Учительська

ЮНЕСКО: глобальний дефіцит вчителів в усьому світі

Нові дані Організації Об’єднаних Націй з питань освіти, науки і культури (ЮНЕСКО) свідчать про дефіцит кваліфікованих вчителів у світі. Якщо не вжити узгоджених заходів для його подолання, мільйони дітей і надалі будуть позбавлені фундаментального права на початкову освіту.

За інформацією ЮНЕСКО, у випадку, якщо нинішні тенденції збережуться, у 33 країнах дефіцит вчителів початкової і середньої освіти існуватиме до 2030 року й далі.
Прогнозовані потреби вчителів - Шкільне життя
У намаганні найняти більше вчителів, багато країн зменшують вимоги, беруть на роботу осіб з недостатньою підготовкою. За даними Інституту статистики ЮНЕСКО, в третині країн менше 75% вчителів є підготовленими відповідно до національних стандартів.

Значна потреба у вчителях початкової школи

Відповідно до нових прогнозів, опублікованих Інститутом статистики ЮНЕСКО напередодні Всесвітнього дня вчителя, для досягнення загального охоплення початковою освітою до 2030 року додатково необхідно 25,8 млн шкільних вчителів, з яких 22,6 млн мають прийти на заміну вчителям, які залишать професію до того часу, а 3,2 млн – це нові робочі місця вчителів, які потрібно створити, щоб забезпечити початковою освітою кожну дитину.

Вже сьогодні додатково необхідні 2,7 млн вчителів, щоб забезпечити 59 млн дітей, які наразі не ходять до школи, шкільним навчанням з не більш ніж 40 учнями в класі.

Нові дані окреслюють майбутні виклики в досягненні Цілі сталого розвитку щодо забезпечення кожної дитини дванадцятирічною якісною освітою до 2030 року.

У 96 країнах все ще працюють над вирішенням проблеми забезпечення всеохоплюючої початкової освіти. За прогнозами Інституту статистики ЮНЕСКО з них тільки 37 країн (39%) будуть мати достатньо вчителів початкової школи до 2020 року, до 2025 року цей показник виросте до 56%. Однак, 33 країни (34%) навіть у 2030 році все ще не матимуть достатньої кількості вчителів для всеохоплюючої початкової освіти.

Найбільш проблемні регіони

За даними ЮНЕСКО, хоча проблема існує в усіх регіонах світу, найбільше потерпають від нестачі вчителів країни Африки та арабські країни.

7 із 10 африканських країн зіштовхуються з гострим дефіцитом вчителів. Найбільш критичною є ситуація в країнах Африки південніше Сахари. Вже сьогодні тут необхідно 2,7 млн вчителів. Потреба у наймі більшої кількості вчителів початкових шкіл буде посилюватися, оскільки в регіоні зростає чисельність дітей шкільного віку – на кожних 100 нинішніх першокласників у 2030 році буде 142.

Іншими словами, якщо поточна практика найму і підготовки буде без змін, країни регіону зіштовхнуться з ще більшою нестачею вчителів до 2030 року, ніж є на сьогодні. У результаті, в країнах Африки південніше Сахари до 2030 року потрібно буде створити 2,2 млн нових робочих місць для вчителів, та заповнити 3,9 млн вакантних позицій.

Нестача вчителів буде й надалі спостерігатися в арабських державах, де чисельність дітей шкільного віку виросте до 9,5 млн. Багато країн регіону збільшили набір вчителів протягом останнього десятиліття, щоб вирішити цю проблему. Для досягнення загальної початкової освіти, тут потрібно буде до 2030 року додатково створити 500 тисяч робочих місць вчителів і замінити 1,4 млн вчителів, що залишать професію.

До 2030 року потрібно створити 5,1 млн нових робочих місць для вчителів

Попит на середню освіту продовжує зростати в усьому світі. У період між 1999 та 2011 роками загальний показник охоплення середньою освітою зріс на 10%, досягнувши 82%.

Середня освіта вимагає більшої кількості вчителів, ніж початкова освіта, оскільки в ній вчителі спеціалізуються на конкретних предметах та потрібно більше часу на викладання.

У цілому до 2030 року має бути створено 5,1 млн нових робочих місць для вчителів у нижчій середній освіті, майже половину з яких (2,5 млн) – у країнах Африки на південь від Сахари.

В Україні, за прогнозами Інституту статистики ЮНЕСКО, до 2030 року потрібно найняти 86,6 тисяч вчителів.

Back to top button