йому, Давайте спробуємо попрацювати з цим доказом. Розмір взуття вовка 20 см., бабусі 26 см., онучки 20 см. Також відомо, що вовк носить кросівки, бабуся – капці, онучка – черевички. Ваше завдання визначити, кому належить даний слід.
  1. Практична робота №1

Мета: зорієнтувати учасників на пошуки значущих для них способів діяльності.

Учні вимірюють слід, порівнюють його форму зі взуттям, роблять висновки. Після завершення роботи учні самостійно визначають хто з них буде презентувати результати колективної роботи.

  • Наступний доказ – це відбитки . Відбитки пальців –справжнє диво природи! Уявіть собі, що в світі не існує людей з однаковими відбитками пальців. Тому злочинці намагаються не залишати їх на місці злочину. Зараз ми спробуємо власноруч зняти відбитки пальців та роздивитися лінії на них.
  1. Практична робота №2

Мета: формування в учнів приймати нестандартні рішення, знаходити шляхи вирішення.

– Для цього візьміть будь–ласка один чистий аркуш паперу, що лежить у вас на парті, та кольорові фарби. За допомогою фарб діти, разом з педагогом, роблять відтиски своїх пальців на папері. Коли усі закінчили педагог разом з дітьми уважно роздивляються кожен відбиток і аналізують його, порівнюють з доказами.

  • Отже, ми можемо зробити висновок, що ці відбитки не належать ні дитині, бо вони не схожі на жоден з ваших, тобто червоній шапочці вони не належать; ні дорослій жінці, тобто бабусі, оскільки і мої відбитки теж не підходять. Чи був ще хтось на місці злочину? І оскільки на місці злочину більше нікого не було, робимо висновок, що належать ці відбитки вовкові. Ви згодні діти?

Учні висловлюють свої думки.

  • Давайте знову повернемось до наших загадкових слів з першої вправи. Отже наступе слово «підозрюваний». Давайте поговоримо про особу вовка. Я наприклад знаю, що цей вовк зробив не один поганий вчинок. Давайте з вами пригадаємо казки, мультики, де ще з’являється цей персонаж.
  1. Фізкультхвилинка
  2. Вікторина «Вгадай казку»

Мета: за допомогою ілюстрацій допомогти дітям згадати назви і зміст знайомих казок

Дітям демонструються зображення з різних мультиків, казок, де фігурує цей персонаж, їхнє завдання вгадати казку, та описати який же поганий вчинок зробив у цій казці вовк.

  1. Вправа «Допит підозрюваного»

Мета: розвивати знання про відповідальність своїх дій , вчинків, розвивати уміння брати приклад з хорошої поведінки людей.

  • Як гарно ви знаєте казки! Молодці діти! І останнє що ми зробимо щоб довести його провину…давайте звернемо увагу на наші загадкові слова, останнє слово «допит». Давайте спробуємо допитати підозрюваного. Візьміть будь –ласка аркуші паперу та напишіть питання які ви хочете задати підозрюваному як детектив у цій справі.

Учні працюють 5 хв.

– Отже, давайте почнемо допит. Особисто вовка до школи не пустили, бо він підозрюваний, але ми з ним зможемо поспілкуватись по скайпу.

Педагог, разом з дітьми обирають найактуальніші питання, потім учні кожен по черзі опитують підозрюваного. При цьому педагог після кожного питання вмикає відеозапис з відповідями вовка.

  • Після того як підозрюваний опитаний, ми нарешті, повністю впевнелись у його провині. Тому необхідно визначити міру покарання. Давайте діти подумаємо, як же можна покарати негідника?

Учні пропонують свої варіанти. Вчитель націлює на милосердні вчинки.

  1. Рефлексія:

Мета: закріпити в учасників знання, отримані в ході заняття, зв’язати їх з власним життям.

  • Що ви дізнались під час виконання вправ?
  • Які цікаві навички ви набули?
  • Що ж таке «поганий вчинок» та «насилля»?
  • В яких формах проявляє свою жорстокість вовк?
  • Чи зустрічаються такі жорстокі люди у нашому житті?
  • Що ви можете зробити для свого захисту?

Висновок: існують правила, які є певними нормами поведінки людей, описують все те, що людина повинна робити і як діяти там, де є ці правила.

  1. Опрацювання пам’яток з правилами безпеки.

Дітям роздаються буклети.

Мета: з’ясувати суть поняття насильства, надати інформацію про те, як можна захистити себе, відпрацювання власної активної позиції.

Слово педагога:

  • ПАМЯТАЙ!
  • Ти маєш право відмовитися робити те, до чого тебе примушують силою або образливими, злими словами.
  • Ми подібні, але всі різні.
  • Твоя власність належить тільки тобі.
  • Ти маєш право на допомогу.
  • Кожна людина має право жити вільно, у безпеці, відчуваючи тепло і любов!

–  У всякому разі ми молодці, виконали своє завдання. Як детективи – довели провину вовка, ми всі дуже гарні детективи! Давайте поаплодуємо собі!

Завантажити: Заняття з елементами тренінгу «Детективна історія» + Презентація + Сертифікат (Розмір: 5.5 MB, Завантажень: 339)
Back to top button