Мотивація як засіб оптимізації процесу навчання іноземних мов в комплексі (з досвіду роботи)

Автор: Калюк Тетяна Анатоліївна

Навчальний заклад: Кам’янець-Подільська спеціалізована школа-інтернат І-ІІІ ступенів “Славутинка” Хмельницької обласної ради

Мотивація як засіб оптимізації процесу навчання іноземних мов в комплексі (з досвіду роботи)

В умовах сучасності спостерігається спадання інтересу школярів до навчання. Широко постає питання щодо оптимізації навчального процесу, тобто виникнення мотивуючого компоненту у навчальному процесі.

Мотивація – це процес спонукання до діяльності для досягнення особистих цілей. Це означає, що учень має усвідомити необхідність у вивченні конкретного навчального матеріалу і слідувати своїм переконанням. Але проблема виникає у тому, що сучасна молодь не завжди може самостійно визначити цілі та слідувати їм. Тому, завдання вчителя – допомогти школярам, мотивувати їх пізнавальну діяльність. Особливо це питання актуальне у початкових класах. Адже вони не ставлять перед собою довгострокових цілей. Провідною діяльністю молодших школярів є не навчальна, а ігрова діяльність. Тому вчитель має так організувати навчально-виховний процес, щоб він був схожий на гру, яка сприяє реалізації освітніх цілей.

Виникнення мотивації – складний процес, який включає 3 рівні:

  1. Базовий (нульовий) рівень – встановлення міжособистісного контакту вчителя та учнів, позитивного мікроклімату. Педагогу і дітям має бути комфортно один з одним. Учитель повинен завоювати авторитет.
  2. Основний рівень – це сам процес мотивації навчання, тобто учень дає відповідь на питання «Навіщо мені ці знання?». Учитель, у разі потреби, допомагає школяреві визначити цілі навчання, спонукає до їх реалізації.
  3. Вищий рівень мотивації передбачає самостійне внутрішнє мотивування учнем своєї діяльності без допомоги вчителя. Оволодіння цим рівнем можна спостерігати у старших класах, вищих навчальних закладах тощо, коли учні (студенти) самі обирають курси для вивчення.

Іноземні мови виділяються методикою викладання. Вони викликають у дітей інтерес. Головне завдання вчителя – підтримувати зацікавленість учнів з поступовим мотивуванням вивчення дисципліни.

Аспекти виникнення мотивації вивчення англійської мови у початкових класах:

  • створення іншомовного середовища з мінімальним перекладом на українську мову;
  • зміна видів і форм діяльності кожних 5-10 хв.;
  • використання дидактичних ігор;
  • вивчення дитячих пісень, рисівок на англійській мові із супровідними рухами;
  • використання методу асоціативних символів;
  • використання мультимедійних засобів навчання;
  • застосування методу проектів;
  • технологія співпраці;
  • розігрування п’єс-казок на англійській мові;
  • проведення нестандартних уроків.
  • ведення мовного портфоліо.
  • методи підбадьорювання, взаємооцінки, самооцінки, рефлексія.

Систематичне використання такого комплексу видів робіт на уроках іноземної мови сприяє кращому опануванню навчального матеріалу, а отже й оптимізації процесу навчання.

Пропонуємо конспект уроку англійської мови у 1 класі за програмою для спеціалізованих загальноосвітніх шкіл з поглибленим вивченням англійської мови.

Завантажити: Мотивація як засіб оптимізації процесу навчання іноземних мов в комплексі (з досвіду роботи) + Сертифікат (Розмір: 388.4 KB, Завантажень: 129)

Залишити коментар

Ваша електронна адреса не буде опублікована.Обов'язкові поля позначені *

*